Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10163
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Peter LMC »

Deze vraag gaat eigenlijk wel/niet over dieselkachels. :-B

Ja bij mij wel.
Dus alle spullen die vast ingebouwd zitten.
Aan de diverse extra ingebouwde apparatuur werd een prijskaartje/dagwaarde aangehangen.
Werden ook vele foto's van gemaakt.
Ook de elektrokast werd goed bekeken en dan ging het er ook om
hoe een en ander gemonteerd en aangesloten was/is en of het merk apparatuur is.

Wordt allemaal vermeld in het rapport.
Althans bij mij.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door de Jonckheer »

Mijn bus is ook getaxeerd. Er is geen luik open gegaan. De taxateur keek naar de staat van de banden (niet de datum), liep erom heen en er doorheen, vroeg over wat een en ander totaal heeft gekost, maakte wat foto's en kwam naderhand met een waardebepaling waar ik mij prima in kon vinden. Er zit dus wel duidelijk enig verschil in de manier van taxeren.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Bij mij visuele controle buitenkant en banden incl dot code en binnen controle
Alles genoteerd incl onze Webasto kachel
Ziet zo’n Chinese er toch duurder uit
Taxatie per mail bevestigd en ik was tevreden
Enkele weken opnieuw getaxeerd en dat ging sneller maar wel de opmerking van de lak loslating
Over de taxatiewaarde was ik weer tevreden ook al was dat iets lager dan 3 jaar geleden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Chinese dieselkachel



Bericht door Marco Polo »

Er worden dus geen specifieke vragen gesteld of opmerkingen gemaakt over apparatuur?
Het wordt puur geregistreerd voor de geldelijke waarde!?
Het stellen van eisen aan de installatie zou ik me wel voor kunnen stellen eigenlijk.
De kwaliteit van Electro, gas of andere installaties lijken me toch wel bepalend voor het verzekeringsrisico.
Alhoewel het er bij de betere zelfbouwer of hobbyist best goed uit zal zien ;-)
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door kampo »

Het is evident dat een verzekeringsmaatschappij de conformiteit van toestellen pas gaat onderzoeken nadat zich een schadegeval heeft voorgedaan. Het is dan aan de verzekerde om te bewijzen dat alles in orde was. Ik heb tijdens mijn beroeps carrière een aantal dergelijke schadegevallen meegemaakt. Meestal brand. Het is vooral erg als er menselijk leed aan te pas komt. In veel gevallen was een beunhaas aan het werk geweest in combinatie met slechte materialen en ook altijd een samenloop van omstandigheden.

Bij taxatie heeft de verzekering er alle baat bij om de waarde zo hoog mogelijk in te schatten en niet moeilijk te doen over allerhande toestellen en toestanden. Bij een schadegeval staat de verzekering dan plots te zwaaien met de kleine lettertjes van wat allemaal uitgesloten is.
Groeten Kampo
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door NoStress »

Kan het alstublieft on topic blijven.
Al die berichten over van alles wat niet chinese dieselkachel is, maakt het volgen en lezen van dit topic steeds minder.
SATmarco
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 04 sep 2016, 20:23

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door SATmarco »

Weet hier iemand of het mogelijk is om het kacheltje automatisch uit te laten schakelen wanneer de ruimte op temperatuur is?
Nu blijft hij bij mij op de laagste stand doorbranden.
Hij staat op een bootje en ik had gedacht hem in te zetten om in de winter maanden alles droog en ontdooid te houden.
Maar als hij niet uitschakelt dat staat hij straks een aantal maanden 24/7 aan, ik weet niet of ie dat trekt :)
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Ik zal er wel gedonder mee krijgen maar het zij dan maar zo! Het zou goed zijn wanneer Kampo ophoud om artikelen uit China continue te bashen. Er is geen enkel westers merk meer wat niet in China gemaakt, ook Webasto en Eberspächer worden er gefabriceerd met dezelfde QC als in Europa. Ik heb zelf jarenlang Chinese Volvo bulldozers, graafmachines, grazers en landbouwwerktuigen verkocht. 100% gelijk aan EU producten. Zelf heb ik een Chinese dieselkachel in mijn camper en sinds 3 jaar een 20 Kw diesel heater aangesloten op mijn cv installatie hier in huis. Geheel tot volle tevredenheid. En ja.. Inderdaad de prijs is maar 25% van het EU product. We genieten ervan met volle teugen nu de nachten teruggaan naar min 10. Groet Eric u
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Dafluc »

Daar krijg je geen gedonder mee. Wel kan het natuurlijk zijn dat ervaringen verschillen. Jij bent 100% tevreden. Een ander 100% ontevreden. Zoals de een zweert bij Fiat en de ander bij Mercedes. Je kunt moeilijk verwachten dat iedereen met een andere mening die voortaan voor zich zal houden. De lezer maakt vanzelf uit tot welke mening hij zich het meest aangetrokken voelt.
Afbeelding
Marianjacques
Berichten: 666
Lid geworden op: vr 07 jul 2017, 22:22
Locatie: Gouda

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Marianjacques »

Krijg je geen gedonder mee hoor..
En anders dergelijke figuren gewoon op de plonklijst zetten.
Er zijn er veel meer die gewoonweg positieve ervaringen met Alie spul hebben...dan negatief.
In de jaren 60 en 70 liep ik tegen dezelfde verhalen op jegens Japanse spullen, die wij importeerden en verhandelden.
Het waren toen al goedkopere en betere spullen en apparatuur...en nu nog steeds...echter alleen nog tot de betere behorend. Goedkoop allang niet meer.
Met de Chinezen hetzelfde patroon.
Dezelfden die lopen te schamperen over Chinees spul, weten niet hoe snel ze de aanbiedingen bij de Action moeten afstruinen.


Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Prettig een ander geluid te horen. Waar het mij over uit gaat dat ik afgelopen 25 jaar voor honderden miljoenen dollars aan Chinese kwaliteits producten verkocht heb aan ruim 180 zeer tevreden klanten in Europa. Dan schieten mij die verhalen van een lokale dealer in het verkeerde keelgat. Ik heb er al eerder een post aan gewijd. Groet Eric
Boulange
Berichten: 126
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 21:15

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Boulange »

Ik moet hierbij denken aan de Engelsen die de eerste Japanse motorfietsen uit lachten.
5 jaar later al werd het lachen huilen.

Onze goedkope chinese kachel doet gewoon wat ie moet doen.

Mijn ervaring (in het algemeen) is dat alle waar vaak naar de prijs is.
Er komen wel degelijk ook slechte spullen via Aliexpress.
Of moet je het soms wat aanpassen om er betrouwbaar gebruik van te kunnen maken.
Dan nog steeds is de prijs/kwaliteit verhouding meestal gewoon in orde.
Dat is bij sommige "westerse" producten ook niet het geval.

Wat voor merk machines is dat Erik ?
Beware ! ! ! This user posts under influence ! ! !
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door gsm »

Ik heb mijn Chinese kachel nu ruim 2 jaar en vrij snel was het board kapot maar daarna geen probleem meer gehad.
SATmarco schreef:
za 10 okt 2020, 18:51
Weet hier iemand of het mogelijk is om het kacheltje automatisch uit te laten schakelen wanneer de ruimte op temperatuur is?
Ik heb de ronde knop bediening en die zorgt ervoor dat de blower wel langzamer gaat draaien maar uitgaan doet die volgens mij niet.
Ik gebruik hem niet in de winter dus heb ik hem maar even aan in het voor en najaar. :thumbup:
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Chinese dieselkachel



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Je kunt er ook een 12 volts tijdschakelaar opzetten met een dag en/of week indeling. Als je hem elke dag even wil laten draaien moet dat minstens een half uur zijn anders koolt ie dicht. Groet Eric
Plaats reactie