Ombouw Fiat Ducato L4H3

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1736
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door marjasjaak »

Had ook een paar stukjes nodig ivm brandstoffilter.
Onze lokale garage had ze in alle soorten en maten.
Het is gewoon brandstofslang, een paar stukjes van 5 cm kreeg ik zo mee.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Oke dank. Ga ik morgen effe naar garage...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
RodeHerman
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 jan 2020, 0:03
Locatie: Amersfoort

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door RodeHerman »

Beste Taco,

Met veel aandacht en plezier heb ik jouw pagina’s over de ombouw gelezen. Je mag er trots op zijn, ik vind het resultaat erg geslaagd! Zelf ben ik ook aan het bouwen aan de L2H2 variant. Een meter korter, maar dat maakt het bouwen er niet eenvoudiger op heb ik al gemerkt.
Jouw topic lezen is ook een feest van herkenning. Veel dingen blijk ik op dezelfde manier aan te pakken. Ik gebruik ook berken multiplex 15 mm, alleen plak ik zelf de hpl-laag erop. Ik heb ook de heavy uitvoering en hoef daarom niet voorzichtig te zijn met inbouwgewicht.

Het ontwerp van jouw bovenkastjes wil ik graag stelen. :D Precies hoe wij het ook netjes vinden. De hoogklapscharnieren hiervoor heb ik inmiddels gevonden.
Voor wat betreft scharnieren van de gewone deurtjes, welke heb jij hiervoor gebruikt? Het val niet mee een geschikt model te vinden omdat het deurtje op de corpus valt ipv erin.

Dank alvast voor je reactie en veel plezier met de mooie camper!

Groet,
Herman
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Hoi herman. Ik heb bijna geen gewone schanieren gebruikt. Enkel voor het deurtje naar de garage en de zittingen waaronder potti pot zit en de HH acuu.ik heb hiervoor gewone keukenkast schanieren gebruikt. Er zijn 3 soorten. 1 valt 100% op de verticale wand. Eentje valt er voor 50% op. En eentje valt tussen de verticale wand. Weet niet of je in de buurt woont maar kom gerust kijken. Waar woon je ? Camper staat nu nog op de oprit. Ik woon in Emmen. Donderdag 18 juni vertrek ik naar pizzaland.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
RodeHerman
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 jan 2020, 0:03
Locatie: Amersfoort

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door RodeHerman »

L4H3 schreef:
za 13 jun 2020, 17:36
Weet niet of je in de buurt woont maar kom gerust kijken. Waar woon je ? Camper staat nu nog op de oprit. Ik woon in Emmen. Donderdag 18 juni vertrek ik naar pizzaland.
Leuk! Dankjewel voor de uitnodiging. Ik kom graag een keertje kijken, alleen is Emmen niet heel erg om de hoek voor mij. Ik woon zelf in Amersfoort. Maar als ik een keertje in de buurt kom, stuur ik je een berichtje. Dan kijken we wel of het past. Veel plezier in Italië! :!:
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Net terug van 4 weken Italië en misschien wel de mooiste vakantie ooit. Met dank aan Corona. Maar ook in deze mooie vakantie gebeuren er minder mooie dingen. Zo stak er plots een betonpaaltje over die onze bus raakte. Gevolg een vervelende deuk in de dorpel. Nou is dat opzich nou niet het ergste maar het is wel vervelend dat de uitdeuker aan de binnenkant van de bus moet zijn waar net de keuken zit. M.a.w de keuken moet eruit. Aangezien ik de bus zelf heb gebouwd en er dus meer schroeven en kit is gebruikt als normaal zou dit wel eens een heftig klusje kunnen worden. Hoop alleen dat ik alles er onbeschadigd uit krijg. We gaan het zien. Dit weekend ermee bezig want maandag moet hij naar de uitdeuker/spuiter. Foto’s van de sloop volgen. 🥴


Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door AadenAnke »

Ja die overstekkende paaltjes :bang: zijn ook niet aansprakelijk te stellen ze moesten ze verbieden :bang:
Wel jammer van al je werk natuurlijk maar het zal best wel goed komen

Gr. Aad
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door gsm »

Dat is balen net af en dan zo’n blinde paal die even oversteek. Waarschijnlijk is die door gelopen

Maar is het niet mogelijk om het er grotendeels er uit te trekken en de oneffenheden te plamuren ?
Scheelt een hoop werk en *¥#@


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door Kroppie »

heeft die uitdeuker geen trekhamer? Je puntlast een oog op de plaat en met een slagijzer trek je de deuk naar buiten, weet niet hoe het officieel heet maar het werkt perfekt. Heb er hier bij de plaatselijke plaatwerker vaak met bewondering naar staan kijken.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1736
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door marjasjaak »

Zonde, maar nu weer herstellen.
Een trekhamer is wel handig, je puntlast een trekstangetje op de plaat.
Maar aan de binnenkant krijg je een brandplekje die je moet behandelen tegen roest.
Anders krijg je last van gaten in de toekomst.
Gebruikersavatar
joske501
Berichten: 1320
Lid geworden op: di 19 dec 2006, 19:38
Locatie: Oostduinkerke B

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door joske501 »

Beste,

Met een trekhamer en puntlastoestel alleen kom je er niet, de plaat is uitgerokken en moet verhit worden om terug in zijn bijna oorspronkelijke staat gebracht te worden, daarom moet de achterkant vrij zijn van brandbare materialen. Wie weet wat er achter zit van isolatie, bij mijn vorige fabriek-bus-camper was dit piepschuim, uiterst brandbaar. Groot gelijk van de schadehersteller dat hij geen risico neemt.

Joske
Geniet met mate, eerder nu dan later.

JUMPER Joskes Undercover Motorhome voor Prettig Eerlijk Reizen
Citroën Jumper 3.0 L4H2 met VakCar (NL) inbouw (fietsen binnenin) ingeschreven als Kampeerwagen
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door L4H3 »

Vanmorgen naar de uitdeuker geweest. Zoals Joske aangeeft, de uitdeuker gaat niet aan het het werk als er nog isolatie aanwezig is. Maar gelukkig kan ik het gedeelte waar de isolatie zit redelijk eenvoudig verwijderen en hoef ik niet de hele keuken te verwijderen. Wordt vervolgd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1135
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door L4H3 »

Gisteravond een gedeelte onder de koelkast waar het uit trek trapje voor het bed staat de achterplaat incl isolatie verwijderd. Ook in de garage een stukje van de wand verwijderd. Gelukkig was het een eenvoudig klusje en is straks na het uitdeuken weer simpel en snel te herstellen. Vandaag de plastic stootstrip en spatbordbeschermer verwijderen. Ook de wateraansluiting naar buuten moet eruit. De uitdeuker gaat het gedeelte van de dorpel compleet verwijderen. Hiervoor zijn bij Fiat allemaal losse stukken te koop die er vrij simpel weer in te zetten zijn. De plaat die er bij mij weer ingezet moet worden kost nog geen 100 euro. Morgen gaat hij naar de uitdeuker en spuiter

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
RodeHerman
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 15 jan 2020, 0:03
Locatie: Amersfoort

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar nu gedeeltelijk slopen ivm schade



Bericht door RodeHerman »

Wat vervelend zeg! Toch wel een domper op een, zo te lezen, mooie vakantie.
Hopelijk wordt het weer netjes hersteld en kun je er dan om lachen. Even slikken en weer vrolijk door... :wink:
Plaats reactie