wat te doen in Tsjechie?

Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door csillag »

En moest je Hongarije ook aandoen blijf dan niet enkel bij Boedapest en Balatonmeer welke in de zomer toch wel heel druk zijn , meer zuidelijk heb je het Mecsek gebergte ( groen en bossen @ la Ardennen ) en het örfu meer , ook Pecs wat veel goedkoper en mooi is , en bij ons hier voor het dorp staan regelmatig een camper voor één a 2 dagen vrij te camperen .Ook vele kleine campings met NL eigenaren (die dan wel iets duurder zijn) :)
Gebruikersavatar
Snowdog
Berichten: 81
Lid geworden op: za 16 jul 2011, 13:13
Locatie: Ergens op walcheren

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Snowdog »

Ik vind de tjechen waar ik mee in aanraking ben geweest wel vriendelijk

En met een paar woorden in het tjechisch kweek je al veel goedwill
En met Engels en duits ,kom je ook wel terecht ,evenals een klein vakantie woordenboekje ,waar als je het niet kan uitspreken je het wel kan laten lezen
Bv aub prosiem
dank je wel diekwie
goedemorgen dobrerano
goedenavond dobrenotz

Dit ongeveer opgeschreven zoals je het uitspreekt
en voor de nederlanders Hranolky = friet
Bij vlagen ben ik geniaal
Helaas is het nu windstil
Gebruikersavatar
wiwiwes
Berichten: 716
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:06
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door wiwiwes »

csillag schreef:En moest je Hongarije ook aandoen blijf dan niet enkel bij Boedapest en Balatonmeer welke in de zomer toch wel heel druk zijn , meer zuidelijk heb je het Mecsek gebergte ( groen en bossen @ la Ardennen ) en het örfu meer , ook Pecs wat veel goedkoper en mooi is , en bij ons hier voor het dorp staan regelmatig een camper voor één a 2 dagen vrij te camperen .Ook vele kleine campings met NL eigenaren (die dan wel iets duurder zijn) :)
Heeft u toevallig wat meer info over evt. campings/ camperplaatsen bij dit meer?
De recensies die ik van de panorama camping leest zijn gedateerd en spreken over een spookcamping.
Dit was in 2010 dus niet aktueel.
ben heel benieuwd naar dit gebied waar wij nog niet geweest zijn
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
http://www.stichtingdts.nl http://www.camperclassics.nl
Iveco turbo daily/Niesmann Clou 670p
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Rotec 590 »

Rodelbahn in Mlade Buky
paardrijden in Jindřiš, Rodvínov
stoomtrein in Jindřiš, Rodvínov

De Tsjechen zijn graag op zichzelf en daardoor lijkt het of ze afstandelijk zijn. eenmaal in gesprek zijn het vriendelijke behulpzame mensen.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door WdePundert »

Ook ik heb de ervaring dat Tsjechen vriendelijke, behulpzame mensen zijn. In 1995 (we waren toen daar met een caravan en de kinderen waren nog klein) werden we 's avonds uitgenodigd om met de Tsjechen om het kampvuur mee te zingen (bleef voor ons bij neuriën). De fles met sterke drank ging rond, gelukkig werden de kinderen overgeslagen. Toen het kampvuur bijna uitwas riep onze jongste 'blazen', waarop iedereen in lachen uitbarstte. Later bleek dat blazen 'gek' in het Tsjechisch is.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Hymer572 »

Ik heb me verbaasd op campings waar keukens waren met apparatuur borden bestek en weet ik wat .
er werd volop gekookt en meegenomen naar de tent .
en savonds was alles keurig schoon weer in de keuken retour.

dat gaat in nederland vrees ik niet meer lukken .

ook wel eens op campings te goor om mijn chemisch toilet leeg te maken geweest .

maar een geweldig land vinden wij rust ruimte is er nog .
Groet,

John uut Apeldoorn.
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Meine »

Wij hebben net onze rondreis van 4 weken door Tsechie en Slowakije afgerond en wij vonden in bijna alle opzichten Slowakije de overtreffende trap van Tsjechie. Absoluut de moeite waard om dat stukje extra even te rijden. Vooral Bohemen is ons wat tegen gevallen, slecht wegdek (motorrijder), erg druk en campings met 90% Nederlanders. In oost Slowakije kom je ze niet tegen en is het contact met de bevolking ook veel spontaner. Bratislava is natuurlijk geen Praag maar toch zeer de moeite waard. Gratis camperplaats op de zuidoever van de Donau nabij de brug voor de tram. 10 minuutjes lopen naar het hart van het centrum.
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Rotec 590 »

wij hebben slechts 1 camping gehad in Tsjechië waar 90% Nederlanders stonden. de rest slechts 1 a 2
En dat was op camp Karolina. Wij waren in Tsjechië tussen 13 en 29 juli. Misschien dat het in augustus anders is ?
In ieder geval hebben we de kleinste goedkoopste campings bezocht zoveel als mogelijk.
Wij vonden het in Slowakije erg prijzig. Alles was veel duurder.
Maar nog altijd goedkoper dan in Nederland
Laatst gewijzigd door Rotec 590 op wo 24 aug 2016, 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: wat te doen in Tsjechie?



Bericht door Meine »

Wat prijzen aangaat is Slowakije het land van de tegenstellingen. Bij een mooi maar klein Unesco stadje schaamteloos 10 euro parkeerkosten (zonder bonnetje), een halve liter pils voor een euro. Een aantal Slowaken heeft duidelijk ontdekt dat je west Europeanen kunt vragen wat je wilt qua geld. Dat is echter zeker niet overal het geval. Maar Slowakije heeft de Euro als munt en men leert er snel. Wij hebben er veel vrij gestaan en 6 euro voor een plekje aan de waterkant is toch ook wel weer schappelijk.
Plaats reactie