Buskeuze

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
kevinvanderpol
Berichten: 24
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 6:30

Re: Buskeuze



Bericht door kevinvanderpol »

Erg mooie bus met veel potentie, maar ik heb hem laten staan. Blauwe rook, volgens verkoper te wijten aan de 2 bussen cleaner die hij erin gegooid had. Ik kan dat niet controleren. Mocht iemand iets vergelijkbaars weten dan houd ik mij aanbevolen!
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Buskeuze



Bericht door WoutvanAken »

Volgens de RDW klopt de kilometerstand maar toch is het volgens mij een taxi geweest. Specifieke ombouw daarvoor; zonder schuifdeur, verlaagde instap, 8 klapstoelen.
Hiermee hoeft het overigens geen slechte auto te zijn...
Wout.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Buskeuze



Bericht door AadenAnke »

Kan zomaar gebruikt zijn om kinderen naar en van special onderwijs te vervoeren. Elke dag een ritje heen en terug. Met schoolvakanties stil gestaan. Kilometerstand kan dus heel goed echt zijn. 2 bussen cleaner roept bij mijn,eer vragen op. Met die kilometerstand zou de uitstoot norm toch makkelijk gehaald moeten kunnen worden lijkt mij.

Gr. Aad
Aafje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 jun 2019, 23:51

Re: Buskeuze



Bericht door Aafje »

Hi!
Ik lees dat he een hangmat in de camper gebruikt hebt. Wij willen ook 2 hangmatten boven de bestuurder en bijrijderstoel plaatsen omdat het hefbed uit onze camper is gehaald door de vorige eigenaar. We zijn alleen wat huiverig om in de camper te boren (ivm vocht/lekkage). Hoe hebben jullie haken gecreeerd voor de hangmat?

Dank!!
wazungu schreef:
wo 19 sep 2018, 21:41
Wij hebben sprinter l2h1 en deze ingericht voor 2 volwassenen en 2 kids. Echter als bijrijder stoel vervangen wordt door bankje dan kan je prima met 3 kids reizen.
Inrichting is achter de stoelen van de kids een koelkast van 80cm hoog (weet even liters niet dacht 110?). En daarachter bed van 190x160. Bed kan naar achteren opvouwen waarmee zitplaatsen en tafel beschikbaar worden. Met ons 4en ruim zitten, denk dat met 5 ook wel kan.
Hefdak laten monteren en daar een bed gecreëerd van 120x200. Vorig jaar nog geen hefdak en toen voor de oudste een hangmat gemaakt boven de bestuurders zoals vroeger ook in VW busjes werd gedaan. Dit zou je prima voor nr3 kunnen doen.
Keukenblok staat voor de schuifdeur, waardoor de ingang slechts 50cm breed is. Wel mogelijk om zowel binnen als buiten te koken.
wazungu
Berichten: 41
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 8:18
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Buskeuze



Bericht door wazungu »

We hebben de hangmat aan de handvaten bevestigd die er zitten om in en uit te stappen. Een volwassene kan daar met volle gewicht aan hangen. Klein kind ook wel.
Laatst gewijzigd door Dafluc op zo 02 jun 2019, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Aafje
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 jun 2019, 23:51

Re: Buskeuze



Bericht door Aafje »

Slim, dank!
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 03 jun 2019, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Apfloyd
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 30 jun 2019, 13:28

Re: Buskeuze



Bericht door Apfloyd »

Ik heb het ook altijd klein en simpel gehouden. Werd wars van mensen die eerst ook zo kampeerde en nu omdat ze een camper gekocht hebben met alles erop en erin ineens het niet meer voor kunnen stellen.ik ben begonnen met een predom caravan. Heerlijl klein en licht. Nadat de kinderen kwamen (2)iets groter gekocht. Caravalair(2x) eerst 3.60 daarnaa 3.95 nog steeds even licht en klein. Nooit alle poespas erom heen...kachel koken en koelen is voldoende. Tel en laptop oke. Nu eindelijk heb ik Ik heb een oude 5.50 camper gekocht met mooie polyester opbouw op iveco. Kan hier onderweg makkelijk 6 man in kwijt. Mijn avonturen in Noorwegen gaan na 9 jaar weer verder. Iedereen doet het zoals het hem of haar goeddunkt. Hoop dat jullie de geschikte bus voor jullie situatie gevonden hebben.
CamperFam2019
Berichten: 31
Lid geworden op: di 25 jun 2019, 4:17

Re: Buskeuze



Bericht door CamperFam2019 »

Kijk hier eens: https://www.reimo.com/nl/G-camperbouw/G ... nk_camper/

Succes met jullie zoektocht, wij zijn ook druk met oriënteren naar een geschikte bus.
Plaats reactie