Wim zijn camperproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Je mag de duimstok nog wel even uit het vet halen... vrees dat je niet veel aan deze keuken hebt, de beschikbare ruimte voor een keuken in jou bus is minimaal.
De afmeting voor de wettelijke slaapplaats is 180 bij 110 cm,
De laadruim lengte is 2,05 m met de stoelen haaks naar boven, met de stoelen in de normale rijstand zal er ongeveer 1.80 m overblijven.
De laadruim breedte is maximaal 1,60 m, door de bolling in de zijkant is de bruikbare ruimte veel minder.
Breedte tussen de wielkasten is 1.22.
Bij een bed van 110 (wat smal en niet bruikbaar is voor 2 pers) zal er dus erg weinig ruimte aan de zijkant over blijven voor een keuken.

http://www.naan.de/an/fiat-scudo/technische-daten

Voor een keuken moet je meer naar dit formaat toe:

http://www.campercabine.nl/nl/product/c ... bak/#tab-2

Ik zou een klein vast keukenblokje monteren en en los pitje kopen om buiten te koken.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door reinolt »

Er moet toch een vaste kookgelegenheid inzitten?


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door ricardo120880 »

Volgens mij is het blokje heel groot. Wij hebben ook het plan om een Expert om te laten bouwen (staat nu bij de ombouwer, zelf geen tijd en deskundigheid voor) en ben met onderstaande schets begonnen. Maten kloppen aardig, verhoudingen zijn ook aardig. (alles wel even uit de losse hand getekend, lees niet op schaal)
Een blok van 150 x 42 x 60 is gigantisch in deze oppervlakte.
Afbeelding
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Denk dat jou binnenbreedte van 1,54 wel klopt !!
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

reinolt schreef:Er moet toch een vaste kookgelegenheid inzitten?


Sent from my iPad using Tapatalk
Klopt, met vast wordt bedoeld dat deze zonder gereedschap niet uitneembaar is.

Keuken mag dus wel kunnen schuiven of draaien.
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door reinolt »

Ik reageerde omdat jij de suggestie deed een los pitje te kopen en buiten te koken.


Sent from my iPad using Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door henk en lila »

eipmiw schreef:....
De ruimte op het dak achter het hefdak wil ik nog benutten door er een flexibel zonnepaneel op te plakken. Het volgende model lijkt te te kunnen passen: SX52 uit de volgende prijslijst: http://www.destilleboot.nl/resources/pd ... anelen.pdf
Deze heeft een vermogen van 52W, 6,3V, 8,3A. Zou ik daar een koelkastje een nacht op kunnen laten lopen of is het net voldoende voor het opladen van mijn mobiel?
Prijzig hoor die flex panelen en doordat je 6,3 Volt kiest komt er ook een duurdere regelaar bij om dit richting de 14,2 Volt of zo op te krikken om je huishoudaccu te kunnen laden. Ik heb je nog niet over een huishoudaccu gehoord maar zonder zo'n ding begin je met 6,3 Volt ook niet zoveel.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

ricardo120880 schreef:Volgens mij is het blokje heel groot. Wij hebben ook het plan om een Expert om te laten bouwen (staat nu bij de ombouwer, zelf geen tijd en deskundigheid voor) en ben met onderstaande schets begonnen. Maten kloppen aardig, verhoudingen zijn ook aardig. (alles wel even uit de losse hand getekend, lees niet op schaal)
Een blok van 150 x 42 x 60 is gigantisch in deze oppervlakte.
Afbeelding
Wat een schitterende tekening!
Ik twijfel, qua ombouw, nog tussen de volgende twee opties: http://www.witteweggetjes.nl/ of https://www.flickr.com/photos/74506521@ ... 3/?view=md

De keuken was inderdaad veeeel te groot. Heb hem toch gekocht omdat gootsteen, fornuis en pootjes makkelijk verwijderd konden worden en deze kan ik dan herplaatsen in een kleinere zelfbouwkeuken.
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door ricardo120880 »

Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Mooie aan de witte weggetjes is toch wel de "toiletruimte".
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

ricardo120880 schreef:Beide hebben zo hun voor- en nadelen. Mooie aan de witte weggetjes is toch wel de "toiletruimte".
Alleen van buitenaf te bereiken. Moet je er 's nachts alsnog uit om toilet te bereiken;)
Grote voordeel van de witte weggetjes vind ik het grote bed.
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

henk en lila schreef:
eipmiw schreef:....
De ruimte op het dak achter het hefdak wil ik nog benutten door er een flexibel zonnepaneel op te plakken. Het volgende model lijkt te te kunnen passen: SX52 uit de volgende prijslijst: http://www.destilleboot.nl/resources/pd ... anelen.pdf
Deze heeft een vermogen van 52W, 6,3V, 8,3A. Zou ik daar een koelkastje een nacht op kunnen laten lopen of is het net voldoende voor het opladen van mijn mobiel?
Prijzig hoor die flex panelen en doordat je 6,3 Volt kiest komt er ook een duurdere regelaar bij om dit richting de 14,2 Volt of zo op te krikken om je huishoudaccu te kunnen laden. Ik heb je nog niet over een huishoudaccu gehoord maar zonder zo'n ding begin je met 6,3 Volt ook niet zoveel.
Ik kan ook nog een tweede kwijt voor het hefdak. Kom ik dan aan het vereiste niveau of blijft het bagger?
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door henk en lila »

Ben geen zonne-expert! Op dit forum staat al heel veel over accu's en zonnepanelen. Zelfs ergens een rekenschema.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Deze staat op MP. leuke foto's en een bijzondere oplossing voor de spoelbak !

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... ousPage=lr
Plaats reactie