Zijschuifraam Fiat Ducato L1H1

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
brandr
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 23:51

Zijschuifraam Fiat Ducato L1H1



Bericht door brandr »

Hoi alle,

Ik ben nieuw hier,
Mijn vrouw en ik hebben een fiat ducato L1H1 gekocht. Deze willen we ombouwen tot buscamper.

Nu zitten er in deze bus nog geen raam in het laadgedeelte.
Voor de achterdeuren krijg ik de glazen ruiten wel gevonden. Maar voor de schuifdeur en linker voorkant (schuifraam) niet.
Deze zijn voor een L2 of langer geen probleem om te vinden.

Ik wil er het liefste van die glazen ruiten inzetten.
Heeft iemand een adres waar je deze kan kopen?

Alvast bedankt!

Groeten
Ruud en Stefanie
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zij schuifraam fiat ducato L1H1



Bericht door gjvonk »

Een L1 heeft behalve een lengte van ongeveer 5 meter en een korte wielbasis, ook een kortere schuifdeur en het linker paneel achter de bestuurdersdeur is korter dan bij een L2. Een L2 is ongeveer 5,4 meter lang. Ik weet niet of er ook een taxi / pasagiersbus variant van een een L1 bestaat? Anders ben ik bang, dat je aangewezen bent op kunststof camperramen. Die bestaan overigens ook in een schuivende uitvoering.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zij schuifraam fiat ducato L1H1



Bericht door DucatoDolf »

Goeie, ik wist niet dat deze ruiten (die van L1 en langer) ook verschillende maten hadden. Is dit heus? Is niet het 2e paneel wat verschillend is?

Ff navragen bij de leveranciers?

Verder heb ik een personenbus met 2 schuiframen. Dus ze bestaan. Hoewel het schuif gedeelte wel een beetje fragiel ontworpen is.

Dus een Fiat dealer, autoruitenbedrijf of schadehersteller kan je meer vertellen. Trek je beurs wel wijd open.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Zij schuifraam fiat ducato L1H1



Bericht door gjvonk »

Google zoeken op de maatvoering van de verschillende types. Vanwege de korte 3.00 meter wielbasis, zijn de schuifdeur en het tegenoverliggende paneel niet 1,25 meter breed maar 1,027 meter. Dat geldt alleen voor de L1H1.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Zij schuifraam fiat ducato L1H1



Bericht door DucatoDolf »

Hier zie ik mijn ruit terug denk ik. https://www.autoglasinbouw.nl/prijzen-i ... dudato-07/
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Zij schuifraam fiat ducato L1H1



Bericht door rijschoollucassen »

Zou even kijken wat je plannen precies zijn. Veel geld uitgeven aan armaflex en andere isolatie, en dan alles weergeven door gewoon glas te plaatsen zou jammer zijn. Ook condenseert alle vocht op dat glas. Dan zijn de seitz ramen toch gunstiger.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Zijschuifraam Fiat Ducato L1H1



Bericht door Aloys »

Een schuifraam in een VW-busje kostte ruim 30 jaar geleden 800 gulden per stuk bij Volswagen.
Bij een autosloperij tikte ik 2 originele schuiframen op de kop voor 75 gulden per stuk...
Nieuw zijn die dus schreeuwend duur!

Schuiframen moet je dicht doen in de zomer als het regent want het regent in.
Dat geldt ook voor de schuifdeur, dus dan wordt het lekker benauwd binnen.

Seitz uitzetramen isoleren, daardoor beslaan ze vrijwel niet én je kunt ze open laten als het regent.

Ga je er een uitzetdak opzetten, of een slaapdak? Met H1 voldoe je niet aan de camper-eisen dus geen kwarttarief!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
brandr
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 02 aug 2021, 23:51

Re: Zijschuifraam Fiat Ducato L1H1



Bericht door brandr »

Hoi alle,

het verhaal van de condens geeft toch ook weer stof tot nadenken.

Ik heb inmiddels een adres gevonden.

We gaan er ook een hefdak opzetten. Voor RDW was dit nog geen probleem alleen had al gelezen dat dit wel een eis is voor de Belastingdienst.
Plaats reactie