Voor het eerst met de camper

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Camperic »

mccm schreef:
di 05 jun 2018, 20:43
Maar hoe sta je dan? Op een parkeerplaats?
Op camperplaatsen. Ken je https://www.campercontact.com/nl al? :idea:
mccm schreef:
di 05 jun 2018, 20:43
6 weken :shock: moet er niet aan denken, maar hey, ieder z'n ding ;)
We spreken je nog wel nadat je met de camper weg bent geweest :wink: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door macfocus »

mccm schreef:
di 05 jun 2018, 19:55
Ik snap je opmerking. Mijzelf leek het ook leuk om "op de bonnefooi" te gaan toeren en stoppen wanneer we zin hebben.
Maar heb hier en daar kennissen gevraagd en iedereen zegt dat je deze gok niet moet nemen met kids.
De reden om een camper te proberen: ik wil graag eens wat verder weg proberen, maar zie dit niet zitten met al 3 redelijk grote kids opgepropt achterin de auto. De ruimte tijdens het rijden lijkt mij al vakantie op zich. ( Hoop niet dat je deze droom voor mij nu gaat lek prikken haha)
Nee, we gaan 1 dag op de heenreis ergens anders staan en 1 dag op de terugreis ook. Daar tussen in gaan we 10 dagen op een camping staan.

Thx voor de input wel hoor!
De beste tip die ik je kan geven:

Luister niet naar die kennissen.
Je kinderen zijn veel flexibeler als je kennissen :mrgreen:

Jij en jij alleen (ok, je gezin), bepaalt hoe je op vakantie gaat.
Laat het idee los van een vaste lokatie waar je naar toe rijdt.
Benader een vakantie eens als:
"We gaan op reis (lang of kort, maakt niet uit), en het doel is bv. een gebied."

De camper geeft je de mogelijkheid, om onderweg gewoon ergens te stoppen voor lunch, boodschapjes, een leuk dorpje you name it.
Natuurlijk kun je met de al genoemde apps en boeken en gewoon internet prima je reis een beetje plannen.

Doe wat jou leuk (jullie) leuk lijkt. Niet wat een ander vindt dat je zou moeten doen of laten.

Veel plezier!
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door klaasv »

Wij gaan al 9 jaar met de kinderen op vakantie met de camper (sinds dat de eerste 1 was), altijd in hoogseizoen (juli augustus) en hebben echt nooit iets gereserveerd (behalve de overtocht naar Sardinië) Eerste jaar de fout gemaakt om naar de Provence te gaan, dat was soms lastig iets te vinden, maar sindsdien naar Engeland, Zweden, Frankrijk Loire, Tsjechië, Oostenrijk, Kroatië en 2 keer Sardinië en bijna altijd op campings (Max 3 nachten) tenzij we op doorreis zijn. Bovendien hebben we zelden of nooit meegemaakt dat een camping vol was.

Als ik je verhaal lees is mijn eerste gedachte dat je misschien beter je geld uitheeft aan een mooi vakantiehuis want een camper huren kost al gauw 1000 EUR per week en als je hem dan enkel gebruikt als caravan is toch beetje zonde van het geld. Bovendien heb je dan lokaal geen vervoer.

Het klopt dat reizen met de camper wat comfortabeler is dan de auto, maar onze kinderen zitten gewoon in de gordel hoor. Misschien als ze naar toilet moeten mogen ze even door de camper lopen, maar meer niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Carthago E-line
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door faalhaas »

Onze kinderen (5 en 7) kunnen camping boekjes lezen. Ze krijgen te horen waar we ongeveer zijn en ze zoeken zelf de camping uit voor de volgende nacht. Ze snappen ook dat het vol kan zijn en zoeken dus zelf al een tweede keuze.

Angst is een slechte raadgever, blijkbaar heb je nu angst dat ze het niet leuk gaan vinden. Stel een regel (max 3 dagen zelfde plek) en betrek ze bij alles. Welke bezienswaardigheden, waar overnachten etc.

Blijf je 10 dagen op een camping? Dan gaat dat niet bevallen. Iedere keer voor een boodschap of excursie rijklaar maken is niet practisch. Vaak verplaatsen dus, kleine afstanden (wij houden 100 km per dag max aan, muv de heen en terugrit). Boodschappen e.d. ondeeweg doen, voor aankomst op een camping.
Als we van een camping af gaan nemen we alles mee en checken we bijna altijd uit, ook als we misschien terug komen. Vaak veranderen de plannen en dan moet je verplicht terug.
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Audiofiel »

mccm schreef:
di 05 jun 2018, 19:55
Maar heb hier en daar kennissen gevraagd en iedereen zegt dat je deze gok niet moet nemen met kids.
Wij doen dat inmiddels al 11 jaar, eerst met 1 kind en sinds 2015 met 2 kinderen. We boeken nooit iets van te voren, staan meestal 1 tot anderhalve week op 1 camping en de rest rondtrekken. We vinden altijd wel een plekje. Alleen als je op echt drukke plekken wilt staan, Rivièra of Ardèche bijvoorbeeld, dan is alles wel vol. Op de iets minder toeristische plekken is meestal wel plaats voor een camper. Bij de Tarn bijvoorbeeld had pas camping nummer 4 plek, maar die bleek dan ook nog de mooiste...
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Bert.H »

mccm schreef:
di 05 jun 2018, 20:00

Noord Spanje vind ik wel wat te ver. We gaan dan ook niet superlang. heenreis 1 nacht ergens overnachten, de terugreis ook en daartussenin 10 dagen.

thx voor de input
Van Noord Brabant naar Noord Spanje ongeveer een 1300 km, Van Noord Brabant naar Het Balatonmeer ook ongeveer 1300 km.
Dus dat maakt niet veel uit.



bert.h
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door iSonic »

Ik denk ook dat het kan maar belangrijkste is: je moet het zelf zien zitten. Als je je heel prettig voelt bij het feit dat een camping geboekt is en je weet waar je aan toe bent dan kan het lastig zijn om op de bonnefooi te gaan. Je moet wel open staan voor het feit dat de camping die je hebt uitgezocht vol zit. Als je daar dan niet mee om kunt gaan heb jij en je kids inderdaad geen leuke vakantie.

Je kan ook een tussenstap maken en voor die 3 weken 3 campings reserveren. Elk een week. Of een aantal campings reserveren en ook tijd open laten.

Camper plekken kunnen heel mooi zijn. Wij doen het zo af en toe ook. Maar veel zijn ook echt letterlijk parkeerplaatsen. Dat trekt ons niet. Ik wil wel het kampeer gevoel hebben. Daarnaast kiezen wij er heel bewust voor om niet elke dag te rijden. Ik vind rijden erg leuk maar zeker niet elke dag.

Wij gingen onbewust trouwens ook naar campings met zwembad en speeltuin (kids van 4 en 6). We gaan nu vaker naar kleinere campings en onze kids vermaken zich daar prima. Laatste camping was een dijk waar ze de hele dag naar de 'uitkijk toren' (tafel op de dijk) liepen en terug.
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Bert.H schreef:
wo 06 jun 2018, 12:00
mccm schreef:
di 05 jun 2018, 20:00

Noord Spanje vind ik wel wat te ver. We gaan dan ook niet superlang. heenreis 1 nacht ergens overnachten, de terugreis ook en daartussenin 10 dagen.

thx voor de input
Van Noord Brabant naar Noord Spanje ongeveer een 1300 km, Van Noord Brabant naar Het Balatonmeer ook ongeveer 1300 km.
Dus dat maakt niet veel uit.



bert.h
Haha nee dat is zo inderdaad. Wij wonen in Noord Friesland, misschien dat alles daarom zo ver lijkt, we vallen hier er al bijna af :lol:
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Iedereen super bedankt voor de reacties!
Ik ga het hier op tafel gooien en horen wat iedereen er van vindt.

Ik ben wel benieuwd ook naar ervaringen van gezinnen met wat oudere kinderen!
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door macfocus »

Die van ons zijn 13 en 17. (2 dames)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Bohemia »

Balaton in Hongarije en Bled in Slovenië en ook Kroatische kust, inderdaad wel druk in hoogseizoen, dus met veel eisen aan een camping is reserveren misschien toch goed idee.

Als je op de bonnefooi gaat kan je ook leuke plekken vinden, ga niet te laat op de dag op zoek naar een plekje, dan kan je nog doorrijden op zoek naar een volgend als het wat tegen valt.

En misschien in plaats van in twee dagen, leuker om in drie of vier dagen die kant uit rijden, dan kan je onderweg wat uitstapjes maken, genoeg leuks voor kinderen langs de route door Duitsland en Oostenrijk.
mccm
Berichten: 10
Lid geworden op: di 05 jun 2018, 11:32

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door mccm »

Bohemia schreef:
za 09 jun 2018, 17:38
Balaton in Hongarije en Bled in Slovenië en ook Kroatische kust, inderdaad wel druk in hoogseizoen, dus met veel eisen aan een camping is reserveren misschien toch goed idee.

Als je op de bonnefooi gaat kan je ook leuke plekken vinden, ga niet te laat op de dag op zoek naar een plekje, dan kan je nog doorrijden op zoek naar een volgend als het wat tegen valt.

En misschien in plaats van in twee dagen, leuker om in drie of vier dagen die kant uit rijden, dan kan je onderweg wat uitstapjes maken, genoeg leuks voor kinderen langs de route door Duitsland en Oostenrijk.


Dit gaan we doen, langer onderweg de heen en terugreis. En naar Slovenie.
Dank je!
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door Will »

Hallo Mccm,

Ik kan me voorstellen dat je na zo'n heftige periode rust wilt hebben en gewoon 3 weken op een plek wilt blijven.
Als het je zelf rust geeft zou ik van te voren reserveren (internet), met 3 kinderen zou Slovenie of Kroatie mijn voorkeur hebben.
Veel water en vermaak maar erg druk maar waar is dat niet in de vakantie periode.
Volgend jaar zou ik de "camperaar" uithangen en het zwervers gevoel onder de knie proberen te krijgen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Voor het eerst met de camper



Bericht door jepebe »

Wij hebben 12 jaar ervaring met camperen met kids. Onze oudste zoon is nl 12.

Ze vinden de camper ook heel erg leuk. Het is een minihuisje waar alles veel beter bereikbaar is, dichter bij is, etc. Het kunnen lezen en een spelletje spelen aan tafel tijdens het rijden is een enorm verschil met autorijden. Als ze willen kunnen ze even in bed gaan liggen om te chillen (mag eigenlijk niet, maar soms zijn dingen die niet mogen leuk om te doen)

Rondtrekken vinden ze prima. Het staat of valt allemaal met een leuke overnachtingsplek, dat camperen. Daarin stop ik best wat tijd, om dat uit te zoeken.

Ik ben toevallig zelf bezig voor de zomervakantie naar Slovenie en West-Hongarije.

Hongarije en oost-slovienie zijn vergeven van de thermale kuuroorden. Dat is soms een beetje een ouwelullenbedoening met zitten in water, dan moet je die boeven van mij er niet bij hebben, die duiken en springen, maar meestal is er een aquapark bijgebouwd met glijbanen etc. Prima voor een paar uur verkoeling. Soms is er een camping bij, soms zelfs met de entree tot het aquading erbij in.

Verder vinden onze kids het prima om af en toe iets te zien onderweg: een mooi kerkje, een grappig dorpje, een hoge bergpas, springschansen bij ski-oorden, met enige introductie een museum. Dat kasteel in de rotsen in Slovenie gaan we bekijken, een of twee grotten, liefst bij grote hitte buiten, die meren in Slovenie, die hoge bergpas fiets ik op en de rest met camper er achteraan. Die soca rivier lijkt me dagen pklezier voor kids, en niet te druk (itt de kust vermoed ik). Dagje kanoen altijd goed. Ik heb een opvouwbare zeilkano bij me, leuk voor een of twee dagen bij een meer of op zee.

Boodschappen doen in een buitenlandse supermarkt is heel leuk: wat zijn al die andere producten, zou eht lekker zijn, wat zullen we eten hiervan?

Elk riviertje langs de weg is leuk om af te dammen en in te spelen.

We hebben best veel geprobeerd om ergens drie dagen of langer te staan ivm vriendjes op de camping. Die waren er soms, maar soms ook niet. Je kunt dit niet zo goed plannen. Wij doen het haast niet meer. Die van ons voetballen ook wel met Tsjechische kinderen of bouwen legotorens met Roemeense ukkeltjes. Als er veel animatie is dan haken wij af...

Kortom, niet reserveren is meer ons ding. We overwegen om een paar dagen aan de kust in Slovenie te gaan staan, ik heb al minder zin als ik het idee krijg dat ik me dan nu moet vastleggen voor over een maand. Straks regent het net die drie dagen. Lekker rondzwerven. Als het volgende plekje niet zo leuk is dan is het volgende of het vorige plekje het wel.

Venetie ook nog in het achterhoofd, zelfde probleem. Moet ik reserveren? Hmmmmm ik weet nog niet of ik dan wil.

Goede reisgidsen met campings en camperplaatsen meenemen. Campercontact.nl, park4night.com, wohnmobilforum.de.

mit dem womo nach slowenien heeft heel veel info over camper en kampeerplekken in Slovenie.

We zijn wel eens dwars door Hongarije heen en terug naar Roemenie gereden. Kwamen we bij het Blatonmeer aan, ik dacht vriendjes voor die twee, hier blijven we even. Mijn kinderen keken vol verwondering naar alle mensen die de hele tijd op een plek stonden, en naar alle toeters en bellen op de camping. Ze vonden het een beetje te druk.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie