Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)

Plaats reactie
ludo van gils
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 15:36
Locatie: provincie antwerpen

Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door ludo van gils »

Hallo
Om iemand uit de Filipijnen (zonder visum) te kunnen ontmoeten, zonder mijn hondje met verlatingsangst achter te moeten laten, overweeg ik ook om naar Kosovo of Marokko met de motorhome en mijn hondje te rijden.
Maar voor Marokko moet er een bloedonderzoek tegen hondsdolheid zijn (afgestempeld door het voedselagentschap). Is zo'n bijkomend bloedonderzoek ook nodig voor Kosovo en de landen die ik moet doorkruisen om daar te geraken ?(zoals Kroatië, Bosnië, Servië, Montenegro,....).
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3715
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door Bubbles11 »

Ook voor een aantal europeesche landen die jij noemt geldt de eis van een rabiës titerbepaling.
zie: http://www.licg.nl/x0/praktisch/reizen- ... uropa.html
Een nederlanse site,maar ook van toepassing voor Belgie
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
ludo van gils
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 15:36
Locatie: provincie antwerpen

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door ludo van gils »

Dag Martine
Ik vrees dat je gelijk hebt. Stiekem had ik gehoopt dat het niet (meer) nodig zou zijn om tijd en kosten en stress uit te sparen. Mijn hondje panikeert ook snel...dus de dierenarts zal niet deze afname misschien niet kunnen doen zonder hem eerst een kalmeringsmiddel te geven.
Zucht.
Bedankt voor je reactie.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door Cee Pee »

Een bloedmonstertje is heel snel genomen hoor voor de hond door heeft wat er gebeurd is het al klaar.
En als je de rabiës niet laat verlopen is het levenslang geldig.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
ludo van gils
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 15:36
Locatie: provincie antwerpen

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door ludo van gils »

Bij een normaal hondje waarschijnlijk wel... maar mijn hondje is jammer genoeg niet normaal: vroeger mishandeld, een jaar in shock geweest, heel sterke verlatingsangst, panikeert heel snel.... Maar als het moet, dan moet het...
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door Sandor Gora »

maar uw hondje is best "normaal" te krijgen! het hondje weet niet van vroeger, dat weet u alleen en uw hondje is gevoelig voor uw bezorgde energie.
kijkt u veel naar Caesar, de hondenfluisteraar, dan ziet u hoe u met heel veel tijd, aandacht, beweging, discipline en liefde uw hondje weer een echt blije hond kunt maken.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
ludo van gils
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 19 aug 2007, 15:36
Locatie: provincie antwerpen

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door ludo van gils »

Mijn hondje is echt een blij en rustig hondje hoor... zolang hij bij is....

En was het maar zo eenvoudig zoals u het zich voorstelt... ik heb jarenlang al zijn afleveringen gezien.... heb er zelf ook een helderziende dierentolk bijgehaald na een jaar.... en die had het nog nooit meegemaakt in de lange carriere dat een hondje zolang in shock was geweest...
En wat Cesat M. betreft: op alternatieve media is wel wat minder fraais over zijn aanpak en wonderbaarlijke resultaten uitgelekt. Ook zijn aanpak heeft grenzen... maar die worden niet op tv getoond natuurlijk.

Maar toch bedankt voor de goedbedoelde reactie...
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door Sandor Gora »

pb van gemaakt; excuus als ik mensen beledigd heb, dat was zeker niet mijn bedoeling!
Laatst gewijzigd door Sandor Gora op za 11 mar 2017, 7:57, 1 keer totaal gewijzigd.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hond mee naar Kosovo? (Door Albanië, Servië, ...)



Bericht door de Jonckheer »

U schrijft: "het hondje weet niet van vroeger". U bedoelt dat het hondje geen geheugen heeft? Met alle respect, u zit er mijlenver naast! Als mijn hondje zich elke plek waar we ooit geweest zijn kan herinneren, soms na een jaar of 5 (je merkt duidelijk dat ie weet dat ie er eerder is geweest) kan het niet anders dan dat een hond een zeer goed geheugen heeft. Mijn hondje heeft meer op met mensen dan met honden. De reden is dat hij een paar keer onverwacht is aangevallen door een andere hond en dus is ie achterdochtig naar de meeste andere honden. Ik geeft hem groot gelijk!
Leuk, al die honden "deskundigen". Ik heb soms de meest grote onzin horen verkondigen door Martin Gaus en collega's. Niet met alles uiteraard maar met sommige dingen slaan ze de plank volledig mis.
Plaats reactie