Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

dta staat vast in de handleiding van de kachel, handleiding weg?, effe googlen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik heb een 4mm2 vanaf een zekeringkastje naar de garage en daar zit die samen met een 12V stopkontakt met 20A afgezekerd
Lengte van de kabel is ±2½ meter
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

In verband met de piek bij de opstart kan je , voor een kleine luchtverwarming, best een voeding gebruiken van minstens 20A bij 12V.
Dat is de waarde van de zekering in de meeste gevallen. Maar zoveel stroom verbruikt die gelukkig niet tijdens bedrijf.
Groeten Kampo
pwhooftman
Berichten: 1823
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door pwhooftman »

Tijdens opstart en uitschakelen enkele minuten 9-10A , daarna 0,5 - 2A tijdens bedrijf
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

@Theodg, de zekering is niet alleen bepalend voor een goede werking de kabel is belangrijker
Bij een te dunne kabel krijg je te veel spanningsval en start de kachel niet op dus gebruik een voldoende dikte kabel.
Daarom schreef ik er ook bij een kabel 4mm2 en 2½m lang, is de kabel langer dan is het mogelijk dat je een 6mm2 moet nemen.
Zekering blijft wel het zelfde of je nu een 4 of 6mm2 neemt
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

De vraag was "een vaste voeding" of heb ik het verkeerd ?
Ik denk dan aan een werkplaats of labo voeding en niet aan de kabeldikte.
Groeten Kampo
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Één vaste voeding lijkt mij geen werkplaats
Een vaste kabel vanaf de accu naar de kachel in een camper lijkt mij heel aannemelijk en daar ga ik ook vanuit op een camperforum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Heeft iemand ervaring met de 4 gaten dieselkachel? Lijkt me in theorie handiger aangezien er dan 4 warme luchtslangen op kunnen ivm slangensysteem met aftakingen. Tevens is de diameter kleiner van die slangen en kunnen die onder de dubbelde vloer lopen. 1 uitgang in einde van 'garage' in daar te verwarmen en om een opstijgend warmtegordijn te hebben tussen de achterdeuren en einde van het bed. 1 richting de zijdeur te laten blazen. 1 in de cabine en 1 uitgang in het leefgedeelte. Kan men zomaar een 2meter luchtslang (langste stuk) direct aansluiten op de kachel of mag men maar een max bepaalde lengte gebruiken?
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik niet maar misschien iemand hier wel en anders even hier https://www.facebook.com/groups/146837062640024/ kijken
Ik heb ze daar wel eens langs zien komen
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door dedruivenplukker »

Ik heb gekozen voor de 2Kw versie.


Wordt even lid van de (Engelstalige) Facebook group van deze dieselkachels.
Hele volksstammen gebruiken daar deze kachel waar jij het over hebt om van alles te verwarmen.

https://www.facebook.com/groups/146837062640024

@ gsm: wat ben jij snel...
lucky luke.jpg
lucky luke.jpg (13.93 KiB) 654 keer bekeken
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

Ik heb geen Facebook maar zal eens uitzoeken hoe je facebook kan aanmaken.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

www.facebook.com en registreer je zelf :wink: :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
RedPill
Berichten: 350
Lid geworden op: vr 23 okt 2015, 1:52
Locatie: 033

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door RedPill »

RedPill schreef:
do 14 mei 2020, 13:18
De topic heeft inmiddels 63 pagina.

Durft iemand een uitspraak te doen over het gemiddeld dieselverbruik van een chinese 5kw dieselkachel
Na onderzoek kan ik mezelf beantwoorden.
0.02ml per pomp pulse (hz).

Staat de kachel op 2.0hz te snorren dan is het verbruik:

2 × 0.02ml = 0.04ml per seconde.
60 × 0.04ml = 2.4ml per minuut
60x 2.4ml = 144ml per uur.

Het opstartverbruik tijdens de eerste 10minuten is verwaarloosbaar, tenzij je de kachel meermaals per dag aan en uit zet maar dat is het stroomverbruik van telkens inschakelen/uitschakelen een groter probleem dan het kleine beetje diesel (66ml*)


*10min op max vermogen. 5.5hz.
5.5 x 0.02ml = 0.11ml per seconde
60 x 0.11ml = 6.6ml per minuut
10 x 6.6ml = 66ml per 10minuten.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door henk en lila »

Jouw sprong van kW naar Hz kan ik niet volgen.
Mijn manual geeft het volgende:
Eberspacher AIRTRONIC D2 / AIRTRONIC D4
Regeling van de capaciteit Regelstand / Regelstand
Power Vol Middel Klein / Power Vol Middel Klein
Capaciteit (Watt) 2200 1800 1200 850 / 4000 3000 2000 1000
Luchtverplaatsing – zonder tegendruk (kg/h) 105 87 60 42 / 185 150 110 65
Brandstofverbruik (l/h) 0,28 0,23 0,15 0,10 / 0,51 0,38 0,25 0,13
Elektrisch verbruik (Watt)
tijdens bedrijf 34 23 12 8 / 40 24 13 7
12 en 24 Volt
bij de start 100 / 100
12 en 24 Volt
in de regelstand „uit“ 4 tot 5 / 4 tot 5

Dus de D4 verbruikt in de power stand 0,51 l/h en 40 watt = ruim 3 ampere.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Plaats reactie