Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd

Plaats reactie
P vd Ham
Berichten: 123
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 18:41
Locatie: Kop van Noord Holland

Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door P vd Ham »

Omdat we waarschijnlijk niet naar Scandinavië kunnen deze zomer moet ik een alternatief bedenken.
Nu denk ik aan het Oosten van Duitsland, grens Polen en Tsjechië.
Alleen zijn we nog nooit in die hoek geweest dus voor ons geheel onbekend.

Wij zijn actieve buitensporters dus wandelen ( dagtochten of meerdaagse tochten) fietsen , kanoën etc.
Soms wat cultuur happen en museums bezoeken maar vooral geen toeristische knooppunten opzoeken.
En rustige eenvoudige tot zeer eenvoudige campings.

Wie kan ons van informatie voorzien over genoemde gebied en activiteiten en mooie dorpjes / musea ?

Alvast hartelijk dank voor de moeite.
Peter
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Grensstreek Polen / Duitsland / Tsjechië info gevraagd



Bericht door petra en andre »

kijk eens naar de Sachsische Schweiz (zal het wel verkeerd geschreven hebben) het is het gebied achter Dresden wat tot in Tsjechie loopt. Toeristisch is het ook maar je kan er ook super wandelen zonder mensen tegen te komen. Saxon Switzerland National Park
Nationalpark Sächsische Schweiz bedoel ik dus. Bij Hrensko de stenen brug, wel toeristisch maar zekers de moeite waard.
Ook het gebied in de drie hoek die je noemt is langs de grens met het begin van het ertsgebergte zeer de moeite waard.
Hoop te zien en te wandelen, heb wel eens kano's op de Elbe gezien maar weet niet hoe of waar dat precies kan. De Tsjechen zijn wandelaars en doen dat graag in de weekenden en hun vakanties er zijn ook tal van routes als je dat zou willen.
Gebruikersavatar
VanDeStouwe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 06 dec 2017, 12:40
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door VanDeStouwe »

Wij hebben vorig jaar een groot deel van deze streek bezocht. https://www.vandestouwe.com/2019/10/26/ ... land-2019/
Prachtige natuurgebieden met uitgebreide wandel mogelijkheden.
Reizen is zien. Zien is beleven. Beleven is leven
richbran
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 0:14
Locatie: Omg Veenendaal

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door richbran »

We zijn net terug. Vanuit Polen naar Ostrava via Olomouc tot aan Mohelnice via de snelweg gereden en daar richting Sumperk. Van daaruit zo'n beetje de Poolse grens gevolgd in westelijke richting via kleine wegen. Bij Zittau Dld weer binnen gereden.
Goede (B)wegen, campings goed genoeg. In vergelijk met Polen en Slowakije stond Tsjechië echt bovenaan.
Het enige minpunt was het gebrek aan talen, veel mensen spreken geen Engels, een aantal wel Duits. Ook restaurants op drukkere plaatsen hadden de menu's alleen in het Tsjechisch.
We gaan er zeker weer naar toe!
Vrgr,

Richard
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door Joske »

richbran schreef:
do 06 aug 2020, 20:06
...….Het enige minpunt was het gebrek aan talen, veel mensen spreken geen Engels, een aantal wel Duits. Ook restaurants op drukkere plaatsen hadden de menu's alleen in het Tsjechisch......
Als ik dit lees wordt ik altijd een beetje kriegelig.
Verdiep je eens in de mogelijkheden van een vertaal-programma.
Ik heb al een aantal jaren een smart-phone waarmee ik foto's maak van de te vertalen tekst, die dan automatisch vertaald worden.
En waarom niet gewoon op de gok een vreemd menu proberen? Desnoods aanwijzen bij een andere gast!
Afbeelding
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door Ahjwinth »

Wij hebben vorige week gewandeld langs het waldnaab oever pad. Het is er prachtig en de moeite waard om te bezoeken. Voor mijn werk veel in Weiden geweest en ook daar kan je prima wandelen. Een mooie omgeving die nog onbekend is bij de massa.


Uferpfad
95685 Falkenberg, Germany
https://goo.gl/maps/MMjE8BFcYPuMim8j6

We werden ook geadviseerd om naar dit steen labyrinth te gaan. Leuk voor jong tot oud. Echter hadden we tekort tijd. We willen er nog een keer naar terug.
Luisenburg Rock Labyrinth
Luisenburg, 95632 Wunsiedel, Germany
+49 9232 5673
https://goo.gl/maps/Wb5BmmfahpcCnXYa7
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
richbran
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 0:14
Locatie: Omg Veenendaal

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door richbran »

Joske,

Ik ben over de hele wereld geweest en heb me vaak op een of andere manier moeten behelpen, ben zelfs ooit mee de keuken in gelopen om aan te wijzen wat ik wilde hebben. Ik spreek zelf 5 talen.
Ik vond het alleen opvallend dat er zo weinig vreemde talen gesproken wordt, had dat niet verwacht. Maar hun recente geschiedenis is daar wel debet aan. Ze hebben kennelijk nog moeite om Duits te spreken en in de soviet periode was het spreken van Engels behoorlijk "not done".

Dit was in oa in de plaats Nové Mesto, toch een redelijke toeristenplek, in een restaurant midden op het plein.
Maar zoals gezegd, op meerdere plaatsen meegemaakt, maar daar kon je het misschien eerder verwachten.
Het is ook geen "klacht" over het land, meer een constatering. Voor de rest zoals ik al zei, we gaan er zeker nog een keer naar toe, ik vond het er erg fijn, ondanks dat het de laatste twee dagen regende en koud was, waardoor de buitenactiviteiten niet echt aanlokkelijk waren.

Richard
Vrgr,

Richard
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Grensstreek Polen/Duitsland/Tsjechië: info gevraagd



Bericht door Joske »

@ Richard (Richbran) :thumbup: :thumbup:
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie