reis met eigen camper naar USA

Nel van Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:00

reis met eigen camper naar USA



Bericht door Nel van Dijk »

Wie heeft zijn eigen camper naar USA verscheept en wil zijn ervaringen met mij delen? Ik wil namelijk april 2014 voor 3 maanden naar de USA met mijn eigen camper.
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door JAN60 »

Beter is het om er daar een te huren.
Gr Jan
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Vertrokken4 »

JAN60 schreef:Beter is het om er daar een te huren.
Ja en helemaal niet gaan is goedkoper, sorry hoor Jan 60 maar wat heeft de TS hier nu aan.

Nel,

op onze webstite staat een redelijk recent verhaal van een koppel dat het gedaan heeft : http://www.camperreis.nl/index.php?opti ... Itemid=250

Als je de zoekfunktie hier op het forum gebruikt met alleen de term verschepen vind je ook heel wat informatie:

http://www.camperforum.nl/search.php?ke ... mit=Zoeken

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Dit is een deel van ons verhaal : http://flairinamerika.waarbenjij.nu

En wij hebben verscheept met : http://www.sea-bridge.de
Site goed lezen, met name de brandstoftoeslag kan aardig oplopen, vorig jaar 42 procent
Verder een hele papierwinkel aan verzekeringen en excemptions.
Het is te doen, maar voor drie maanden zou ik alles goed uitrekenen, ik weet niet waar voor
jullie het omslagpunt ligt. Wij zijn 7 maanden geweest en hebben een rolstoelcamper, dus geen keuze.
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
lucconcorde
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 sep 2013, 9:05
Locatie: Waar mijn motorhome staat.

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door lucconcorde »

Goed uitrekenen, nadenken, vergelijken :!:

Ik heb na lang vergelijken en zoeken (ook oa bij SeaBridge) uiteindelijk in Los Angeles (California) een (zeer grote) tweedehands FourWinds gekocht (25.000.$), verzekerd en ingeschreven.
Daarmee kris-kras door USA gereisd gedurende 6 maand,
en tenslotte de RV verkocht in Orlando (Florida) voor 20.000.$
Dat is dus een kostenplaatje van geen 1.000.$/maand.
Voor een camper met ongelooflijk comfort.
Kostenplaatje voor het verschepen van mijn camper naar Halifax en terug is +/- 5.000.€

Ook de verzekeringskosten zijn veel hoger voor uw "tijdelijk ingevoerd voertuig" :!:
Juist ter info, om vergelijkingen mogelijk te maken,
dit bedrijf heeft mijn RV in Orlando gekocht,
en zorgt ook voor verkoop + inschrijving + verzekering + AAA-aansluiting enz ...
http://cflrv.com/search-results/?lang=#headeranchor

Info:
Sea-Bridge: http://www.seabridge-tours.de/html/verscheping.php
AAA: http://www.aaa.com/travelinfo/campgrounds.htm
Good Sam: http://www.goodsamclub.com/
CampingWorld: http://www.campingworld.com/
Luc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door de Jonckheer »

Ik zou inderdaad ook in de VS kopen of huren. Wel loop je de kans dat, wanneer je het comfort van een Amerikaanse camper gewend bent, het met je eigen camper bij terugkomst maar behelpen is. Tja . . :lol: :lol:
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door fokus »

Beroepshalve veel met autotransport via zee te maken. Ga niet voor de goedkoopste aanbieder maar verscheep met fatsoenlijke rederij met een gerenomeerde verscheper!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Gerard056
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 12:32
Locatie: Roosendaal

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Gerard056 »

komt nog bij dat ze in de VS 110 v hebben,
kan je ook weer achter een andere omvormer aan als je op campings ed wil staan om gebruik te maken van het elektriciteitsnet.

Gerard.
Gebruikersavatar
lucconcorde
Berichten: 31
Lid geworden op: za 21 sep 2013, 9:05
Locatie: Waar mijn motorhome staat.

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door lucconcorde »

Dat is het "kleinste probleem" hoor. :wink:
En het eenvoudigste is volgens mij:
Een accu-lader kopen in USA,
en aansluiten op de woon-accu ...
Geen problemen met omvormen van 110v naar 240v en 50Hz-60Hz.
En de camper-uitrusting zal probleemloos werken.

Een veel groter zorg is het oplossen van technische problemen met uw voertuig en uitrusting :!:
Natuurlijk hopen we allemaal om probleemloos te reizen met onze camper.
Maar ik heb bvb een Iveco-onderstel...
Geen onderdelen te vinden in USA .
Ook onderdelen vinden voor de Europese woon-inrichting (koelkast-verwarming- enz... enz...) zal niet zo eenvoudig zijn.

Indien ik in 2011 toch met mijn camper die USA- reis had ondernomen ... had ik daar mooi gestaan ...
Met Iveco oa: Turbo en Agil-software problemen, een lekkende oliedrukpomp, een afgebroken aandrijf-as, lekkende brandstofleidingen wegens trillen-schuren tegen chassis.
Met wooncel oa: ALDE verwarmingspomp vervangen, gebarsten polyester achterwand enz ... enz ...
Ook nuttig om daar even bij stil te staan. :wink:
Luc

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Going »

Onze New Zealandse vriend redewijze.
Ik ken hem niet anders dan alles wat hij onderneemt lang van te voren te onderzoeken op de plus en min zijdes.
Vorig jaar reisde hij naar China met de 3 jaar oude Ducato X250.
In China ging de waterpomp er aan. Geen onderdelen daar, moest uit Holland een nieuwe pomp laten komen. Door een fout van de garage was het een verkeerde pomp. Dus weer een ander. Buiten de kosten was hij ruim 3 weken niet mobiel en kon niet in de camper slapen want het was binnen in een loods gesleept. Buiten alle kosten is de aanslag op je gestel groot, want je staat machteloos en bent op andere mensen aangewezen..
Dit jaar had hij genoeg van 13 jaar Europa en Azië toeren.
Van nu aan gaat hij America doen.
Hij onderzocht de kosten om de Carthago naar Amerika te verschepen. De kosten waren overkoombaar.
Maar gezien zijn ervaring op de China trip was ie er achter gekomen dat daar waar geen onderdelen zijn voor je voertuig moet je er niet mee heengaan. Noord Amerika heeft geen onderdelen voor Ducato of Iveco. Dus is zijn camper nu hier verkocht en is ie vorig maand in de USA geweest en heeft daar een Camper gekocht.
8 jaar oud, 110000 miles op de klok, 8 cylinder benzine motor, 8,90 meter lang en betaalde daar 18000 US$ voor. Hij heeft het gestald in Tucson waar hij door een postbus uit te nemen het ook kon registreren en verzekeren.
Zijn redenatie om van hier de camper te verschepen €5000,00 plus veel reserve onderdelen mee nemen, weegt niet op tegen de gok om daar voor "weinig" geld een camper te kopen.
Nu als je je eigen wagen verscheept wil je het waarschijnlijk ook terug brengen. Dat is dan gauw een 8 tot 10 duizend Euro's totaal verscheping.
Lijkt me niet erg rendabel om zo te trekken door Amerika.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door Vertrokken4 »

Voor sommige mensen is een onderdeel van het avontuur om juist met je eigen spullen een reis te maken ook naar gebeiden waar je niet kan rekenen op hulp om de hoek. Niet iedereen is op zoek naar de mogelijkheid van de laagste kosten of het minste technische risico. De beheersbaarheid is voor sommige mensen een belangrijker factor dan de uitsluiting van mogelijke problemen. Dat kan je ertoe brengen met je eigen voertuig naar USA of andere contineneten te willen gaan. Er zijn zat mensen die dat doen, soms ook verspreid over meerdere jaren en dan tussendoor naar huis vliegen. De TS is, naar mijn bescheiden mening, op zoek naar mensen die het wel gedaan hebben en de ervaringen die ze daarbij hebben opgedaan, de lijst van argumenten om het niet te doen, opgesteld door mensen die het niet gedaan hebben is lijkt mij minder relevant.

En ja, wij hebben er rondgereden met een huurcamper, nochthans zou ik een volgende keer mijn auto verschepen. De ervaring heb ik niet dus schrijf ik er verder ook niks over maar probeer wel de links te leggen naar pagina's waar de TS om vraagt.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Wij hebben 2 keer een aandrijfashoes laten opsturen in 32.000 km. Is een Ducato 2.5 Tdi met 250.000 op de teller
In Whitehorse (Yukon) 10 dagen gestaan om te wachten op de onderdelen. Daarna geen pech meer gehad.
Alleen de laatste maand deed de elektrische rolstoel van mijn vrouw het niet, dus een handbewogen gekocht.
Thuisgekomen bleken de motoren verbrand te zijn...
Niet te bang zijn, gewoon goede afspraken maken met je garage/dealer
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door ariedekreij »

Wij hebben het gedaan met onze hymer probleem is de Fiat motor maar die is aan het opkomen inde vs , men is daar geen diesel gewend maar wij vonden een goeie monteur probleem opgelost electra past niet maar je gebruikt ook weinig en er zijn goede omvormers te koop ,tv schotel heb je niks aan,banden maten zijn anders dus jemoet alle vier tegelijk vervangen ,verschepen hangt af van de lengte van je wagen kost veel, maar het is fijn je eigen spullen bij je te hebben, en met een huurwagen heb je ook veel beperkingen, wij gaan beslist nog een keer en hebben wel een adres waar je alles kunt vragen ,.
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
sampdoria
Berichten: 1707
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 16:51
Locatie: Almere

Re: reis met eigen camper naar USA



Bericht door sampdoria »

Ik heb in Anaheim nieuwe voorbanden laten monteren en deze waren op voorraad. Het is dezelfde maat als al die huurcampers,
volgens mij op Ford-basis. Het is wel de kleinste maat bestelwagenband (light-truck). Even uit mijn hoofd 215-75-16 (fiat 230)
- lieber mit den Reisemobil in einer Schlange als eine Schlange im Reisemobil -
Plaats reactie