Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana

Plaats reactie
harmrv
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 22 jun 2003, 20:53
Locatie: Soest
Contacteer:

Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana



Bericht door harmrv »

Beste mede-camperaars,

Het afgelopen jaar hebben we met onze eigen kampeerauto de PanAmericana gereden. We zijn op 1 november 2015 begonnen in Buenos Aires en zijn in groepsverband (georganiseerd door Seabridge) na 180 dagen in de USA aangekomen. Daarna hebben we nog vier maanden zelfstandig door de USA en Canada getrokken om uiteindelijk eind augustus 2016 vanuit Halifax weer naar huis te vliegen. Totaal hebben we 60.975 km gereden, waarvan 28.900 km in groepsverband en zijn daarbij door 15 landen gereden.
Het was een fantastische en onvergetelijke reis. We hebben prachtige natuur en zeer veel verschillende culturen gezienen we zijn met de kampeerauto op grote hoogtes gekomen (4.780 meter). Gelukkig hebben we onderweg geen noemenswaardige pech gehad.
Door Seabridge was alles zeer goed georganiseerd en de reisbegeleiding was fantastisch. Kaartmateriaal (zowel op papier als op het navigatiesysteem) werd door hen ter beschikking gesteld net als een uitgebreide beschrijving van de etappes.
We hebben een dagboek bijgehouden waarin ook is opgenomen welke voorbereidingen we voor deze reis getroffen hebben en wat de kosten voor ons zijn geweest. Jullie kunnen dit lezen op http://veenendaal-online.nl/PanAmerican ... icana.html.
Nu ben ik nog maanden bezig om de vele foto's (ca. 15.000) te bewerken en uit te zoeken. Ik zal kijken of ik die, als dat is afgerond is, ook op internet kan plaatsen. Ik laat dat dan wel weten.

Harm
Laatst gewijzigd door harmrv op do 10 jan 2019, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana



Bericht door Marco Polo »

Bedankt voor het delen van je ervaringen!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31959
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana



Bericht door Bob Diesel »

Kijk :thumbup: dat is nu eens een reis

Niet voor iedereen te doen, maar zou het wel willen :shh:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
bobbus
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 17 feb 2016, 17:11

Re: Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana



Bericht door bobbus »

dat is zeker een mooie reis , maar ook heftig veel kilometers gereden. ben benieuwd naar de foto's
Laatst gewijzigd door bobbus op za 26 nov 2016, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
zonder wrijving geen glans
tomdejong
Berichten: 984
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Met de eigen kampeerauto over de PanAmericana



Bericht door tomdejong »

tja, ik had al een paar plannen voor de toekomst, nu moet ik deze er in zien te passen... :bang:

Eerst maar weer staatsloten kopen :lol:


Wat een fantastische reis!
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Plaats reactie