campings in Tsjechië

Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

campings in Tsjechië



Bericht door Vodnik »

hier een link naar gecertificeerde (wat het ook mag betekeken!) campings in CZ: http://www.camp.cz
Er zijn veel meer campings maar dit zijn wel de betere.

Pieter
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: campings in Tsjechië



Bericht door petra en andre »

die hebben ook een app die super werkt ook zonder internet. heb vorig jaar contact gehad met een van de beheerders-makers van de app en ze willen naar campings toe die toch iets beter/netter zijn en die hun site bijhielden zei hij. helaas verteld de app niet wat ze kosten daarvoor moet je weer doorlinken en heb je wel weer internet nodig. Er bestaat ook een gids met al deze campings erin. er wordt ook echt wel op een bep manier gecontroleerd want de camping van trutnov stond er eerst wel in en nu niet meer (vind ik ook niet zo vreemd)
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Vodnik »

ik heb de gids hier, daarom gemeld. IK kom overigens weinig op de CZ campings, krijg je als je er woont :-B
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: campings in Tsjechië



Bericht door petra en andre »

tsja dat zal. wij komen er regelmatig en de laatste jaren in voor of na seizoen. vandaar dat de gids favoriet is want dan zijn nog een hoop campings dicht of al gesloten. maar ja wij wonen jammer genoeg niet in tsjechie
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: campings in Tsjechië



Bericht door jepebe »

ik kende de site, maar wist nog niet van de app! Tnx voor de tip!

(dit jaar noordspanje maar volgend jaar weer oosteuropa!)
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Wim en Bertien
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:46
Locatie: BREDA

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Wim en Bertien »

Vodnik schreef:hier een link naar gecertificeerde (wat het ook mag betekeken!) campings in CZ: http://www.camp.cz
Er zijn veel meer campings maar dit zijn wel de betere.

Pieter



Bedankt Pieter.

Hier kunnen we mee vooruit

M.v.g Wim en Bertien.
PA3ELH Grt Wim en Bertien.
Gebruikersavatar
cjoosten
Berichten: 3330
Lid geworden op: vr 16 apr 2004, 20:54
Locatie: Roggel

Re: campings in Tsjechië



Bericht door cjoosten »

Vodnik schreef:ik heb de gids hier, daarom gemeld. IK kom overigens weinig op de CZ campings, krijg je als je er woont :-B
Hoi Vodnik,

Vroeger ( 20 jaar geleden) had je gratis camping kaarten van Tjechië. Weet jij of die nog bestaan en hoe ik er evt aan kan komen ?
m.v.g.

Coen en Mir........iam

Wie zichzelf kent, veroordeelt niemand
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Vodnik »

dat boekje wat ik in camp.cz meldde is gratis, maar zover ik weet alleen in CZ verkrijgbaar, misschien ook bij Cedok (in den Haag?), dat is tsjechisch reisbureau.
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
Minx
Berichten: 56
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 21:12

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Minx »

Hey,

Via het verkeersbureau kun je allerlei brochures en de campinggids aanvragen.

Vraag je alleen de camping gids aan dan krijg je ook de brochures meegezonden.

http://www.czechtourism.com

Je kan gewoon in het Nederlands een mail sturen.

Heel veel plezier in dat mooie land!

Robert
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: campings in Tsjechië



Bericht door jepebe »

wij gebruikten ook een reisgidsje: rough guide tsechie. Engelstalig, en er werden ook campings vermeld met bevindingen van de schrijvers. Best wel handig.

Ik heb geen aandelen, en voor Tsjechie nou net niet (maar voor Polen, Baltische landen en Hongarije wel) dit boekje gebruikt:

http://shop.womo.de/catalog/product_inf ... cts_id=798

Er is een druk van 2014, dus redelijk recent. Het heeft ons altijd veel leuke plekjes (ook wild!/Vrij!) opgeleverd en ook leuke toeristische info. Er staan ook rouotes in.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Minx
Berichten: 56
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 21:12

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Minx »

Jepepe,

Staan daar ook vrije camperplaatsen in?

Groet,

Robert
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: campings in Tsjechië



Bericht door jepebe »

in die link naar womo: ja, vooral vrije plaatsen. We hebben daar heel goede ervaringen mee in Polen, en vooral in Estland/Letland/Litouwen. De schrijvers maken ca 12 routes door een land, elke route is ca 300 km lang met om de 20-30 km een camperplekje. Dat zijn soms campings maar meestal vrije plekjes. Daarnaast staat er leuke lokale toeristische info in. Het is wel duitstalig.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: campings in Tsjechië



Bericht door Vodnik »

ook voor CZ??

Vrij kamperen is officieel niet toegestaan maar je ziet het wel gebeuren (met tentjes) Vrije (gratis) camper stellplatzen zoals je er vele in Dld vindt zal je dan ook niet tegenkomen. Om zomaar ergens te gaan staan heb je toestemming van de eigenaar nodig, maar wie is de eigenaar van dat stukje land? Ook in het kadaster is dat vaak onduidelijk. (ik doe het overigens wel, maar ik woon er en wij redden ons wel in het tsjechisch :-B )

De eenvoudige tsjechische campings zijn overigens erg goedkoop en je kan er veel plezier hebben met de tsjechen die graag 's avonds een kampvuur maken en de gitaar erbij halen. (je loopt wel een risico dat je gevraagd wordt om een nederlands volksliedje te zingen ::S ::S . Met een rondje bier is dat wel af te kopen :cheers: (flesje van 0,5 ltr kost in de winkel gemiddeld 10 czk = 36 eurocent)
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: campings in Tsjechië



Bericht door jepebe »

Alle ervaringen van Vodnik op Tsjechische campings kan ik onderschrijven.

Om de kosten hoef je Tsjechische campings zeker niet te mijden.

DE makers van die womoboekjes zoeken echt naar plekjes waar dit kan. Bv de parkeerwachter bij een kasteel bevraagd of dat daar mag of bij een resaurantje of je er mag overnachten als je wat eet in het tentje. Verder als er echt vrije natuur is. Ik weet dat het in Tsjechie niet mag. Nogmaals, ik heb geen aandelen, maar onze ervaringen ermee zijn ook bij die vrije plekjes positief.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie