Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Een Chinees is gemiddeld 8 keer goedkoper dacht ik. Bij de truma combi is dat dan "slechts" een factor 2.5.
Waarom.?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

ik denk dat de gemiddelde(niet bemiddelde) camperaar niet in factoren of % denkt(moet denken !) maar in euro,s.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door AadenAnke »

En geen cent teveel hoor! Ons ben zuinig! :cheers: 1000 euries er zijn maanden dat ik ze niet uitgeef! Niet negatief bedoelt, maar sommige mensen hebben geen voorstelling hoeveel (eigenlijk weinig) andere aan inkomen hebben. Kijk naar mijn zoon een ICT er mijn dochter docente en haar partner bijna register accountant, zij denken in bedragen waarvan ik niet eens droom. Soms roep ik ze terug tot de werkelijkheid. Dat is bij mijn dochter minder nodig, zij staat in een Rotterdamse achterstandswijk voor de klas. Waar regelmatig kinderen op school komen die geen eten hebben gehad omdat er geen geld voor was. Een klein verschil 1000 euro :oops:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Als de levensduur van het origineel 2.5 keer langer is als e levensduur van de chinezen kopie...
en de installatiekosten dezelfde zijn dan is de duurste een heel stuk goedkoper :o
Ik ben niet onder de indruk want weet hoeveel werk en ergernis het allemaal is
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Kroppie »

als als, als mijn zus een pikkie had gehad was het mijn broer geweest.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Je moet ze naast elkaar leggen
Dan zie je het verschil. En dat is geen pikkie verhaal.
Groeten Kampo
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Heb jij dat gedaan ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Ja voor een aantal van de airtronic copies maar nog niet voor de truma d6 kopie.
Groeten Kampo
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ok maar je heb dus niet de D6 en de Chinese uitvoering naast elkaar gelegd om het verschil te zien ?
Dus weet je niet of er verschil is en kan je ook vooraf niet zeggen dat een Chinese een ergernis is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Kroppie schreef:
wo 24 jun 2020, 21:14
als als, als mijn zus een pikkie had gehad was het mijn broer geweest.

jos
Dat kan alsnog hoor tegenwoordig. Ze moet het alleen willen! :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

@GSM
Vandaag heb je een explosie van aanbod van Chinezen kopies. De kopie van de Truma D6 is volgens mij zeer recent. Leuk dat ze ook eens een echte camperversie kopiëren.
Maar jammer dat ze enkel goedkoper en minder goed zitten te kopiëren en zelf geen nieuw toestel ontwikkelen met verbeteringen en nieuwe features.
Niemand wil een minderwaardig toestel. Wat we nodig hebben zijn probleemloze verwarmingen die lang meegaan en specifiek zijn voor campergebruik. Een verwarming die mogelijk uitvalt als je hem nodig hebt dat wil je toch niet. Ook niet als hij goedkoop is.
Geen enkele camperbouwer of autofabrikant doet hier aan mee.

Het is onmogelijk want zeer tijdrovend om al die Chinezen modellen te kopen, te onderzoeken en te beoordelen. Zeker als je daarbij ook nog vergelijkende levensduur testen zou willen doen. Wat je als leek wel kan zien is dat printplaten open liggen, niet geïsoleerd zijn met afschermende lak en watervaste stekkers. Dunnere aluminium gebruikt wordt met hier en daar gietfoutjes, LCD en LED schermpjes van de bedieningen zijn minderwaardig en de afwerking van de kunststofdelen is van een laag niveau. De plastic behuizing is niet stabiel, de inbouwtoebehoren van droevige kwaliteit. Verder is er geen (goede) handleiding bij en geven ze geen service of noodzakelijke assistentie.

Wat duidelijk is en makkelijk voor de consument is dat de Chinezen kopies niet beschikken over de noodzakelijke goedkeuringen om in EU voertuigen te worden gebruikt. Dat gaat over ECE en EU 2007/46/EG (frame approval) R122 (heaters), R10 (type approval for automotive) en voor de brandstoftanks R34. Als een fabrikant daar niet kan aan voldoen dan blijf je er beter ver af. Verwarmingen werken onder wisselende omstandigheden met een vlam in een voertuig. Dat is niet zonder gevaar, hoe klein ook.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Als ik dit alles zo lees is het toch verbazingwekkend dat verreweg de meeste van die "slechte" Chinese kachels (en dat zijn er inmiddels heel wat) tevreden gebruikers hebben, dus zo beroerd zullen ze dan toch niet zijn. Ik heb verschillende tests gezien op Youtube en daar komen ze eigenlijk best wel goed uit. En aangezien we niet allemaal over vette bankrekeningen beschikken zijn deze kachels een prima alternatief voor de (veel te dure) Webasto's en Eberspachers van deze wereld.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Met de garantie van Nico :P :D
Op YouTube komen ze er goed uit dus “zo slecht zullen ze toch niet zijn”

En dat kan best natuurlijk maar met de merknaam koop je ook de zekerheid ;-)

En sommigen stellen daar prijs op en anderen denken aan hun vakkennis en technische kunde en gezond boeren verstand voldoende in huis te hebben om die expertise van een gerenomeerd bedrijf niet in hoeven te kopen.

Blijft een eindeloze discussie zo.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Kijkt een verzekeraar bij een taxatie van een camper eigenlijk nog naar wat voor spul je in de camper hebt zitten?
Je hoort vaak berichten over dat ze problemen hebben met bandenleeftijden maar zou me kunnen voorstellen dat ze ook wel eisen stellen aan de apparatuur die ingebouwd is?

Betekend niet dat je geen niet-gecertificeerd spul zou mogen inbouwen maar je weet dan wel wat de reactie zal zijn mocht het ooit onverhoopt eens mis gaan ;-)
Plaats reactie