actief/natuur Zuid-Polen

Plaats reactie
San en Ien
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 17:21

actief/natuur Zuid-Polen



Bericht door San en Ien »

Voor onze 'verre' reis dit jaar staat Polen op het programma. We hebben maar 2,5 week en Auschwitz is een must, dus we zullen ons beperken tot Zuid-Polen.

Ik heb al de nodige lectuur van het toerismeburo ontvangen, maar wil graag nog wat meer reisverslagen lezen.

We houden ervan actief bezig te zijn in indrukwekkende natuur. Stadjes, oude dorpjes en musea zijn aan ons niet echt besteed. Shoppen doen we niet, behalve in de supermarkt. Overnachting liefst met electra en campings waarvandaan actieve excursies worden georganiseerd hebben de voorkeur.

Wie heeft concrete tips voor ons?
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: actief/natuur Zuid-Polen



Bericht door Wesselsjan »

Misschien heb je iets aan het verslag onder Campervakanties op mijn website. We waren in 2017 in Polen, maar we reisden via Noord-Duitsland en het noorden van Polen. Het tweede deel van de reis ging door Zuid-Polen.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: actief/natuur Zuid-Polen



Bericht door juanv »

Ik zou u in deze buurt zeker de zoutmijnen van Wieliczka aanraden , gewoon uniek prachtig , kijk maar eens op Google.
Alles wat je ziet inclusief de kroonlampen zijn 100% van zout kristallen gemaakt.
Wieliczka ligt op een 18 Km ten Z O van Krakow , wat ook zeker een bezoekje waard is .

Veel plezier daar alvast.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: actief/natuur Zuid-Polen



Bericht door Satzat »

Vlak bij Auschwitz is er een camperplaats in de tuin van een hotel. Deze plaats ligt op ongeveer 750 meter lopen van Auschwitz. Je staat hier erg mooi en rustig, veel beter dan op de parkeerplaats van het voormalig concentratiekamp. De prijs is voor Poolse begrippen iets hoger, maar is all-inclusief. Inclusief stroom, water, lozen CH en douche/wc.
Voor ons na het indrukwekkende bezoek aan Auschwitz fijn om juist hier te staan en niet nog daarna het kamp te moeten zien vanuit de camper.

Ook in de genoemde Zoutmijn in Wieliczka geweest. Was zeer de moeite waard. Vlakbij overnacht op loopafstand van de mijn op een betaalde parkeerplaats. Bij aankomst een enorme rij mensen voor de kassa, maar dat bleek de kassa voor de Polen te zijn. Bij de internationale kassa stond niemand en we konden de twee toegangskaarten daar meteen kopen voor de rondleiding met Engelstalige gids. Binnen en half uur daalde we de vele trappen af de mijn in.

Verder waren (voor deze plaatsen) in Karpacz waar we in het plaatsje op een camping stonden en een lange wandeling omhoog maakte naar de Noorse Wangkerk. Onze laatste overnachting was in de toeristische (wintersport) plaats Zakopane voordat we Slowakije in reden.

Een reisverslag op onze website: http://www.ziezoweb.nl/camper/index.php ... anden-2018
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Plaats reactie