Eigen camper verzekeren in Amerika?

Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door ducati 900 »

Ik heb de klant al een paar keer weer gemaild, laat niks meer van zich horen.
Hij zal intussen al wel op weg zijn.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Peter LMC »

Even deze topic naar boven halen.

Ik ben ondertussen op de terug reis naar Halifax om mijn camper weer terug naar
Antwerpen te verschepen. Onderweg ben ik verschillende Europese gekentekende oude campers tegengekomen en
heb een paar hiervan gesproken.
Mensen uit bv Portugal, Spanje, Frankrijk.
Telkens kwam de vraag naar mij toe waar en bij wie ik mijn camper verzekerd had.
Op mijn vraag naar hun toe, welke verzekering, kreeg ik dikwijls geen duidelijk antwoord en ze wekte bij mij
de indruk dat ze onverzekerd onderweg waren. Maar dit weet ik niet zeker :!:
Bij Seabridge gaat de verzekering nu tot een camper leeftijd van 25 jaar was 19 jaar.

https://www.seabridge-tours.de/html/versicherung.php

Een stukje uit de site text;


Versicherbare Fahrzeuge

Fahrzeuge mit fest eingebauter Koch- und Schlafstelle und Bad/WC werden als Motorhome anerkannt. Falls Ihr Fahrzeug (z.B. LandRover) kein typisches Wohnmobil sein sollte, können wir anhand von Fotos von innen & außen die Versicherbarkeit prüfen.
Diese Versicherung versichert nur Wohnmobile & Wohnwagen mit Zugfahrzeug, die nicht älter als 25 Jahre alt sind. Bitte sprechen Sie uns an, falls Ihr Fahrzeug älter sein sollte.

Dus een camper tot en met 25 jaar kan verzekerd worden.

Ik denk dat ik volgend jaar weer ga. :lol3: :lol3:

Doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door ducati 900 »

Bedankt, ik heb niks meer van de klant gehoord.
Ook op mail reageert hij niet meer.
Hij heeft wel betaald. :-B :-B

Ben.
Laatst gewijzigd door ducati 900 op do 24 aug 2017, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Peter LMC »

Ook belangrijk Ben. :thumbup:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Jan en Simonne »

Even dit topic naar boven halen.
Het is nu 2019 en we zijn een paar jaar verder.
Weet iemand de stand van zaken momenteel?
Ik wil binnenkort eens een paar maatschappijen met elkaar gaan vergelijken, vooropgesteld, dat er nog maatschappijen zijn, die buitenlandse campers verzekeren.
Blue Sky doet dat niet meer, begreep ik.
Hoe zit het met Thum?
Via Seabridge is mijn laatste optie, want ik weet nog niet, of we daarmee ook de camper laten verschepen, maar die werkt ook met Thum, had ik begrepen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door JohnN »

Toevallig vorige week met mijn verzekering over gesproken. Aveco verzekert niet in USA maar men verwijst me naar http://www.alessie.com/nederlands/, die zouden dat wel kunnen regelen.

Ik heb er nog geen contact mee opgenomen. Misschien heb je er iets aan.

John
John
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Jan en Simonne »

Dankjewel!
Ik lees wel, dat die nergens op reageren en ook de telefoon niet aannemen, maar dat is alweer een poos geleden.
Ik ga er eens achteraan, misschien is het nu beter.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Kroppie »

is het alles bij elkaar ,niet makkelijker en goedkoper om daar een camper te huren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door MonRoe »

enkele maanden tot een jaar huren kost best een berg geld. dan moet je vaak toch ook nog extra bijverzekeren etc.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Jan en Simonne »

Klopt.
Je moet sowieso al die verzekeringen daar ook nog apart afsluiten.
Plus natuurlijk al die extra kilometers betalen.
Al met een paar maanden heb je die bedragen van de huur er al uit.
En die dingen daar rijden echt geen 1 op 10...
En ja, de brandstof is er goedkoper, maar de afstanden weer veel groter, dus dat heft elkaar aardig op.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Kroppie »

daar een kopen , en bij vertrek weer verkopen?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door ducati 900 »

Is ook lastig Jos, je moet dan meestal een Greencard, soort werkvergunning hebben
anders kun je geen verzekering afsluiten in de meeste staten.
Ik had mijn Dodge bus vroeger op naam van iemand anders staan en zo de verzekering geregeld.
Soms kun je dat regelen met de verkoper.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Uitgeschreven

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Uitgeschreven »

Reken op 2000 euro per maand om een camper te huren. Alles inbegrepen, ook km zonder limiet, benzien kost per gallon, wat die hier per liter kost. het verbruik ligt rond de 25 a 30 liter per 100 km. moeilijk om te geloven? Je mag rijden zoals je wil.het zijn allemaal 8 cyl met een min 5800cc, of teware je voor een soort bus gaat.
Eigen ervaring, Al 4 x naar daar geweest;
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Eigen camper verzekeren in Amerika?



Bericht door Autocaravana »

Het verzekeren gaat in de VS eigenlijk nog alleen via Thum, is mijn ervaring. Alle andere maatschapijen zijn inmiddels uit het verzekeren van buitenlandse voertuigen gestapt. Behalve voor zover ik weet nog een andere: Fernet. Daar bleek het echter nog duurder te zijn dan bij Thum. En die vragen itt Thum een adres in de VS.
Alessie in Rotterdam is al jaren geleden gestopt.

De verzekering haalt een stevige hap uit je reisbudget. Voor een verzekerde waarde van 20.000 dollar is het al bijna 2000 dollar voor een halfjaar. WA doen ze niet, alleen een volledig pakket, met o.a. ook sleephulp.

Maar alles afwegende zou ik toch kiezen voor de eigen camper. Voor een kleine buscamper kom je op 3000-3500 euro voor de retour verscheping en dus 1750 euro verzekering. Een deel van de kosten verdien je terug door het lagere brandstofverbruik.

Een nadeel van huren ter plaatse kan ook nog zijn dat er allerlei uitsluitingen kunnen zijn, zoals het niet mogen rijden in Mexico, niet op onverharde wegen, niet in Death Valley.

Kopen en verkopen heeft vaak als groot bezwaar dat je onder tijdsdruk moet kopen en verkopen en ontbreekt het je misschien aan voldoende deskundigheid ten aanzien van Amerikaanse voertuigen. Daarnaast heb je een omvangrijke papierwinkel af te wikkelen.
Tenslotte, het is wel veel leuker met een NL-kenteken rond te rijden, want je krijgt veel aanspraak.

Nog een waarschuwing. Zorg dat je camper goed onderhouden is en liefst geen garage nodig heeft. Ik hoorde van iemand dat het met zijn bijna nieuwe Ducato onmogelijk was om een garage
te vinden die hem wilden repareren. Ze waren bang voor aansprakelijkheid en ze hebben niet de goede software voor Fiat. Uiteindelijk moest hij uitwijken naar Mexico om het voor elkaar te krijgen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Plaats reactie