Rondje Tsjechie

Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Rondje Tsjechie



Bericht door Hymer572 »

Hallo,

Wij willen een rondje Tsjechië doen in drie weken, een beetje langs de grenzen van het land rijden.
Onze Jack moet deze keer mee ,zijn er nog tips i.v.m campings waar ze wel of niet een hond toelaten ?
Ervaring met meenemen hebben we genoeg ze ging alleen de zomervakantie altijd naar vrienden.
Praag gaan we niet heen dat kennen we als er verder nog tips zijn houd ik me aanbevolen .

Groet,

John uut Apeldoorn
Groet,

John uut Apeldoorn.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Vodnik »

op deze site http://www.camp.cz/nl/ staan vrijwel alle CZ campings met hun voorwaarden. Buiten deze campings zullen er nog wel wat zijn die door tsjechische trekkers gebruikt worden.

Probeer wel op elke plek waar dat mogelijk is je vuilwater en toilet te lozen, voor loosplekken zijn er niet. Gebruik ook vooral biologisch afbreekbare vloeistof in je toilettank omdat veelal op septictanks geloosd word en daar mag beslist geen chemische "rommel" in.
(mijn septic tank is eens "gekilled" door een overijverige schoonmaakster die chloor heeft gebruikt!)
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Hymer572 »

Bedankt voor de tip Vodnik, verder zal er wel niemand zijn hond meenemen naar tsjechie.

Je woont toch maar in een mooie stad

Groet,

John uut Apeldoorn
Groet,

John uut Apeldoorn.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Vodnik »

Je bent niet de enige hoor die CZ met hond bezoekt! Over het algemeen is men hond-vriendelijk hoewel veel honfen als bewaking gebruikt worden! Ik heb zelf zelden problemen met mijn hond in Praag gehad (nou ja, hond, een beagle!)

Praag, ja is een mooie stad maar voor mij alleen tussen oktober en mei, overige maanden wel erg veel toeristen! Wij zitten in die periode dsn ook meestal in onze "chalupa" een weekendhuis van 200 jaar oud dus genoeg te doen.

Als je door CZ trekt zal je veel van dit soort weekendhuizen zien, 60% van de Tsjechen beschikt er over en het zijn meestal familie eigendommen.
Een tip: ga vooral is een lokale "hospoda" (kroeg/restaurant) in, ze zien er soms onaantrekkelijk uit maar een goede norm is of het druk is, veel bezoekers betekent ook goede maaltijden (en het Tsjechische bier is altijd goed!) Als je wijndrinker bent drink dan moravische wijnen, doen nmm niet onder voor franse (wel lichter in smaak)
Als je rood-vlees liefhebber bent heb je pech maar voor vis en kip zit je in CZ goed.

Officieel is het niet toegestaan om "wild" te staan, je moet toestemming hebben van de eigenaar van de grond, maar ik heb er nooit problemen mee gehad dus gewoon doen als je een leuk plekje ziet. (als je via Ebersbach Sa Tsjechie inrijdt ben je ook bij mij welkom, nog niet toeristisch maar heeeel rustig!
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
Gebruikersavatar
henpo
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 13 okt 2008, 14:12

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door henpo »

Een echte aanrader is deze camping: http://www.campingbohemen.com/nederland/index.html
Hele aardige nederlandse beheerders, honden welkom heb ik gezien. ligt vlak over de grens met Duitsland, genoeg te zien en doen in de buurt.
petra en andre
Berichten: 644
Lid geworden op: vr 24 dec 2004, 20:19
Locatie: den helder

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door petra en andre »

wij komen er al 18 jaar en met hond en hebben al die tijd 1 camping gehad waar we niet mochten komen vanwege de hond. 2 keer een camping omdat bleek dat het van een caravanclub was (daar zijn aardig wat campings van maar meestal is het geen probleem) waar we dus ook weg gestuurd werden.
Staan eigenlijk nooit vrij in Tsjechië terwijl we dat dus wel in andere landen doen, wel zoeken we in principe geen nl campings op in Tsjechië. Helaas gaan er nogal wat campings half september/eind september dicht dus daar moet je wel rekening mee houden.
o ja 1 keer mochten we de kabelbaan niet in door de hond. kastelen, burchten en museum willen ook geen honden in hun pand maar ja dat lijkt mij wel logisch.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Hymer572 »

Bedankt voor de tips.
Vodnik bedankt voor je aanbod om bij jou te staan erg aardig.
We gaan naar Statenice daar zit fam in een huis en vandaar gaan we op de bonnefooi op pad .
Wie weet komen we elkaar tegen er zullen geen honderden blauw/witte hymertjes rondrijden daar .
Groet,

John uut Apeldoorn.
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Frank »

misschien te laat mijn antwoord.... maar toch
wij hebben pas 3 weken tsjechie gedaan, ook onze hond (mechelse herder) mee.
totaal geen probleem, ook niet in praag en in de tram.

greetz Frank
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Hymer572 »

Nou we zijn terug van Tsjechië erg genoten en wat een verschillen in huizen de een woont in een krot en een ander in een paleis.

mooi land ga er zeker nog een keer heen maar de taal is nog lastig pfff :lol:
Groet,

John uut Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Wim en Bertien
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:46
Locatie: BREDA

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Wim en Bertien »

Lees ook even mee.
Wij willen ook die kant uit in 2014 ,
en wij zoeken een camping vlak bij Praag , iemand ervaring er mee.

Gr Wim en Bertien.
PA3ELH Grt Wim en Bertien.
Gebruikersavatar
pschreur
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 18:22
Locatie: Apeldoorn

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door pschreur »

Het gebied van Splindlerub Mlyn is leuk, kun je wandelen naar de bron van de Elbe of Labe zoals hij in Tsjechie heet. Verder zijn er een aantal leuke wandelingen in het gebied van de Metuje. Het Tsjechisch paradijs is mooi. Er is een leuk openlucht museum in Rosznov pod Radhostem. In het zuiden van tsjechie heb je een paar mooie kastelen. Ide Moravische Karst heb je een paar mooie grotten.

Ik ben er al lang niet meer geweest, maar ik ga er zeker weer heen, heb het altijd een leuk land gevonden om naar toe te gaan. Mooie steden en vooral heel bijzonder natuur. En ze hebben lekker bier.
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

LMC Liberty 6400sa
Gebruikersavatar
Moi
Berichten: 1724
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 0:52
Locatie: Loppersum (Gr)

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Moi »

Kijk/zoek onder titel: Wat te doen in Tsjechie.
Pössl Roadcruiser.
Vodnik
Berichten: 2917
Lid geworden op: vr 18 jan 2008, 14:03
Locatie: Praag (Tsjechië)

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door Vodnik »

Wim en Bertien schreef:......................
en wij zoeken een camping vlak bij Praag , iemand ervaring er mee.

Gr Wim en Bertien.

Als je een camping zoekt om Praha te bezoeken zijn dit goede campings (A t.e.e. F)
https://maps.google.cz/maps?ie=UTF-8&q= ... =0CPIBELYD

Deze campings liggen mooi in een rustige buurt en openbaar vervoer direct bij de hand (bus en vooral tramlijn 17)
Als je met een grote camper reist (> 7,5 meter) kan je het beste naar camping B gaan (sokol Troja), voor grote campers eenvoudig aan te rijden, maar ik vind de andere iets leuker (minder "stelplatz)

De camping in centrum Praag (op een schier eiland raad ik af, als het pontje gaat ben je redelijk snel in centrum maar anders moet je ver lopen. Deze camping is ook onrustiger vanwege het verkeer aan de beide zijden van de vltava.

Ga niet met fiets de stad in! Verkeer is niet gewend aan fietsers (behalve in het weekend), bovendien is het OV top, voor 300 czk (ca. 11 euro) heb je een 72 uurs kaartje. Losse kaartjes 32 czk, 90 minuten geldig mét overstap recht.
(de 24 czk kaartjes zijn 30 minuten geldig en een dagkaart -24uur- kost 110 czk. kaartjes zijn in automaten te koop, niet in tram of bus! De 3 dagenkaart moet je aan een loket bij metrostations kopen.)


Pieter
Pieter, beter bekend als Vodnik, is helaas op 30 mei 2015 overleden.
Voor meer informatie: zie viewtopic.php?f=11&t=8450401
WIM verso
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 17:34

Re: Rondje Tsjechie



Bericht door WIM verso »

Het is alweer zo'n 15 jaar geleden dat wij op deze camping zijn geweest, maar dit jaar, eind Mei begin Juni dit jaar gaan wij er weer heen, prachtige omgeving en rustig.
Vanaf de camping heb je een mooi uitzicht over het dal heen.
De camping ligt op ongeveer 15 km ten zuiden van Klatovy.
Het zijn Nederlandse eigenaars.
Camping U Dvou Urechu.

http://camping-tsjechie.nl

Een camping dichtbij Praag?
Kan U deze camping aanraden waar wij al drie keer zijn geweest, in het voorseizoen sta je daar met de Acsi Campin Card voor 16 euro per nacht.
De bus stopt voor de deur en met 40 minuten zit je in het centrum van Praag.

http://campingoase.cz

Een schitterend gebied in Tsjechie is het Cesky Raj, prachtige rotsformaties en een lust om daar doorheen te wandelen.
Een camping in de buurt daarvan kan ik u deze minicamping aanraden, onder Tsjechies beheer.

http://www.rusticcamp.cz

ligt in het plaatsje Kneznice.

Wilt U nog meer weten van Tsjechie, probeer dan deze site eens, eerst even registreren, maar dan kom je van alles over Tsjechie te weten.

http://www.tsjechie.net

Veel plezier in Tsjechie.
Plaats reactie