Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Bedankt voor de positieve reacties.
ik moet zeggen dat het pockethole systeem goed werkt.
Het frame van het eerste bovenkastje heb ik geprobeerd met 12x44mm latjes, dat gaat net niet, Het hout splijt.
Maar met met 18mm gaat het prima.
Goed gereedschap is het halve werk, Ik heb vrij lang gezocht naar bouw methodes en ik ben uiteindelijk hier op uitgekomen.
Onlangs heb ik de "Triton" modulaire werk/zaag/frees tafel aangeschaft.
Deze zorgt er voor dat er zeer nauwkeurig gezaagd kan worden.
De afkortzaag die ik gebruik is van "Evolution" en kan zowel metaal als hout zagen.
Alle accu machines die ik gebruik zijn van "Milwaukee"
Pocketholes hebben wel de neiging om iets het hout te verschuiven bij de eerste aanzet.
Daarom is het belangrijk goed te klemmen op dat moment. In principe kun je zonder lijm werken.
Echter gebruik ik telkens een klein beetje om eventueel gekraak van hout op hout te voorkomen.
(lijm niet verwarren met het keel smeermiddel wat er naast staat )
ik moet zeggen dat het pockethole systeem goed werkt.
Het frame van het eerste bovenkastje heb ik geprobeerd met 12x44mm latjes, dat gaat net niet, Het hout splijt.
Maar met met 18mm gaat het prima.
Goed gereedschap is het halve werk, Ik heb vrij lang gezocht naar bouw methodes en ik ben uiteindelijk hier op uitgekomen.
Onlangs heb ik de "Triton" modulaire werk/zaag/frees tafel aangeschaft.
Deze zorgt er voor dat er zeer nauwkeurig gezaagd kan worden.
De afkortzaag die ik gebruik is van "Evolution" en kan zowel metaal als hout zagen.
Alle accu machines die ik gebruik zijn van "Milwaukee"
Pocketholes hebben wel de neiging om iets het hout te verschuiven bij de eerste aanzet.
Daarom is het belangrijk goed te klemmen op dat moment. In principe kun je zonder lijm werken.
Echter gebruik ik telkens een klein beetje om eventueel gekraak van hout op hout te voorkomen.
(lijm niet verwarren met het keel smeermiddel wat er naast staat )
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 25 jun 2021, 0:34
- Locatie: Linschoten
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Ik heb vandaag je hele topic zitten lezen. Heel leerzaam. Ik heb plannen voor de bouw van een buscamper en heb veel geleerd van jouw verslag. Ook de vele foto's maken je bouwproces goed duidelijk. Veel succes en ik blijf je graag volgen.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Heel leerzaam topic dit, ook voor 'first time' ombouwers zoals wij!
Ik heb nog wel een vraagje: wij gaan een Peugeot Boxer ombouwen en achterin, tussen de achterwielen en de achterkant, zitten binnen links en rechts plastic kapjes waar een soort flapjes in lijken te zitten. Ik zie dat ook op één van de foto's in dit topic zitten:
(foto linksonder en dan rechts van de wielkast)
Maar op een foto verderop zie ik die niet meer zitten:
Ik heb wel het idee dat je hier gaten in de isolatie hebt gemaakt. Klopt mijn idee dat deze kapjes een luchtdoorlaat naar buiten zijn en kun je die er zomaar afhalen en dan overheen isoleren of moet je hier wel iets van spleten in blijven behouden, zoals jij ook hier gedaan lijkt te hebben?
Ik heb nog wel een vraagje: wij gaan een Peugeot Boxer ombouwen en achterin, tussen de achterwielen en de achterkant, zitten binnen links en rechts plastic kapjes waar een soort flapjes in lijken te zitten. Ik zie dat ook op één van de foto's in dit topic zitten:
(foto linksonder en dan rechts van de wielkast)
Maar op een foto verderop zie ik die niet meer zitten:
Ik heb wel het idee dat je hier gaten in de isolatie hebt gemaakt. Klopt mijn idee dat deze kapjes een luchtdoorlaat naar buiten zijn en kun je die er zomaar afhalen en dan overheen isoleren of moet je hier wel iets van spleten in blijven behouden, zoals jij ook hier gedaan lijkt te hebben?
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Volgens mij zijn dat puur gaten/openingen om overdruk kwijt te kunnen als je bv een deur dichtgooit
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Ik denk dat niet alleen.
Wanneer je de blower voor aanzet om warme of gekoelde lucht binnen te blazen, moet wat er inzit er ook weer ergens uit kunnen....
Paul
Wanneer je de blower voor aanzet om warme of gekoelde lucht binnen te blazen, moet wat er inzit er ook weer ergens uit kunnen....
Paul
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Hm, dat zou kunnen natuurlijk.
Zou dat zo werken dan met een tussenschot achter de cabine?
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Moet wel. Anders heeft een blower weinig zin....TeamLotz schreef: Zou dat zo werken dan met een tussenschot achter de cabine?
Paul
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Die zijn inderdaad bedoeld om de overdruk af te voeren in je voertuig./
Ik heb de isolatie er om heen aangebracht zowel links als rechts achterin het voertuig.
Het hout wat er voorzit is voorzien van sleuven zoals je ziet op de foto. (links 3 sleuven en rechts 2)
Links zit de Victron Multi-plus voor deze sleuven.
De omvormer heb ik dan ook op 2 latjes gezet voor een betere doorstroming.
(De latjes zijn geplaatst voordat ik het paneel heb voorzien van vilt.
Ik heb de isolatie er om heen aangebracht zowel links als rechts achterin het voertuig.
Het hout wat er voorzit is voorzien van sleuven zoals je ziet op de foto. (links 3 sleuven en rechts 2)
Links zit de Victron Multi-plus voor deze sleuven.
De omvormer heb ik dan ook op 2 latjes gezet voor een betere doorstroming.
(De latjes zijn geplaatst voordat ik het paneel heb voorzien van vilt.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Plankje gemaakt waar de compressor unit van de koelkast op komt te staan.
Frees en forstnerboren setjes zijn binnen.
Beetje gereedschap testen.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Extra plankje met rand gemaakt in verstek gezaagd.
Mooi afgerond met de frees en een sleuf t.b.v. ledstrip.
Plaatmateriaal schuren en in de grondverf gezet.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Mooi werk!
Nieuwe bezems keren goed, nieuwe frezen snijden goed.
Nieuwe bezems keren goed, nieuwe frezen snijden goed.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Begonnen met de kastdeurtjes.
Aan de achterkant wordt een sponning gemaakt met behulp van de bovenfrees, hier zal 4mm plaatmateriaal in komen.
Aan de achterkant wordt een sponning gemaakt met behulp van de bovenfrees, hier zal 4mm plaatmateriaal in komen.
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Sponning frees gebruikt, tevens de 3,6mm dikke plaat op maat gezaagd.
Ziet er netjes uit al zeg ik het zelf
Fiat Ducato L2 H2, Powered by Iveco 3.0 F1C Engine.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Contains: Full Victron power system, Vitrifrigo C95L, Autoterm 2D, Underfloor heating, 2x Fiamma hatch, 1x Seitz S7 window,Freshwatertank 54L, Elgena KB6.
http://www.suzuki-4wd.nl/camper/ Hier kun je blokschema's en info over de VSR gordelbok vinden.
Re: Fiat Ducato 3.0 L2H2 (2009) Project
Ziet er zeker netjes uit! Inspireert om ook weer wat verder te gaan en te laten zien
Instagram:
https://www.instagram.com/being_bus_y
https://www.instagram.com/being_bus_y