Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schoentje
Berichten: 506
Lid geworden op: di 16 aug 2005, 12:53
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door Schoentje »

Wij (gezin met 3 volwassen kinderen en 1 hond) overwegen om va half juli 3,5 week met onze Camper door de volgende landen te trekken:

Polen (Auschwitz, Krakau, Zakopane), Oekraïne (Lviv) Slowakije (Bratislava), Hongarije (Boedapest en Balatonmeer), en wat er omheen en tussen ligt :D .

Waarbij Oekraïne (bezoek Lviv) nog niet zeker is. We zijn ons daaromtrent nog aan het oriënteren (is de stad het lange wachten aan de grens en formaliteiten waard??)

Aan de gene die recentelijk nog naar Oekraïne zijn gereisd de vraag of er nog bijzonder tips, actuele reisinfo te geven zijn. Ik denk daarbij aan grensdocumenten, wachttijden, wel niet langs de rij vrachtwagens rijden, documenten voor de hond (bedoel dan niet de standaard info die zo op internet staat), het moeten melden van het bij je hebben van foto/film apparatuur, porto's <446>, 27mc bakje, etc.

Uiteraard heb ik internet al geraadpleegd maar veel praktijk ervaring is al van enkele jaren geleden en zal zeker niet meer van toepassing zijn op de actuele situatie. Weet bijv dat veel beschrijvingen van de kwaliteit van de wegen in Polen richting Oekraïne inmiddels niet meer kloppen omdat ze daar flink de armen uit de mouwen gestoken hebben maar of er aan de kant van de Oekraïne ook wat gebeurt is, is dan weer niet duidelijk cq perceptie van goed en slecht is zo persoonlijk dat je er in de praktijk eigenlijk niets mee kunt.

Al vast bedankt voor de moeite.
Laatst gewijzigd door Schoentje op vr 22 jun 2018, 9:09, 2 keer totaal gewijzigd.
MB 508D Marathonline, remtrommels voor vervangen door schrijfremmen, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 600Ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door Toxiq »

Wij rijden geregeld naar SK (komt vrouwlief vandaan)
Als je de grensovergang achter cotbus neemt zet dan alles goed vast, die wegen zijn een drama (al 20 jaar) terug echter niet
De eerste anderhalf a 2 uur stuiter je over de weg

Afhankelijk van de drukte nemen wij wel of niet deze weg, of we rijden via praag
De rest van de wegen in polen zijn wel ok (gezien vanaf het traject cotbus naar zakopane)

De wegen in SK zijn over het algemeen goed (wel de delen die ik ken, poprad tot poolse grens en zillina tot ca grens)

Deze info is niet ouder dan een maand of 8

Mocht je op zaterdag in de omgeving zakopane zijn, dan zou ik zeker naar de markt in Nowy Targ gaan (7u tm 14 u)
Erg leuk, van alles verkrijgbaar

Je kan hier parkeren 49.48392737346148, 20.05185063580461 even in google maps plakken)
Je staat dan op steenworp afstand van de markt, kan je dus niet missen
Met een hamer past alles
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door henk en lila »

Via Dresden en Görlitz op de heenweg sla je dat slechte stukje makkelijk over. In Hongarije nu net in mei geen slechte weg gezien. Heen via west (Balaton) naar beneden en terug via Oost naar boven en dan ri Budapest. Maar eerst uitgerust in Hajduszoboslo.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door Aloys »

Maar de vraag ging over Oekraïne... :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Toxiq
Berichten: 320
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 22:39
Locatie: Limburg

Re: Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door Toxiq »

En waarom zou overige info dan niet interessant zijn
Dan zou de titel ook beter alleen Oekraïne kunnen zijn
Mijner inziens is alle info prettig bij zo een reis, toch ?
Maar neem me niet kwalijk als ik afdwaalde, zal het niet meer doen :wink:
Met een hamer past alles
derkstevens
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 7:41

Re: Polen - Oekraïne - Slowakije - Hongarije



Bericht door derkstevens »

We rijden nu net weg uit LVIV.
Bekijk onze uitgebreide blog en waarschijnlijk antwoord op al je vragen.
Google op Polarsteps en Sabina Truus goes East.
Wil je meer weten laat maar weten.
Plaats reactie