Tour West Canada en Noordwest USA

Plaats reactie
phrvg23
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 14:50

Tour West Canada en Noordwest USA



Bericht door phrvg23 »

Hallo allemaal,
wij willen volgend jaar augustus/september een toer West Canada en NW-USA gaan maken.
Eerste ruwe opzet zoiets van Vancouver-Seattle-Yellowstone-Banff-Jasper-Vancouver
We kennen het hele gebied redelijk goed van eerdere bezoeken maar die waren nooit met een camper. Yellowstone waren overigens nog nooit.
We denken aan een trip van ongeveer 5 weken.

Op dit moment is het allemaal nog hardop denken, maar we zoeken ervaringen van mensen die een soortgelijke trip recent hebben gemaakt.

Specifieke vragen:
1. Vroeger was camperhuur goedkoper in de US dan Canada. Nu lijkt het omgekeerd. Klopt dat? (we kunnen natuurlijk net zo goed Seattle als Vancouver als start/eindpunt nemen.
2. is er enige voordeel/nadeel met een Canadese camper naar de US of met een Amerikaanse camper naar Canada?
3. We zijn helemaal vrij in de periode. Na 23/8 is alles goedkoper maar raken we dan in eind september niet in slechter (kouder) weer? Wat is het omslagpunt daar? Is het dan zinvol om de route om te draaien, dus met de klok mee.
4. Verder opmerkingen/adviezen/suggesties zijn welkom.

PS Vliegen doen we op punten dus daar hebben we geen advies over nodig.
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door kees & corona »

phrvg23 schreef:
PS Vliegen doen we op punten dus daar hebben we geen advies over nodig.
Het is alleen te hopen dat het systeem dan nog bestaat, als het "Flying Blue" is.
Want de voorwaarden worden regelmatig drastisch veranderd.

Mvrgr,
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Beste,

de afgelopen jaren hebben wij meerdere malen deze hoek verkend met een huurcamper. Wel wachten wij altijd totdat onze vast campermaatschappij aanbiedingen had, die wel konden oplopen tot 95% korting, anders vonden we het gewoon te duur.

Over of camperhuur duurder is in USA kan ik derhalve niet echt goed antwoord geven. De maatschappij die wij altijd gebruiken is cruise america (cruise canada is hetzelfde), je zou op hun website eens wat berekeningen kunnen uitvoeren met vertrek/aankomst plaatsen in USA en Canada en zodoende de prijsverschillen zien.

Voordelen/nadelen zijn er niet echt. Enige probleem wat wij ooit gehad hebben is dat wij met een Canadese camper pech hadden in USA. Repareren en service was geen probleem, maar vervanging van de camper was wel een probleem. Je zou dan namelijk een Canadese camper in de USA gaan vervangen door een Amerikaanse en dat geeft dan bij inleveren weer problemen. Dus hadden wij geen andere keus de camper te laten repareren wat uiteindelijk 4 dagen gekost heeft. Waar je ook even naar moet kijken: meestal krijg je per gehuurde dag 100 miles (160 km) gratis in de USA, in Canada is dat vaak 100 kilometer per huurdag. Aangezien je al gauw 5 à 6 K kilometers rijdt, scheelt dit uiteindelijk nogal in de bijbetaling van de extra miles/kilometers die je rijdt. Ook hebben Canadese modellen vaak geen generator (geen idee waarom niet...).

Augustus kan het, m.n. in Yellowstone, nog erg druk zijn. September is prachtig (Indian Summer!) maar kan zelfs al wat sneeuw vallen hier en daar (tussen Banff-Jasper meegemaakt). Ga je echter ook voor de wildlife, dan is september wat meer aan te raden. Vanwege de hogere temperaturen in augustus zit het meeste wildlife nog hoog in de bergen, in september komen de beren, wolven etc. alweer de valleien in. Ik zou echter de factor 'weer' niet doorslaggevend laten zijn, wij hebben in de augustus sneeuw meegemaakt, in september bloedhete dagen maar op bergtoppen metershoge sneeuwwanden, vaak aardverschuivingen, overstromingen meegemaakt waardoor wegen dagen zijn afgesloten etc. etc. Plan dus geen strak schema en hou altijd een plan B en C gereed.

Ik heb een website met reisverslagen: http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl/ Daar kun je de verslagen en overzichten van de overnachtingen ook downloaden. Foto's staan m.n. op deze website: http://bosschebollen4.mijnalbums.nl/ Die van onze laatste trip vorig jaar juni naar o.a. Yellowstone staan nog niet online. Ben ik mee bezig :D

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust!

Groet,
Marcel
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Vopper »

Wat is jullie ervaring met de prijzen van de camperplekken, mijn zoon en ik hebben eind mrt./ begin april een 3 weekse wegbrengcamperreis gemaakt van Middlebury naar San Francisco. De goedkoopste plek was 12$ en de duurste 40$ en alles er tussenin, dan viel me flink tegen. Ook waren veel plekken nog gesloten tot eind april, met name de goedkopere. Ben benieuwd :wink:
We hebben erg genoten van de reis, hadden het niet willen missen :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door annoh »

Mijn tip: neem voor Yellowstone de tijd. Ik vond 4 dagen aan de korte kant.
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door mari-anne »

Wij hebben zes weken gedaan over een trip van Seattle naar Yellowstone en terug gevlogen van Denver. Ik zou voor Yellowstone ook ruim de tijd nemen, zoveel te zien.
Voor die reizen kiezen wij het voorjaar, vanwege de lengte van de dagen en van het weer trekken wij ons ook niets aan. Zes weken op pad en dan altijd mooi weer dat kan haast niet.
Wij stonden niet op "commerciele" campings maar op de campings van de Nationale Parken en die van de State parken.
De dollar is duur op het moment dat is een nadeel en de benzinekosten voor zo'n trip zijn hoog. Het verbruik ligt veel hoger.
De reis was schitterend en om nooit te vergeten.

https://usametdecamper.wordpress.com/

groet, Marianne
Laatst gewijzigd door mari-anne op zo 18 okt 2015, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Vopper »

Ook de state parkcampings waren niet echt goedkoop, maar we zijn Duitse prijzen gewend en dan is het wel even slikken.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door ariedekreij »

Wij probeerde na twee dure nachten een gratis plekje te vinden dat drukt de prijs enorm,ons advies neem een nederlandse vlag mee en zet die voor een raam wij werden regelmatig uitgenodigd bij particuliere op het erf.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Vopper »

:thumbup: :bow:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
durisotti
Berichten: 5211
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 1:07

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door durisotti »

Hier kun je de nodige info vinden:

http://www.sktouristik.de/

Verder kun je bij wallmart vaak gratis een nachtje staan:

http://www.allstays.com/Features/how-to ... -wal-mart/
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Bob Diesel »

Misschien zou het leuk zijn als de TS'
Bijna 1 maand :roll: na de vraag zou laten weten wat ze met de
Uitgebreide info,antwoorden doen :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Tour West Canada en NW-USA



Bericht door Iveco4x4 »

Ik wil ook wel, naar Canada en Noord-Amerika, maar waar kan ik een verzekering afsluiten voor mijn Iveco?
Karl-Heinz Nowag is/was een bekend adres voor verzekeringen maar is helaas voor hem en zijn dierbaren dit najaar overleden. :-?
Met mevrouw Alessie uit Rotterdam ben ik bezig maar dat vlot 'langzaam'. :shh:
Seabridge (Duitsland) kan ook niets voor mij doen.
Zijn er onder de lezers hier die een adres weten?
Het lastige is dat mijn Iveco van 1990 is, laat dat nou net een grens zijn voor de gemiddelde verzekeraar in Canada of USA om aandacht aan te besteden.
Het liefst via Canada naar de USA maar indien het niet anders kan dan van de USA naar Canada en weer terug.
Dan naar Mexico en nog verder, ik zie het al voor me. :wave:

Wijziging per 11-3-16
Mw. Alessie heeft een verzekering voor ons.
De boot vertrekt op 4 mei met onze Iveco naar Halifax.
We hebben een EPA toestemming om met onze auto de US in te gaan.
Het gaat door. :thumbup:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Plaats reactie