Afgekeurd

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Afgekeurd



Bericht door Niessina »

Vandaag met mijn Jumper naar de RDW geweest voor omkeuring naar camper. Helaas kon ik hem alleen op camperkenteken krijgen met 4 plaatsen. Reden was dat er maar 1 stoel per rail mag (wat ik op zich vreemd vindt omdat bij pers. busjes ook meerdere stoelen op 1 rij zitten). Stoelen moeten nu naast elkaar geplaatst worden en het keukentje erachter. 1 november herkeuring. Ik plaats dit zodat iemand er misschien wat aan heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Bart200
Berichten: 149
Lid geworden op: do 13 dec 2018, 23:02

Re: Afgekeurd



Bericht door Bart200 »

Het is inderdaad vreemd dat ze het afkeuren. Want er kunnen inderdaad meerdere stoelen in een rail.
Als de reden is dat er maar een stoel per rail mag, kan het zijn dat de stoelen zo te dicht bij elkaar staan en er te weinig ruimte is.(maar dat is maar een gok). Het kan ook zijn dat de rails op deze lengte maar goedgekeurd is voor een stoel, er is wel een minimale lengte voor zo'n vloer. De minimale lengte is 1 meter, maar er staat niet bij hoeveel stoelen je er op mag zetten.
Je zou kunnen informeren bij een inbouwer of je twee stoelen achter elkaar mag zetten op deze lengte. Heb je het zelf laten bouwen of zaten de rails er al in toen je de bus kocht?
Ik ben best wel benieuwd wat het echt is.
Zelf heb ik maar drie stoelen en de rail loopt van voor naar achter in de bus, dus het is mogelijk om ze alle drie achter elkaar te zetten. Bij de keuring stonden de stoelen naast elkaar.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Afgekeurd



Bericht door hathi »

Mss denken ze bij de RDW wel…..als er zoveel zitplaatsen,in moeten,waar blijft dan nog plek voor een camper interieur,want dat is toch de bedoeling,bij een Camperkeuring,……ik vind het niet eens zo slecht gedacht,personen bus,met kwarttarief lijkt dan weer een nieuwe variant,op goedkoop willen rijden, of het is een camper,of het is een personenbus,beiden lijkt me ook niet kunnen ?
Hans
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Afgekeurd



Bericht door EasyBee »

Op de foto's zie ik alleen maar stoelen. Ik zie geen tafel, bed, opbergruimte of kookgelegenheid.
Over de eisen van de Benlastigdienst zullen we het maar niet hebben. Het is nu RDW eisen realiseren.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Afgekeurd



Bericht door DucatoDolf »

Dus mensen met 2 kinderen mogen wel een camper met kwarttarief en mensen met 4 kinderen niet. Alsjeblieft niet weer deze sneue discussie.

Balen dat het afgekeurd is. Ben benieuwd naar de specifieke (juridische/technische) reden. Heeft de RDW die gegeven? Zou toch ff navraag doen bij de stoelenleverancier.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Afgekeurd



Bericht door Niessina »

hathi schreef:Mss denken ze bij de RDW wel…..als er zoveel zitplaatsen,in moeten,waar blijft dan nog plek voor een camper interieur,want dat is toch de bedoeling,bij een Camperkeuring,……ik vind het niet eens zo slecht gedacht,personen bus,met kwarttarief lijkt dan weer een nieuwe variant,op goedkoop willen rijden :?:
Er is plaats genoeg voor het interieur, zelfs voor een dubbel stapelbed. Juist nu de stoelen op rij moeten staan is er minder ruimte. Ook de beenruimte was voldoende. Ze konden alleen niet achterhalen of de rail sterk genoeg was voor 2 stoelen. Een stoel per rail is geen probleem volgens de RDW.

Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk

Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Afgekeurd



Bericht door Niessina »

EasyBee schreef:Op de foto's zie ik alleen maar stoelen. Ik zie geen tafel, bed, opbergruimte of kookgelegenheid.
Over de eisen van de Benlastigdienst zullen we het maar niet hebben. Het is nu RDW eisen realiseren.
Zitten er wel in heel basic. Belastingdienst eisen is nu nog geen item. Eerst dak erop, isoleren etc. Ging mij erom dat hij met 6 plaatsen op kenteken komt zodat ik veilig met mijn kleinkinderen kan rijden. Dwarsbankjes en andere creatieve oplossingen heb ik persoonlijk geen goed gevoel bij.

Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk

Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Afgekeurd



Bericht door Niessina »

Dit zit erin en was voldoende.

Afbeelding

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk
Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Niessina
Berichten: 245
Lid geworden op: do 22 apr 2010, 13:59

Re: Afgekeurd



Bericht door Niessina »

DucatoDolf schreef:Dus mensen met 2 kinderen mogen wel een camper met kwarttarief en mensen met 4 kinderen niet. Alsjeblieft niet weer deze sneue discussie.

Balen dat het afgekeurd is. Ben benieuwd naar de specifieke (juridische/technische) reden. Heeft de RDW die gegeven? Zou toch ff navraag doen bij de stoelenleverancier.
Dat ga ik doen.

Verstuurd vanaf mijn DUB-LX1 met Tapatalk

Genieten van het leven is een kunst, ik ben een kunstenaar.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13338
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Afgekeurd



Bericht door hathi »

In ieder geval succes gewenst,……het is mijn gedachtengang,…..waarom deze afgekeurd,zou kunnen zijn,meer niet :-B en ik vind 4 zitplaatsen,in een camper bus,al heel netjes :hug:
Laatst gewijzigd door hathi op za 23 okt 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Afgekeurd



Bericht door jheeck »

Niessina schreef:
za 23 okt 2021, 11:43
Ze konden alleen niet achterhalen of de rail sterk genoeg was voor 2 stoelen.
Dan zou ik me focussen op het verzamelen van bewijsmateriaal inzake de sterkte van de rails, of de rails vervangen door iets met een afdoende keurmerk.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
McFly
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 jun 2017, 17:02

Re: Afgekeurd



Bericht door McFly »

Wat vreemd. De stoelen die je hebt overgenomen komen uit mijn persoonsbus daar had ik 3(!) rijen op 1 rails. Die waren dan wel over de hele lengte (l2). Is er dan een stoel/lengte ciriterium voor de rails? Ontzettend balen.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Afgekeurd



Bericht door Lambiek »

Op zich al heel knap dat je 4 plaatsen in een niet orginele op kenteken personen bus hebt gekregen.

Zonder gebruik van speciale papieren en een inbouw bedrijf.

.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Afgekeurd



Bericht door DucatoDolf »

De smartfloor zat er al in. Is overigens een hele goede manier om stoelen om kenteken te krijgen. Is allemaal goedgekeurd geïnstalleerd te krijgen.
Plaats reactie