Ombouw Fiat Ducato L4H3

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
GuusA
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 17:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door GuusA »

L4H3 schreef:
vr 31 mar 2017, 20:44
Van de week weer met mijn favoriete hobby bezig geweest..Elektra. NOT. Wat een gepiel met die K draadjes. Maar het is zo goed als klaar. Lampies branden, zonnepaneel wekt stroom op en de IVT werkt prima. Vanavond nog bezig geweest met de bijrijders stoel in elkaar zetten. Hebben die klojoos 2 rechter afdekkappen geleverd en ik mis nog de veiligheidsgordel sluiting voor aan de stoel. Morgen weer wat uurtjes maken want door de week op avonden doe je niet echt veel. Maar nog 6 weken en dan moet de bus 90% klaar zijn want dan gaan we een week weg. De niet belangrijke dingen maak ik daarna voor onze grote vakantie in juni wel af.

Afbeelding

Afbeelding




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Waar heb je deze afdekkappen gekocht? Ik zoek er ook nog een paar.

Guus
Guus
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 klaar: nu wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Alles kan je bestellen bij FIAT professional. Het kost wel duur daar. Met een beetje geluk kun je het op de sloop krijgen maar zal niet makkelijk zijn want veel zelfbouwers zijn hier naar op zoek. Zuuk6
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
GuusA
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 17:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 klaar: nu wijzigen/verbeteren



Bericht door GuusA »

L4H3 schreef:
za 06 okt 2018, 18:16
Alles kan je bestellen bij FIAT professional. Het kost wel duur daar. Met een beetje geluk kun je het op de sloop krijgen maar zal niet makkelijk zijn want veel zelfbouwers zijn hier naar op zoek. Zuuk6
Dank je :thumbup:
Guus
Guus
GuusA
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 02 apr 2018, 17:08
Locatie: Noord Brabant

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3



Bericht door GuusA »

L4H3 schreef:
za 11 feb 2017, 17:43
Vandaag weer de hobby BoB uitgehangen. Zonnepaneel in het L profiel gemaakt. 250wp moet genoeg zijn. Begin gemaakt met de boven kastjes. Boven eethoek komen er 4 en in de slaapkamer 3 grote aan weerszijden. Dus totaal 6.

Afbeelding
Afbeelding


Dat ziet er strak uit :thumbup:
Hoe heb je het paneel aan het L-frame bevestigd? Ik zie nergens schroeven of bouten....

Guus
Guus
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 klaar: nu wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Hier ligt hij nog los. Heb er gewoon zelftappers ingedraaid aan de zijkant. Het L profiel zit met kit en blindmoeten vast aan het dak. Maar heb het L profiel enigzins veranderd omdat het toch wel warm werd dus rendements verlies. Nu zitten er nog 3 kleine stukjes L profiel dus kan de warmte beter weg
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 klaar: nu wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Vandaag handvatje gemonteerd aan de binnenkant van de schuifdeur. Kan nu veel makkelijker en vooral stiller de schuifdeur dicht trekken. Wel zo fijn voor de overige campinggasten. Er is niks zo irritant dat mensen 100x per avond met hun schuifdeur lopen te smijten. Vooral als je al op bed ligt.

Afbeelding

Eerst effe 4 blindklink moeren erin geperst

Afbeelding

En klaar...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 klaar: nu wijzigen/verbeteren



Bericht door L4H3 »

Vandaag even met de parafan bezig geweest. Probleem bij alle Ducatoos, Jumpers en Boxers is dat het rubber onderaan de voorruit op de duur niet meer goed aansluit. Gevolg is dan dat er tijdens regenbuien water tussen rubber en glas zo het motorcompartiment inloopt. Dit Water komt dan in de verdieping van de verstuivers te liggen met als gevolg dat deze vast kunnen gaan zitten. En dan is het een heel duur grapje om dit weer te maken. Heb de parafan verwijderd en deze goed in de rubberkit gezet zodat deze niet meer kan lekken. Ook het rubber slangetje links en rechts met het kleine gaatje kan verstopt raken en zo kan het water niet weg met gevolg dat het op de zekeringkast kan komen. Ik heb het slangetje verwijderd en een nieuwe dikkere geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
basleijssenaar
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 03 jun 2019, 0:45

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door basleijssenaar »

Wat een fantastisch topic en eindresultaat L4H3! Een eindeloze bron van inspiratie. Zelf ook op zoek naar een Ducato L4H3 nu, hoop een redelijke te vinden onder de 10.000 en dan aan de slag :) H2 is goed te vinden maar ben bang dat die te laag gaat zijn voor me.
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Dank je.
Ik heb mijn bus uit duitsland op www. Mobile.de gekocht. Zoek op ducato en niet op L4H3 maar op L5H3 daar staan ze.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Tijdens vakantie kom je er altijd weer achter dat dingen beter of handiger kunnen. Zo heb ik een buiten Snelklik gasaansluiting gemaakt voor de gas bbq en een stokje onder de zitting gemaakt zodat de wc rollen en de wc vloeistoffen niet omvallen.

Afbeelding

Afbeelding



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door PaulBng »

Het is waarschijnlijk "voertuig" afhankelijk, maar ik kan de flacons met wc vloeistof kwijt achter het buitenluik van de cassette wc...
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Ja dat is nog mooier maar ik heb een pottipot voor noodgevallen. Ding wordt amper gebruikt gelukkig want ik moet bijna over mijn nek als ik die vloeistof ruik.
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
Gebruikersavatar
L4H3
Berichten: 1133
Lid geworden op: zo 02 okt 2016, 17:44
Locatie: Emmen

Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door L4H3 »

Al heel lang in het koppie maar het kwam er maar niet van. Maar afgelopen week eindelijk de Planar 2D dieselkachel gekocht. Vandaag met het kouwe druilerige weer maar de eerste werkzaamheden gedaan. Flotterpot uit de dieseltank gehaald en de aanzuigleiding gemonteerd. Ook het aanzuigpompje gemonteerd. Deze zit nu mooi achter de accubak. Kon prima vastgezet worden aan bevestigingsbeugel van de tank. Tussen moer en bevestingingsrubber een wigje met gat gemonteerd van 10 graden voor afloop pompje zoals Planar dat aangeeft. Vanaf het pompje de brandstof leiding tussen de bestaande klemmetje van de bedrading gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
One life. Live it.

De zelfbouw van onze camper: viewtopic.php?t=8456989&hilit=ombouw+l4h3+lifepo4
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Ombouw Fiat Ducato L4H3 KLAAR maar aanvullen



Bericht door gsm »

Ziet er weer strak uit en ben benieuwd of je de pomp hoort want daar zijn vaak vragen over, mensen die het geluid van de pomp storend vinden.
Ik heb de pomp in een elektra doos in de isolatie gemaakt en hoort die niet, de leiding heb ik door een mantelpijp geschoven.
Het rubber van de pomp heb ik gebruikt voor het filter

Afbeelding
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Plaats reactie