Achterin zit aan de schuifdeurkant een keukenblokje met een hoge kast achteraan. Als je de klep van deze kast naar beneden doet heb je een tafeltje. Hier tegenover staat een bank in de lengte richting . 1 persoon kan hier zo op slapen. Voor een 2 persoons bed moet je de plank van de rugleuning tussen het bankje en het keukenblok plaatsen en hier boven op het kussen van de rugleuning. Deze opstelling heeft als voordeel dat de camper eenvoudig goed gekeurd wordt voor 6 zitplaatsen en je kan er ook makkelijk een fiets in vervoeren.
Onder de bank zit veel bergruimte. Ik was ooit van plan om hier schuiflades in te maken. Maar plastic bakken van 2 euro blijkt ook prima te werken. Deze kan ik via een deurtje onder de bank vandaan halen en weer terug zetten. De porta porti gaat op dezelfde manier. Ik ben geen timmerman maar op de foto hieronder lijkt het deurtje heel scheef te zitten, maar in werkelijkheid valt dit wel mee.
Toen ik wou proefkamperen had ik nog geen gordijntjes. Ik had toen snel wat karton opmaat geknipt en met isolatie folie beplakt. Aan de boven en onderkant met plakband een klein magneetje opgeplakt zodat hij daarmee op het randje ijzer aan de rand van het raam kan worden bevestigd. Dit bevalt prima dus die gordijntjes zijn er tot nu toe niet gekomen.

Ook tussen het woongedeelte en de cabine kan je van dit beplakte karton achter een elastiek plaatsen. Is meteen isolerend. Overdag gaan deze platen op een plank boven de cabine. Op deze foto kan je zien dat de keuken een handdouche heeft die je eventueel als buitendouche kan gebruiken. Op onderstaande foto zie je net boven de rugleuning nog het bedieningspaneeltje van de Eberspacher dieselkachel. Kan je mooi vanuit je slaapzak s' ochtends aanzetten. Onder de zitbank zit nog een lade waarin de compressor koelbox zit. achter deze koelbox zit de 105 Ah huishoudaccu. En rechts naast de koelboxlade zit nog een kastje met de elektronica (lader, omvormer, omschakelautomaat, zekeringen enz.) 1 knop is voor de omvormer, het kleine knopje is voor de ledverlichting in het klapdak.
De Xenos heeft vaak van die slaapmatjes in de aanbieding. 1 cm dik schuim met aan 1 kan reflecterende folie. Die heb ik o.a. als isolatie gebruikt. Hier aan zaten plastic klemmen met een elastiek. Deze kon ik mooi hergebruiken om mijn hefdak sjaal (ala Mickel Moen) aan mijn camper te bevestigen. 2 touwtjes om de achterste scharnieren van het hefdak en aan de elastieken een plastic karabijnhaak van een kapotte paraplu tent.
Afgelopen seizoen nog kussens laten maken, want tot nu toe had ik wat stoeldekjes gebruikt, maar dat zit toch niet lekker met die harde plank er onder. Als 1 van de laatste echte klussen (tot nu toe) was het installeren van de dieselkachel, maar dat is ook al weer een jaar geleden.
Met deze camper kan je prima vrij staan. Maar omdat de camper te klein is voor een douche, zal er toch regelmatig een camping opgezocht worden. Het heeft een motor airco, parkeersensoren, elektriche ramen, spiegels en portiervergrendeling. Ik dacht hem ook als dagelijks vervoermiddel te kunnen gaan gebruiken, maar daarvoor maak ik te veel kilometers. De auto is dan te snel op en dat vind ik zonde van al het werk en geld wat er in is geinvesteerd. Voor dagelijks gebruik heb ik nog een Chevrolet Spark op LPG wat heel goedkoop rijdt. Ik trek regelmatig een zweefvliegtuigaanhanger en daarvoor is dit campertje prima geschikt.
Nadeel t.o.v. van b.v. een VW Transporter is dat de cabinevloer wat laag is en je niet zo makkelijk draaibare voorstoelen kan maken, zodat deze ruimte niet bij het woongedeelte betrokken kan worden. Voordeel is dat je boven de cabine veel bergruimte kan maken voor b.v. het beddegoed. Het is een lekker compact campertje. Je kan vrij makkelijk 1:15 a 1:16 halen. Op lange ritten (met de vrachtwagens mee) is 1:18 a 1:19 zelfs mogelijk.