Renault Durisotti Master zelfbouw project
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Als je reageert met citaat kun je daarin ook knippen zodat je onnodige info, in dit geval zeker de foto's, kunt verwijderen. Dit komt de leesbaarheid van het topic zeer ten goede.
Ook in de tekst kun je knippen zodat alleen dat overblijft waarop je wil reageren.
Ook in de tekst kun je knippen zodat alleen dat overblijft waarop je wil reageren.
Groeten
Klaas
Klaas
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Het was even een tijdje stil maar niet stilgezeten. Ik wilde geen kunststof ramen maar echt glas het liefst dubbel.
Het is gelukt, gelaagd dubbel glas met gasgevulde spouw in een donkere kleur.
Inbouwen was een uitdaging, de wens was buitenzijde vlak aan de vlakke buitenkant van de opbouw.
Alu frame in de wand gemaakt waar het glas tegen aan is gelijmd.
Gaten in de polyester wanden eerst slijpen dan vijlen en tenslotte schuren.
Was een beste klus maar het resultaat is helemaal wat ik ervan verwacht.
Laat de winter maar komen wij zitten warm.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Het is gelukt, gelaagd dubbel glas met gasgevulde spouw in een donkere kleur.
Inbouwen was een uitdaging, de wens was buitenzijde vlak aan de vlakke buitenkant van de opbouw.
Alu frame in de wand gemaakt waar het glas tegen aan is gelijmd.
Gaten in de polyester wanden eerst slijpen dan vijlen en tenslotte schuren.
Was een beste klus maar het resultaat is helemaal wat ik ervan verwacht.
Laat de winter maar komen wij zitten warm.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Da's zeker mooi spul. Enig idee wat glas en kozijn wegen? Ben benieuwd naar het verschil tussen de acrylramen en die van glas.
Forum verlaten.
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Ik heb ze niet gewogen maar 5mm buitenblad en 4mm binnenblad. Volgens internet 26kg/m2.
In mijn geval ongeveer 11kg stuk.
Denk dat ik 4 kilo polyester eruit heb gehaald dus gewicht is wel iets toegenomen maar uitstraling is geweldig en geen zicht via dode hoek rechts is verdwenen.
- ducati 900
- Berichten: 7470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
- Locatie: Garyp
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Ziet er goed uit.
Ben.
Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Ik heb ipv een slide-out een fold-out gemaakt (er staan enkele fotos onder zelfbouwersweekend 2019). kan tussen openstaande achterdeuren; is licht en heeft heel weinig binnenruimte nodig. basismateriaal dibond met xtrem isolatielaag. kan zonder ondersteuning evenver naar buiten als de deuropening breed is. als ik mailadres oid krijg zal ik wat info sturen....
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Heb je een pb gestuurd.
Misschien wel mooi idee, uitdaging blijft hoe maak ik het waterdicht.
Vrijwel zeker wordt het monocoq uit 1 deel polyester wanden. Dat uitschuifstuk kan ook met de deuren erin laten. In ieder geval dank voor je idee.
Misschien wel mooi idee, uitdaging blijft hoe maak ik het waterdicht.
Vrijwel zeker wordt het monocoq uit 1 deel polyester wanden. Dat uitschuifstuk kan ook met de deuren erin laten. In ieder geval dank voor je idee.
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Tijd voor de elektrische installatie.
In mijn wagen kan de elektrische installatie of voorin of achterin.
Wat zijn voor en nadelen van installatie voor of achterin?
Achterin lange kabel van de accu naar de HH accu, wordt een dikke kabel.
Voorin, lange 230V kabels naar de verbruikers die allemaal achterin staan.
Installatie wordt eenvoudig van opzet, ongeveer als https://www.youtube.com/watch?v=4IxMJVnyFcc
Ik wil zoveel mogelijk 12 V verbruikers, koelkast, ledlampjes enz.
Verwarmen en warm water via diesel, TV magnetron als er walstroom is.
Dus geen dikke omvormer met een enorm HH accu verbruik.
Veel bussen hebben de technische installatie in de bank, ik heb geen bank.
Waarom voorin, waarom achterin of maakt het niks uit is de vraag?
In mijn wagen kan de elektrische installatie of voorin of achterin.
Wat zijn voor en nadelen van installatie voor of achterin?
Achterin lange kabel van de accu naar de HH accu, wordt een dikke kabel.
Voorin, lange 230V kabels naar de verbruikers die allemaal achterin staan.
Installatie wordt eenvoudig van opzet, ongeveer als https://www.youtube.com/watch?v=4IxMJVnyFcc
Ik wil zoveel mogelijk 12 V verbruikers, koelkast, ledlampjes enz.
Verwarmen en warm water via diesel, TV magnetron als er walstroom is.
Dus geen dikke omvormer met een enorm HH accu verbruik.
Veel bussen hebben de technische installatie in de bank, ik heb geen bank.
Waarom voorin, waarom achterin of maakt het niks uit is de vraag?
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: do 30 jul 2009, 18:56
- Locatie: In The Middle Off Nowhere
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Misschien dat de plaats van de hh accu een rol kan spelen met je gewichts verdeling?
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Plaats eerst eens een foto van de situatie of kunnen we je plannetje ergens vinden ?
edit, sorry ik was vergeten dat je een fotoalbum hebt
https://myalbum.com/album/FbuAEHdyivqd
edit, sorry ik was vergeten dat je een fotoalbum hebt
https://myalbum.com/album/FbuAEHdyivqd
Groeten Kampo
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
@Kampo, zoiets.
Onder slide out plaats genoeg.
Voorin onder stoelen kan ook.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Onder slide out plaats genoeg.
Voorin onder stoelen kan ook.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
-
- Berichten: 622
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Even een update.
De slide out begint vorm te krijgen.
Schuiven gaat goed. Is later elektrisch te maken.
Dank aan Wout van Aken voor de mooie lichtgewicht panelen.
Volgende stap is waterdicht maken, dat doe ik met verlijmen van goede kwaliteit vrachtwagen zeil uit 1 stuk.
Bovenzijde is iets schuin aflopend dus regenwater kan eraf lopen.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
De slide out begint vorm te krijgen.
Schuiven gaat goed. Is later elektrisch te maken.
Dank aan Wout van Aken voor de mooie lichtgewicht panelen.
Volgende stap is waterdicht maken, dat doe ik met verlijmen van goede kwaliteit vrachtwagen zeil uit 1 stuk.
Bovenzijde is iets schuin aflopend dus regenwater kan eraf lopen.
.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Durisotti Master zelfbouw project
Het begint vorm te krijgen
Zit er niet te veel speling op de geleiders ?
Hoe ga je de spleet winddicht maken ?
Zit er niet te veel speling op de geleiders ?
Hoe ga je de spleet winddicht maken ?
Groeten Kampo