Wie heeft dit ook gedaan?

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Erwin72

Wie heeft dit ook gedaan?



Bericht door Erwin72 »

Een extra watertank ingebouwd ?

Wij vonden de 100 liter een beetje weinig en hebben onder 1 van de bankjes een extra tank van 130 liter ingebouwd. Nu hebben we 230 liter en daar kunnen we een weekje mee vooruit.

ik ben benieuwd wie dit nog meer heeft gedaan.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen



Bericht door javanes »

Heb je zoveel laadvermogen dan?

En waarom wil je persé een watervoorraad voor een week hebben.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

javanes schreef:Heb je zoveel laadvermogen dan?

En waarom wil je persé een watervoorraad voor een week hebben.
Laadvermogen is maar 500kg maar dat is zat. Als ik links en rechts om ons heen kijk, dan is het gewicht wat wij niet zelf meeslepen genoeg om de 130kg water mee te nemen :wink: weer een rede om aan sonja bakker te doen 8)

We slepen ook geen bergen voedsel mee want er is tegenwoordig overal wel een restaurant, chinees of aldi :wink:

Ook bij de aanschaf van alles wat we mee sleuren is rekening met het gewicht gehouden.

Maar iedere dag douchen is en blijft een must voor ons.
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Let wel dat het leeg gewicht het gewicht is met camper opbouw, maar ZONDER inrichting.
Je netto laad vermogen is minder dan je denkt, en wat moet je met 230 liter water?
4 mensen wegen gemiddeld tussen 250 en 300 kilo, met het water erbij ga je daar dus al dik overheen.
Maar als je het nodig vind, mijn zegen heb je, maar als je je een keer wegen ben je wel de klos denk ik.
Rijd je met z'n tweetjes hoef je ook geen 230 liter mee te nemen.
Groet,
Ron

Aangepast ivm mogelijk kwetsende opmerking.
Laatst gewijzigd door Ronmekel op zo 01 aug 2010, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Hebben we een nieuwe "pope"

Maar als je het nodig vind, mijn zegen heb je, in gods naam ? :oops:
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Dat is een normale uitdrukking in mijn wereld.
Mocht je je gekwetst voelen, dat is niet de bedoeling.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Diamond
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 19 jan 2004, 20:28



Bericht door Diamond »

Voel me niet gekwets maar kan ook zo toch??????

Maar als je het nodig vind, mijn zegen heb je, in Ron's naam ? :lol:
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Diamond schreef:Voel me niet gekwets maar kan ook zo toch??????

Maar als je het nodig vind, mijn zegen heb je, in Ron's naam ? :lol:
Ach, ik zag er geen kwaad in, maar je hebt gelijk.
Hier kan iedereen het lezen, en je kan niet inschatten hoe iets aankomt bij iemand.
Ik ben in ieder geval niet iemand die te pas en onpas deze taal bezigt, dit uit respect.
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Giaka
Berichten: 601
Lid geworden op: do 02 sep 2004, 0:15
Locatie: Deventer



Bericht door Giaka »

javanes schreef:Heb je zoveel laadvermogen dan?

En waarom wil je persé een watervoorraad voor een week hebben.
Wij hebben 240 liter aan boord, en wij vinden het heerlijk om een tijd
ergens te kunnen staan zonder ook maar iets nodig te hebben.
Stroom zijn we ook zelfsuporting.
Bovendien vind ik het een ramp als ik mij s'morgens niet kan douchen.
Dus ook daarom zoveel water mee.

Dus de vrijheid en het kunnen douchen als je zo vrij staat.
Niets vreemds aan toch?

groetjes
Kaja
O wat fijn we rijden in een Chamail Design
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout



Bericht door de Jonckheer »

Ronmekel schreef:
Rijd je met z'n tweetjes hoef je ook geen 230 liter mee te nemen.
Huh?? Wij gooien hem altijd vol als we weg gaan (500 liter). Kunnen we makkelijk 2 weken weg zonder bij te vullen. Heerlijk toch? Het is maar waar je voor kiest. De één voor de dochter, de ander voor de moeder en sommigen voor allebei . . waarbij je mijn zegen kunt krijgen als je wilt (niet dat het wat uitmaakt). :lol:
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

Giaka schreef:
javanes schreef:Heb je zoveel laadvermogen dan?

En waarom wil je persé een watervoorraad voor een week hebben.
Wij hebben 240 liter aan boord, en wij vinden het heerlijk om een tijd
ergens te kunnen staan zonder ook maar iets nodig te hebben.
Stroom zijn we ook zelfsuporting.
Bovendien vind ik het een ramp als ik mij s'morgens niet kan douchen.
Dus ook daarom zoveel water mee.

Dus de vrijheid en het kunnen douchen als je zo vrij staat.
Niets vreemds aan toch?

groetjes
Kaja

Oh gelukkig, ik begon me al zorgen te maken over de Hygiëne van mijn mede camperaars :wink: maar gelukkig zijn er nog meer mensen die het heerlijk vinden om de dag schoon en fris te beginnen.

Ronmekel jij zegt dat 4 personen 300kg wegen. Ongelofelijk wat slepen jullie een eten mee :shock: :wink: ik ben nog een paar kilo zwaarder dan dat de dokter cq diëtist het zou willen zien, maar wij komen met zijn tweetjes niet verder dan 135 KG. Betreft het wegen kan ik je heel snel een antwoord geven. Als het water (want daar hebben we het over qua gewicht) het probleem zou zijn bij een weging, dan trekken we toch even het stopje eruit :shock: 8)

Ik ben benieuwd hoeveel mede camperaars toch kiezen voor extra water.
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

maxer schreef:
Ronmekel schreef:
Rijd je met z'n tweetjes hoef je ook geen 230 liter mee te nemen.
Huh?? Wij gooien hem altijd vol als we weg gaan (500 liter). Kunnen we makkelijk 2 weken weg zonder bij te vullen. Heerlijk toch? Het is maar waar je voor kiest. De één voor de dochter, de ander voor de moeder en sommigen voor allebei . . waarbij je mijn zegen kunt krijgen als je wilt (niet dat het wat uitmaakt). :lol:
Ja, maar met dat ligbad in dat grote ding van jou ben je daar ook weer zo van af :wink:
Ronmekel
Berichten: 3749
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 12:11
Locatie: Leiden
Contacteer:



Bericht door Ronmekel »

Erwin,
Ik heb gezegd, 4 personen wegen tussen de 250 en 300 kilo, in jouw geval zou dat 270 kilo zijn, lijkt mij precies goed.
Dat iemand veel water meeneemt snap ik best, niks lekkerder dan douchen in de ochtend, en misschien heb je het geluk dat je water mag lozen bij overbelading, meestal heb je de bon al te pakken.
Waar ik dan weer benieuwd naar ben is of er nu ook een grotere grijs water tank onder hangt?
Groet,
Ron
Ons lid Ron Mekel is helaas in september 2018 overleden.
Erwin72



Bericht door Erwin72 »

Ronmekel schreef:Erwin,
Ik heb gezegd, 4 personen wegen tussen de 250 en 300 kilo, in jouw geval zou dat 270 kilo zijn, lijkt mij precies goed.
Dat iemand veel water meeneemt snap ik best, niks lekkerder dan douchen in de ochtend, en misschien heb je het geluk dat je water mag lozen bij overbelading, meestal heb je de bon al te pakken.
Waar ik dan weer benieuwd naar ben is of er nu ook een grotere grijs water tank onder hangt?
Groet,
Ron
? 270KG, dat zijn 4 volwassenen ! Wij zijn met zijn tweetjes en ik zie bijna nooit 4 volwassenen in een camper. In Nederland hebben we inderdaad een zero tolerance beleid en zou het een boete kosten ALS ik over het gewicht heen ga. Maar ik ben met de camper met volle grijstank, watertank en bepakking op de weegbrug geweest en toen woog ik 3250kg (50 kg teveel)
Er zat toen wel 4 pakken met 1,5 liter flessen aan boord, blikvoer en onnodige zaken zoals een dubbele knoflookpers, 3 scharen en veel troep die we niet nodige hebben gehad in de tijd dat we nu camperen. Ik schat dat er zeker 20 a 30kg aan rotzooi eruit is gegaan. de gok durf ik dus wel te nemen, want we rijden niet vaak met een volle vuil en schoon watertank rond.
Plaats reactie