Actuele staat wegennet Roemenië

Plaats reactie
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door Abve »

Wij willen komend voorjaar een reis naar Roemenië maken.
Hoe is anno 2018, in het algemeen de staat van het wegdek op de doorgaande wegen en in de bebouwde kom?
Peter A7
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 25 mei 2003, 0:09
Locatie: Antwerpen

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door Peter A7 »

Ik heb afgelopen voorjaar nog een dikke 2000 kilometer doorheen Roemenië gereden en dat viel erg goed mee. De grote wegen zijn algemeen best goed op een enkele uitzondering na. Enkel sommige bergpassen zijn in slechte staat en de kleine baantjes (wit op de kaart) kunnen ook wel slecht zijn.

Er wordt ginds zot hard gereden, met veel riskante inhaalbewegingen, en dat is gevaarlijker dan de toestand van het wegdek.

Veel plezier alvast, het is een mooi land met een vriendelijke bevolking.
Beste groeten,

Peter :)
roma
Berichten: 4521
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door roma »

In het algemeen goede wegen. Een enkele keer een weg of wegdeel met potholes. Daar rijd je dus rustiger en niet zoals ik in 2017 te snel. Ik reed er (onnodig) een band aan flarden.
Dit jaar van Hongarije door Roemenië naar de Donaudelta en langs de kust omlaag naar Bulgarije. Uitsluitend goede wegen gehad.

Heb beide bergpassen Transalpina en Transfaragan genomen. Prima wegen. Jammer van de vette mist op de ene top.

Het rijden in Roemenië heb ik als pretttig en rustig ervaren. Veel rustiger dan bv Frankrijk of Duitsland. Kortom: Roemenië, een aanrader.
Abve
Berichten: 10
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:05

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door Abve »

Bedankt!
Fijn om te horen!
willyd
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 04 jan 2008, 23:16
Locatie: Gem St Anthonis

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door willyd »

Wij hebben in mei/juni 2019 een rondreis door Roemenië gemaakt. De Prisloppas is sinds 2 jaar prima te rijden. Het enige slechte stuk snelweg door ons gereden is van Boekarest naar Constanta. Een gedeelte van 40-50 km vanaf boekarest is slecht.
Eric van den Heuvel
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door Eric van den Heuvel »

Hallo, Wij hebben in 2018 een 3 weken rondreis door Roemenië gemaakt. Over het algemeen goede wegen, beter dan in Hongarije. zelfs de Transfagarasan en Transalpina prachtige paswegen zijn in goede staat. Hier en daar wit verbindingsweggetje erbarmelijk slecht. Verder prachtig land, veelal Frans sprekende vriendelijke bevolking, rustige wegen, rijstijl laat af en toe te wensen over. Groet Eric
redfish
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 29 jan 2023, 9:53

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door redfish »

Inmiddels niet zoveel op aan te merken als je op verbindingswegen blijft. Men is eindelijk na 25 jaar corruptie en niks doen aan de wegen begonnen met het aanleggen van en vernieuwen van bestaande wegen.

Ga je echter de steden in dan kom je vaak minder goede wegen tegen aan de buitenranden en ga je het platteland op, reken dan nog op veel onverhard maar ook daar wordt steeds meer aangelegd.

Ik heb collega's die wonen 3km buiten boekarest in een voorstad en daar is aan de rand van het plaatsje nog altijd geen verharde weg.
coche
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 03 jan 2024, 23:05
Locatie: lugo

Re: Actuele staat wegennet Roemenië



Bericht door coche »

stukken weg zijn hier en daar inderdaat slecht, en goed. Men rijd er inderdaad n tikkie erg hard, maar de rijd stel van die roemenen, is iets wat ik "goed rijden" noem. Zelf rijd ik in het kleine Renault r6sje van mn vader gewoon 70 hier in de bergen (zelf ben ik 16). Ik heb afgelopen jaren nog al wat meegemaakt op onze trip rond europa met 2 bussen die de hele tijd stuk waren.
Plaats reactie