Chinese dieselkachel

Alles over het zelf (in)bouwen van een kampeerauto.
Plaats reactie
kampo

Re: Chinese dieselkachel

Bericht door kampo » ma 15 feb 2021, 10:11

Inderdaad als je gekwalificeerd bent, dan mag je er aan werken :-B
Groeten Kampo

Going

Bericht door Going » di 16 feb 2021, 18:53

kampo schreef:
za 13 feb 2021, 8:18
@going.
Ik ken geen bedrijven die Chinese kachels monteren in voertuigen.
Omdat je een in de EU niet toegelaten kachel niet mag plaatsen.
Dat is nogal een toestand die je daar beschrijft. ...
Dit was gedaan in Duitsland oost, in een Duits busje.
Nogmaals het was de Eberspacher er uit en Chinees er in.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Nieuw naast Zand en Zwart is nu ook de licht Grijs doekkleur en natuurlijk je kunt er doorheen kijken.

Klass

Bericht door Klass » di 23 feb 2021, 10:40

Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van het heater pompje op de brandstof tank van een Renault Master/ Opel Movano?
Adviseren jullie een standpijp van een 'echt' merk als Eberspacher oid of is een Chinese prima?
Bedankt alvast!
Afbeelding

luinge

Bericht door luinge » di 23 feb 2021, 11:59

Klass schreef:
za 13 feb 2021, 17:09
Nog steeds erg blij met mn kachel, je kan eigenlijk niet zonder met deze temperaturen. Ik gebruik nu ook vaak de timer, zodat de kachel een uurtje voor ik mn bus in ga al aangaat, of zodat hij overdag even draait als ik er niet ben tegen het vriezen binnen. Alleen het tikken van het pompje is nog vervelend tijdens het slapen dus die wil ik in de toekomst graag onder de bus hebben
Ik heb net een Planar aangeschaft. Die leveren ze tegenwoordig met een stille pomp https://www.venoheatingsystems.nl/produ ... itvoering/
Arjen gaf aan dat bij installatie je de pomp verticaal moet houden tot de diesel bij de heater is, daarna de pomp horizontaal plaatsen onder een hoek van enkele graden. Als je dit niet op deze manier zou doen zou de pomp niet stil zijn. Weet niet meer precies wat de reden is van deze montagewijze, zal iets met luchtbellen ofzo te maken hebben.

Groet Roelof

NoStress

Bericht door NoStress » di 23 feb 2021, 12:38

Klass schreef:
di 23 feb 2021, 10:40
Adviseren jullie een standpijp van een 'echt' merk als Eberspacher oid of is een Chinese prima?
Ik heb in een standpijp van 40 euro geen CE merk zien staan :wink: waarom zoveel geld.
PS Ik mijn standpijp bij de lokale Pneumatiek&hydrauliek winkel (Brammer) gekocht! Div. lengtes en uitvoeringen op voorraad en was voor 6 euro klaar :thumbup:

luinge

Bericht door luinge » di 23 feb 2021, 12:42

Klass schreef:
di 23 feb 2021, 10:40
Heeft iemand hier ervaring met het aansluiten van het heater pompje op de brandstof tank van een Renault Master/ Opel Movano?
Bedankt alvast!
Afbeelding
Ik heb er nog wel 1 over, mag je hebben. Alleen verzendkosten of afhalen. Stuur maar een pb als je belangstelling hebt

Groet roelof

Klass

Bericht door Klass » di 23 feb 2021, 22:43

Bedankt voor het aanbod! Ik heb een pb gestuurd

Plaats reactie