Wim zijn camperproject

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

ricardo120880 schreef:Volgens mij is het blokje heel groot. Wij hebben ook het plan om een Expert om te laten bouwen (staat nu bij de ombouwer, zelf geen tijd en deskundigheid voor) en ben met onderstaande schets begonnen. Maten kloppen aardig, verhoudingen zijn ook aardig. (alles wel even uit de losse hand getekend, lees niet op schaal)
Een blok van 150 x 42 x 60 is gigantisch in deze oppervlakte.
Afbeelding
Ik heb afgelopen week mijn draaistoelen eens uitgeprobeerd. Linker draaistoel kan maar kwartslag draaien in verband met het stuur. Rechter draaistoel gaat wel goed. Dus als je draaistoelen gaat zetten zou ik, bij jouw opstelling, alleen de rechter stoel draaibaar maken.
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

Voor het bed lijkt deze manier: https://www.youtube.com/watch?v=UX9KNmZ6SHA mij een goede oplossing
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eef van baal »

je moet de stoel in de voorste stand zetten om goed te kunnen draaien, zo is het bij de meeste campers.
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door ricardo120880 »

eipmiw schreef: Ik heb afgelopen week mijn draaistoelen eens uitgeprobeerd. Linker draaistoel kan maar kwartslag draaien in verband met het stuur. Rechter draaistoel gaat wel goed. Dus als je draaistoelen gaat zetten zou ik, bij jouw opstelling, alleen de rechter stoel draaibaar maken.
Het zou moeten kunnen, fabriekscampers van Alibi op basis van deze Expert lukt het ook.
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

Even een update:
De Jumpy is vooral in technisch opzicht onderhanden genomen. De distributieriem en de waterpomp zijn vervangen. Verder een grote beurt en wat kleine dingetjes zoals een slot van de schuifdeur die niet meer reageerde op de centrale vergrendeling en een blokkerende gordel.
De auto staat nu bij mijn interieurbouwer die voor een heel net bedrag (2800 Euro) het interieur gaat inbouwen. Dit is een soort voorbeeld van hoe het moet gaan worden: https://www.flickr.com/photos/74506521@N03/ Het materiaal dat gebruikt gaat worden is WP verlijmd multiplex (berken). Dat schijnt zowel licht als sterk te zijn.
Verder ben ik er achter gekomen dat ik geen reservewiel onder de auto heb. Wel heb ik bij de koop 4 losse wielen mee gekregen. Nou ga ik van de nood een deugd maken: ik laat dit bedrijf: http://www.zwerfcampers.nl/850-vw-t3-t4 ... ntage.html een reservewiel aanbrengen op de achterkant op de linker achterdeur. Heb telefonisch overleg gehad en het moet technisch allemaal kunnen. Alleen zal het nummerbord moeten worden verplaatst. De plek waar het reservewiel normaal gesproken hoort te zitten kan ik dan gebruiken voor een grote watertank. Ook ben ik aan het nadenken over het inbouwen van zo'n type airco: http://www.top-cool.eu/nl/branches/auto ... -fit-airco
Als het interieur er in zit zal ik een fotoreportage maken om jullie bij te praten
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door ricardo120880 »

Ben heel benieuwd. Ruime opzet qua inrichting op deze manier.

Afbeelding

Stoelen draaien is geen probleem. :-B Stoel in voorste stand en de rugleuning even naar voren zetten, draaien en dan weer terug. :thumbup:
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Het reservewiel op de achterdeur zou ik zeker niet doen !!!
De scharnieren zijn van gegoten aluminium en kunnen dit gewicht niet aan !
Een wiel weegt namelijk 25 kilo !!
De deuren zijn namelijk niet het stevigste deel van deze auto's.
Je kunt ook overwegen om geen reservewiel mee te nemen, kans op een lekke band is klein !
De watertank kun je beter binnen hebben, bevriest de boel ook niet !
Aan 10 tot 20 liter heb je genoeg.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door Vertrokken2 »

Op de motorkap of een thuiskomertje aan de onderzijde
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Voor deze auto's zijn er standaard geen thuiskomertjes, eventueel past een thuiskomer van een alfa 155.
Nadeel is dat je ook geen fietsendrager meer kwijt kunt met een wiel achterop.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door Vertrokken2 »

Dan maar runflats eronder
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
ricardo120880
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 23:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door ricardo120880 »

durisotti schreef: De watertank kun je beter binnen hebben, bevriest de boel ook niet !
Aan 10 tot 20 liter heb je genoeg.
Makkelijk en goedkoop te vervangen en te vullen uiteraard. Veel eenvoudiger schoon te houden. Scheelt je ook weer een gat in je plaatwerk.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Zo is het maar net !!
eipmiw
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 15:45

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door eipmiw »

Gat in plaatwerk ben ik niet zo bang voor. Het was ooit een 9-persoonsversie dus die gaten zitten er toch al. Moeten alleen wat groter worden. Bevriezen ben ik ook niet bang voor, want ik ben een mooi-weer-kampeerder die bovendien een hekel aan fietsen heeft;)
De tip van de alfa 155 ga ik onthouden, want een thuiskomer op een andere plek onder de auto moet zeker kunnen door de geringe breedte van die banden.
Op een volvo-forum waar ik lid van ben opperde iemand de optie om gewoon extra scharnieren aan te brengen op de achterdeuren. Ga ik ook uitzoeken.
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Wim zijn camperproject



Bericht door durisotti »

Volgens mij zitten er onder de auto nog genoeg ruimtes naast de chassis balken waar je ook nog wel een tank kwijt kunt.
Een wiel kun je niet op een andere plek kwijt onder de auto, daar is geen ruimte voor, brandstoftank en uitlaat nemen de nodige ruimte in.
Plaats reactie