Prachtige bus voor zelfbouw

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door Ruud Adam »

Dat lijkt inderdaad al meer zekerheid.
Hoe dat juridisch zou zitten bij faillisement weet ik niet.

Was het voertuig ook geschorst al die tijd?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door marjasjaak »

Hij stond in 1e instantie dus nog op de garagevoorraad en na overschrijving hebben we m niet geschorst omdat we vrij snel naar het rdw gingen. Die bouwverzekering was maar 2 maanden ofzo.
tonic
Berichten: 2443
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door tonic »

Zolang je geen zitplaatsen op kenteken in het woongedeelte nodig hebt is het een mooi bouw project.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door AadenAnke »

Zal waarschijnlijk in de handelsvoorraad gestaan hebben. Juridisch gezien moet jij aantonen dat het jouw eigendom is aan de curator als het voertuig op jouw naam staat kan dat geen probleem zijn hooguit dat er geprobeerd wordt nog wat te beuren voor open staande rekening of stalling maar alleen een rekining en betalingsbewijs wordt het al wat lastiger en als de curator twijfelt zal je naar de rechter moeten. Het gevaar is dat jouw wagen al is door verkocht voordat jij weet dat er een faillissement is dan wordt het lastig voor je maar gewoon ff langs gaan en dan ophalen kan je vergeten altijd gedoe heb mensen gezien die stonden te huilen hun nieuwe nog niet afgeleverde maar wel betaalde auto kregen ze niet mee voor zo ver ik weet hebben ze hem ook nooit gekregen :bang: ik zou het risico niet willen lopen.

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door Ruud Adam »

Ik zou dat risico van op naam van dat bedrijf willen laten staan ook niet gauw nemen.

Eerder lees ik over de isolatie van de gelinkte voertuigen.
Maar zijn de wanden van zulke wagens sowieso niet opgebouwd uit kunststof plaat buitenzijde, dan iets van schuim, en dan weer aan de binnenzijde kunststof plaat?
Van die panelen zeg maar?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door marjasjaak »

Wat betreft het laten staan in de handelsvoorraad.
Je moet van te voren natuurlijk wel wat juridisch research doen, we zouden het niet doen bij "de garage op de hoek".
In ons geval was het een grote regionale Fiat en vrachtwagen dealer, en het was nog in de pre Corona tijd.
tonic
Berichten: 2443
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door tonic »

Tja...... of dat een garantie is, de gemiddelde garage om de hoek is een familiebedrijf of een niet boven zijn stand levende eenmanszaak.
Die Fiat dealers vallen tegenwoordig met bosjes om :-B
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door Atoz »

Wijken we niet onnodig af?

Onze koffer heeft een 40x40 alu kader, waarop langs de buitenzijde alu plaat werd bevestigd
Andere koffers zijn wellicht zoals jij beschrijft.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door Ruud Adam »

Staat nog een zelfde bakwagen op Marktplaats.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bes ... ousPage=lr

Lijkt bijna identiek aan die op de openingspagina.
Maar deze is Euro 6 volgens de verkoper.
Als ik echter kijk op Kentekencheck bij het RDW onder 'Motor & Milieu' staat er gewoon Euro 5M.

Dit voertuig is ook een stuk goedkoper: € 11.950 ex btw (€ 14.460 inclusief)
Nog een paar maanden wachten en ook geen BPM meer.

Afbeelding
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door FrankJC »

Ziet er wel aardig uit maar het zijn wel schadevoertuigen. Onder aan de pagina van de beschrijving staat dit; LET OP: Op al onze voertuigen is geen enkele vorm van garantie, coulance, teruggave, omruiling, terugbetaling of reclamatie mogelijk! :wtf:
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door DucatoDolf »

Ruud Adam schreef:
wo 14 apr 2021, 0:11
....
Nog een paar maanden wachten en ook geen BPM meer.

...
Wilde op je vorige bericht nog niet ingrijpen, maar nu kan ik het niet meer laten. Je weet toch wel dat je bij ombouw naar camper je tot 17,5jaar BPM mag aftikken hé? Of je het nu betaald bij overname of na ombouw zal een paar €100 schelen omdat er wat tijd tussen zit, maar denk niet dat je ineens een veel goedkopere bus kan kopen als de eerste 5jaar voorbij zijn.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door DucatoDolf »

Ruud Adam schreef:
ma 12 apr 2021, 14:16
Als er inderdaad na 5 jaar geen BPM meer betaald hoeft te worden én je mag niet de truc van eerst zakelijk kopen en dan na een jaar bouwen op privé zetten, dan zou je misschien iets kunnen doen met een zakenrelatie die hem koopt. Daar koop jij hem dan weer van over als het zover is.
Zal vast wel ergens een maas in de wet zijn. Is niet meteen fraude, lijkt me.
....
Dit gaat dus totaal niet werken bij ombouw naar camper. Niks geen maas in de wet of fraude, het kan gewoon niet.

(niet om het één of ander, ik zoek ook vaak dergelijke constructies :-B. Maar vaak kom ik er dan achter dat ik echt niet de eerste ben en de wetgever er al lang een stokje voor heeft gestoken)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door de Jonckheer »

FrankJC schreef:
wo 14 apr 2021, 0:49
Ziet er wel aardig uit maar het zijn wel schadevoertuigen. Onder aan de pagina van de beschrijving staat dit; LET OP: Op al onze voertuigen is geen enkele vorm van garantie, coulance, teruggave, omruiling, terugbetaling of reclamatie mogelijk! :wtf:
Dat is natuurlijk grote onzin, je mag als bedrijf helemaal geen voertuigen zonder garantie verkopen. Hij kan opschrijven wat hij wil, dat is tegen de wet. Een bedrijf die dit schrijft moet je met een grote boog omheen lopen!
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Prachtige bus voor zelfbouw



Bericht door marjasjaak »

Inderdaad, als je een auto koopt bij een autobedrijf, dan valt zijn verkoop aan jou onder verkoop aan consumenten.
Dan heb je bij tweedehands 6 maanden garantie, maar je hebt als koper wel een onderzoeksplicht.
Knapt binnen een week de distributieriem, dan is dat gewoon garantie.
Koop van een particulier, dan heb je geen garantie.
Maar wat Jonckheer ook al schreef, zo´n auto/bedrijf kan je beter mijden als jezelf geen monteur bent.
Sjaak.
Plaats reactie