Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Nog een paneel voorzien van vilt.
En begonnen met het plaatsen van de electrical stuff.
Afbeelding

En zo veel mogelijk bedrading aangebracht voordat het paneel de bus in gaat.
Afbeelding
Uiterst rechts komt nog een 24Ch. LED dimmer die via DMX512 wordt aangestuurd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
pauluzz
Berichten: 207
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 22:23
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door pauluzz »

:thumbup: Ziet er mooi strak uit zo :clap:
Groet Paul
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Gebruikersavatar
pauluzz
Berichten: 207
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 22:23
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door pauluzz »

waar heb je die zekeringen box (mega/midi fuse) vandaan?
ziet er wel degelijk uit.
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

pauluzz schreef:
vr 03 mei 2019, 11:40
waar heb je die zekeringen box (mega/midi fuse) vandaan?
ziet er wel degelijk uit.
Stroomwinkel.nl
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
pauluzz
Berichten: 207
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 22:23
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door pauluzz »

Thanx

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Het eerste paneel geplaatst. Op de aluminium hoekprofiel (40x40x4) komt straks het bedframe te liggen wat gemaakt wordt van 40x40x3 koker.
Afbeelding
De gaten die zijn aangebracht in het profiel zijn bedoeld als sjorogen indien er iets vervoerd wordt achter.

Dit is de eerste versie van de tekening van dit bedframe.
Afbeelding
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik er een plaat hout met gaten erin op leg of dat ik iets kan vinden wat iets minder weegt.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

3D Update:

Afbeelding

En de 2e helft:
Afbeelding
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Gebruikersavatar
pauluzz
Berichten: 207
Lid geworden op: do 04 aug 2005, 22:23
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door pauluzz »

wij hebben lattenbodem van de IKEA gebruikt en aangepast :idea:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is hem geworden.. Jumper 35 L3H2 120 Foto's Camper Project : MyAlbum.com
Wij hadden een DETHLEFFS GLOBETROTTER 1988
FIAT DUCATO 14 2.5D ...
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Het voorbereiden van het paneel is klaar.
nu wordt het ingebouwd.
Afbeelding

Alles wordt aangesloten.
Afbeelding

Het resultaat.
Afbeelding
Alleen de accu kabels naar de accu's nog en de shuntweerstand + accutemperatuurvoeler moeten nog. maar dit doe ik pas als de vloer erin zit.

Aan de rechterkant naast de DC/DC converter komt nog een 24CH. LED dimmer, Deze wordt d.m.v. DMX-512 aangestuurd.
Laatst gewijzigd door zuk4wd op zo 23 aug 2020, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Raimon »

Mooi gemaakt maar wat voor omvormer heb jij, de kabels lijken mij erg dun namelijk.
Gebruikersavatar
zuk4wd
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 28 aug 2013, 15:23
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door zuk4wd »

Maak je geen zorgen. De kabels vanaf accu tot omvormer zijn 50mm2.
35mm2 is al voldoende.

De omvormer is een multiplus 2000VA
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.

http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
JTG
Berichten: 667
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 22:18
Locatie: Zevenbergen, West Noord-Brabant

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door JTG »

:thumbup: Mooi gemaakt :thumbup:
Raimon
Berichten: 267
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:57

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door Raimon »

Een 2000W omvormer horen al minimaal 50mm kabels aan maar eigenlijk hoort er 70mm aan als je het uitzoekt.
Kijk maar eens bij Victron in het datablad daar staat het gewoon in waar de omvormer mee bedraad moet worden.
Vergis je niet in de stomen die er kunnen zijn, maximaal piek kan er namelijk 350A lopen.
Gebruikersavatar
WoutvanAken
Berichten: 463
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 19:00

Re: Van Master L3H2 naar Ducato L2H2: verslag zelfbouwproject



Bericht door WoutvanAken »

Ziet er keurig uit, lijkt wel een schip! Mooi hoor!
Wout.
Plaats reactie