Albanië 2013

Gebruikersavatar
Boxer-twin
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 22:28
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Albanië 2013



Bericht door Boxer-twin »

paul snip schreef: M+S banden zitten al onder de Ducato.
Wij hadden ook M+S banden, maar dat is een verkeerde keuze. Het rubber is te zacht en de wangen flinter dun. Er waren gewoon noppen (profiel) uitgetrokken. We hebben nu A-T banden gemonteerd en ook daar geeft de bandenboer geen garantie op. Als je eenmaal met de bandenwangen langs een scherpe steen gaat dan rij je lek. Dus neem een extra bandje mee.
burow
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 17 nov 2003, 21:41
Locatie: Enschede

Re: Albanië 2013



Bericht door burow »

Wij hebben dit boek met plezier gebruikt afgelopen jaar.

http://shop.womo.de/catalog/product_inf ... cts_id=739

Voor reislustigen mijn verslag van onze grote Oost-Europa reis is op aanvraag verkrijgbaar.

Gr Rob
Weggaan is ook thuiskomen
Toedeledoki

Re: Albanië 2013



Bericht door Toedeledoki »

Boxer-twin schreef:
paul snip schreef: M+S banden zitten al onder de Ducato.
Wij hadden ook M+S banden, maar dat is een verkeerde keuze. Het rubber is te zacht en de wangen flinter dun. Er waren gewoon noppen (profiel) uitgetrokken. We hebben nu A-T banden gemonteerd en ook daar geeft de bandenboer geen garantie op. Als je eenmaal met de bandenwangen langs een scherpe steen gaat dan rij je lek. Dus neem een extra bandje mee.
In Roemenië zat om het ander huis ongeveer een "Vulcanizare". Dus een lek bandje wordt vast ook wel weer opgelost. Het zijn overigens gewone all-season bestelwagenbanden die ik eronder heb. Met M+S keurmerk. Ik weet ook niet of wij zo extreem gaan als jullie overigens. De Albanezen rijden ook gewoon op standaard banden lijkt mij, dus op veel plekken moet je toch gewoon kunnen komen met een "normale" auto...

Ik zie het altijd zo. We moeten er ook naar toe. En dat gaat voornamelijk over de asfaltweg. Dus om nou voor die paar stukken echt slechte weg speciale banden aan te schaffen gaat mij net te ver. Ik denk ook dat een 609 op All Terain banden een heel ander verhaal is dan een 2003 Ducato op van dat soort banden. Ik rij ook gewoon 140 op de Autobahn.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Albanië 2013



Bericht door Vertrokken4 »

Altijd weer inspirerend Albanie.

Voor wie wat avontuurlijker rijdt met de camper:

BF-Goodrich all terrain TA, een prima band die misschien iets meer geluid maakt maar je een probleemloze reis onder alle omstandigheden bezorgt.

Wij vertrekken zomenteen met 6 auto's waaronder 4x4, buscampers en gewone campers voor een reis van 45.000km, alle auto's behalve de mijne staan op deze banden. Ze gaan ongeveer 90.000km mee en de wangen stuk rijden is lastig door de versterkingsrand die er in zit. Zelfs een voorwiel aangedreven busje is in het zand heel wat mans als je de spanning verlaagt (daar zijn deze banden ook op geconstrueerd). Ze zijn uiteraard M+S en het profiel kan goed scherpere stenen verwerken.

Groetjes,

Jeroen
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Albanië 2013



Bericht door Ger en Loes »

45.000 km???. Ben niet nieuwsgierig hoor maar waar gaat dat naartoe?
In ieder geval goede reis gewenst.
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Toedeledoki

Re: Albanië 2013



Bericht door Toedeledoki »

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-bin// ... -209517__X

Ze zijn er ook nog in een maat en draagvermogen die onder een Ducato zouden passen. Ik heb wel nét mijn originele stalen velgen weg gedaan...

Maar goed, je spendeert wel weer 600 Euro aan banden. Dan maar iets rustiger aan en misschien een bandje bij de lokale bandenboer kopen.

Ik zit er wel aan te denken om nog een carterbeschermingsplaat te monteren.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Boxer-twin
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 22:28
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Albanië 2013



Bericht door Boxer-twin »

Volgens mij hebben BF goodrich geen 205 breedte, breder komen we in de problemen met dubbellucht.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Albanië 2013



Bericht door Vertrokken4 »

Ger en Loes schreef:45.000 km???. Ben niet nieuwsgierig hoor maar waar gaat dat naartoe?
In ieder geval goede reis gewenst.
http://www.camperreis.nl/index.php?opti ... Itemid=293

Maar wordt wel een beetje off topic.......
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Albanië 2013



Bericht door Euro-Trotter »

Ziet er avontuurlijk uit!
Ik ben zoekende naar een goede actuele kaart van Albanië. De wegen worden daar flink aangepakt en dan is een zo actueel mogelijke kaart natuurlijk wel handig.
Zo heb je de Landkaart Albanië van Freytag & Berndt, schaal 1: 200.000
Afbeelding

Maar ook: landkaart Albania - Albanië van ITMB, schaal 1: 220.000
Afbeelding

De bovenste kaart komt mij vertrouwder over maar als ik naar de wegen kijk, dan zie ik bij de bovenste een grote (auto?) weg die als geprojecteerd staat, terwijl bij de onderste kaart deze weg en andere al als bestaand erop staan. Maar is dat wel zo?
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
Gebruikersavatar
Boxer-twin
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 22:28
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Albanië 2013



Bericht door Boxer-twin »

Ik zou gaan voor de kaart van Freytag & Berndt. Die geeft ook aan waar je kunt rijden zonder 4x4.

gr
Leo
Euro-Trotter
Berichten: 578
Lid geworden op: zo 19 okt 2008, 14:55
Locatie: Schijndel

Re: Albanië 2013



Bericht door Euro-Trotter »

Ik heb op ander advies gekozen voor:

Landkaart - wegenkaart Albanië - Albanien | Reise Know How
ISBN / Code: 9783831772674
Uitgever: Reise Know How Verlag
Aantal: 1
Subtotaal: € 10,50


Is erg actueel: bijgewerkt in 2014 en een redelijke schaal: 1:220.000 Is verkrijgbaar bij De Zwerver.
Maar bedankt voor je suggestie!
Een statisticus waadde door een gemiddeld één meter diepe rivier.....hij verdronk.
peter bok
Berichten: 7
Lid geworden op: za 24 aug 2013, 17:35

Re: Albanië 2013



Bericht door peter bok »

Complimenten ! Prachtig verslag .Ik heb er van genoten! Peter
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Albanië 2013



Bericht door JoepVanDerVen »

Mooi verslag ,we rijden met onze bus altijd op winterbanden .In ons woonland Czechia stuurt de navi je soms dwars door een bos en dan doen deze het wel goed.
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Plaats reactie