Reizen naar Canada (Vancouver)

Plaats reactie
Appelsienkist
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jan 2014, 21:55

Reizen naar Canada (Vancouver)



Bericht door Appelsienkist »

Hallo,

Eerst en vooral aan iedereen het beste voor 2014.

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat ik de juiste rubriek heb gekozen.

Volgend jaar zijn mijn vrouw en ik 10 jaar getrouwd. Mijn vrouw spreekt al jaren dat ze eens haar familie in Canada wenst te bezoeken. Zij is zelf nog nooit naar Canada geweest. Ik wil haar dat dan ook cadeau doen en alles in het geniep proberen te regelen. Zou het dan ook inplannen om ginder eens rond te trekken.
Maar ik zit met een paar vragen, waar ik hoop door fervente reizigers een antwoord op te krijgen.

Wij zijn beiden grotendeels afhankelijk van een rolstoel. Ons busje is aangepast met een rolstoellift en voor onze verplaatsingen hebben we die dus nodig. Het is ook onze enige wagen, dus een week moeten missen om eventueel te verschepen lukt al niet.
Ik heb al informatie opgezocht in verband met verzekeringen enzo ... Zal niet van de poes zijn. Maar als ik daar mijne wederhelft gelukkig mee kan maken, gaan we maar niet kijken op een euroke.

Ons busje is momenteel niet ingericht als camper, maar we hebben van het buske van mijn schoonmoeder het keukentje, bed, kastjes, wc, ... en dergelijke staan, om er een camper van te maken. En alles lijkt mooi te passen in onze bus mits een paar kleine aanpassingen. Zij hebben indertijd hun camionette zelf omgebouwd naar camper. Heeft zo nog z'n voordelen.

Mijn tweede probleem is de medicatie van mijn vrouw. Het is een bloedprodukt die ze om de 2 dagen zichzelf moet inspuiten. Ze moet ook constant een hoeveelheid in de nabijheid hebben om eventueel bij een spontaan trauma te kunnen toedienen.
Hoe moeten we dit gaan uitleggen bij de doaune en dergelijke ????
De prof in het UZ had nog geen zo'n vragen gekregen, ze wou er dan ook niet op antwoorden. Ze wist wel als je binnen de EU reist moet ze een soort bloedpaspoort meehebben, maar om de plas over te steken daar kon ze niet op antwoorden.
Ook leek het haar niet echt gezond om het vliegtuig te nemen voor zo'n lange tijd wegens de luchtdrukverschillen en in geval van nood geen medicatie bij de hand te hebben.
Normaal kan het geen kwaad zei ze, maar ....

Dus ik heb op het moment 2 probleempjes die ik wil proberen op te lossen :

De wagen in vlot in Canada krijgen, hoe lossen we dat het best op ?
En hoe we haar medicatie legaal naar Canada kunnen meenemen ?

Moest dit alles mooi lukken zou ik in een later stadium nog andere reizen in plannen. Dit is mijn eerste proefprojectje en hoop dat het me lukt. Heb trouwens niet echt geen idee waar ik best mee begin.

Mijn excuses voor de lange epistel, maar ik weet niet hoe ik het anders best verwoord...

Groeten,

Appelsien
kees & corona
Berichten: 997
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 13:26
Locatie: Regio Alkmaar

Re: Reizen naar Canada (Vancouver)



Bericht door kees & corona »

Appelsien,

Misschien heb je wat aan deze link.
http://www.farmatec.nl/geneesmiddelen/o ... anden.aspx

Zoals daar ook in beschreven zou ik contact op nemen met de Canadese ambassade.
Succes met de planning en reis.

Groeten
Kees
Perfect Days.
Don't cry because they are gone,
but laugh because they were there.
Appelsienkist
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jan 2014, 21:55

Re: Reizen naar Canada (Vancouver)



Bericht door Appelsienkist »

Hallo,

Alvast bedankt voor het antwoord.

MVg,
Appelsien
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24456
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Reizen naar Canada (Vancouver)



Bericht door javanes »

Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Appelsienkist
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 jan 2014, 21:55

Re: Reizen naar Canada (Vancouver)



Bericht door Appelsienkist »

Alvast bedankt Javanes.

Alleen zal het blijkbaar héél moeilijk worden om iets in het geniep geregeld te krijgen blijkbaar.
Gelukkig ben ik vroeg aan mijn idee begonnen.
Plaats reactie