Rijgedrag in Polen

Plaats reactie
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Rijgedrag in Polen



Bericht door twente1946 »

terug uit de baltic door polen, wegen zijn intussen beter geworden alleen het rijgedrag van de dames en heren niet. Rechts inhalen, via de afslag baan, inhalen als er een tegenligger aan komt. Komt wel in meer landen voor, allemaal aardige mensen maar zodra ze achter het stuur zitten ken je niet terug. Verder valt nog steeds op dat er nog wel wat mensen (mannen en vrouwen) vroeg in de morgen 9 a 10 uur al goed bezig zijn met hun alcoholische drankje. Moeten ze zelf weten maar zeur niet tegen mij. Het land is natuurlijk interessant alleen al door de geschiedenis, pruisen-polen-duitsland-rusland, er is nogal wat gebeurd daar.
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: rijgedrag polen



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ja idd dat rijgedrag viel ons ook erg op. Kom je toch niet vaak meer tegen maar in Polen nog zeker wel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: rijgedrag polen



Bericht door c.westerman »

Kijk eens in Rusland mn. Moskou. Vooral als ze aan het einde van de zondag van de datsja naar huis gaan. Wat een gekken :evil:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: rijgedrag polen



Bericht door twente1946 »

c.westerman schreef:Kijk eens in Rusland mn. Moskou. Vooral als ze aan het einde van de zondag van de datsja naar huis gaan. Wat een gekken :evil:
de ring rond Moskou is inderdaad een roulette, vooral bij de afslagen. Maar gelukkig gaan niet zo heel veel mensen daar naar toe, in tegen stelling naar Polen.
Gebruikersavatar
Saskia Janssen
Berichten: 134
Lid geworden op: wo 01 jul 2015, 23:21
Locatie: Noord-Holland, westfriesland

Re: rijgedrag polen



Bericht door Saskia Janssen »

Wij hebben niet langs de snelwegen gereden. Ons viel op dat ze juist heel netjes zijn met voorrang geven en dergelijke
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: rijgedrag polen



Bericht door twente1946 »

Saskia Janssen schreef:Wij hebben niet langs de snelwegen gereden. Ons viel op dat ze juist heel netjes zijn met voorrang geven en dergelijke
geen snelweg gehad, bovenste route genomen. Suwalki ri Oltszyn(?) dan ri Stettin. Voorrang geven is niet het probleem, gaat om inhalen op de belachelijkste momenten. Fietsers passeren ze net als in Spanje ook ruim (kunnen wij nog wat van leren). En de snelheid van die gasten op de niet al te vlakke wegen, ook al zijn ze vorige week geasfalteerd. Niet voor niets het land met de meeste fatale ongelukken in de EU, ook door drank gebruik.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door Atoz »

Toevallig net thuis na 4800 km in zuid-Polen.

Heb niet hetzelfde gevoel als de tp starter. Maar overal zijn er natuurlijk altijd gekken op de weg.

Drankmisbruik niet gezien, gemerkt in het verkeer.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
helex
Berichten: 523
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 18:44
Locatie: Bemmel

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door helex »

Wij hebben ook alleen maar positieve ervaringen met het verkeersgedrag van de weggebruikers in Polen tijdens ons bezoek dit voorjaar. Geven je de ruimte. Stoppen voor een zebrapad en laten je er tussen als je staat te wachten.

Lex
Lex en Heleen
Knaus Traveller 705 1995 op Ducato 230 2.5 TDi
TeunisN
Berichten: 65
Lid geworden op: di 25 jul 2017, 13:49
Locatie: Thrianta (Drenthe)

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door TeunisN »

Nu is Tsjechië een ander land dan Polen,
maar op een motorreis door Tsjechië ook daar het "Poolse" rijgedrag van TS gezien.

Wellicht wordt er in het voormalige Oostblok (nog) niet zo streng gecontroleerd op verkeershandhaving?

Voor wat betreft alcoholgebruik, schrap Schotland ook niet van de lijst!
Na een bezoek aan een whiskyproeverij werd de chauffeur gecontroleerd.
Had ook leuk meegeproefd van alle glaasjes. Hij kon nog recht lopen over een lijn.
(wij niet meer :oops: ). We konden gewoon doorrijden.
Toegegeven, het was in de hooglanden, en daar vind je zelfs geen kip op de weg, maar toch!
martinb007
Berichten: 443
Lid geworden op: zo 16 apr 2017, 20:00

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door martinb007 »

Lands wijs lands eer. Cultuur vraagstuk wat niet zomaar op te lossen is. Kunnen we hoop over roepen, maar het enige wat werkt is anticiperen en geluk hebben in sommige gevallen. Of vermijden, maar dan sterven we allemaal achter de geraniums met een nog nieuwe camper op de stoep.

En soms heb je pech, helaas, hoort erbij.


Groet, MartinB007
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door c.westerman »

In het oosten is het max promillage 0.00. :cheers:
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door de Jonckheer »

Ik heb niet met Polen maar wel met Bosnië ruime ervaring. Ik weet dat het rijexamen daar een stuk strenger is dan hier maar dat schijnt niet uit te maken. Ook wordt er behoorlijk streng gecontroleerd, maar toch. Mijn vrouw reed met een familielid mee in de auto en was de enige met de gordel om. Toen ze die omdeed werd ze nog net niet uitgelachen maar kreeg te horen dat echt niemand die daar om doet. Toen wij met onze auto een keer met z'n vijven op weg gingen stond ik er op dat iedereen de gordel om deed en dat gebeurde ook, al morrend. :lol: Op een bergweg stond ik kop aan kop met een vrachtwagen die even een tractor ging inhalen in een blinde bocht en daarbij op mijn weghelft kwam. Liep gelukkig goed af door zeer goede remmen van beide wagens en beide een ervaren chauffeur. Tja, zo gaan de dingend daar, het is een ander land met een andere mentaliteit. Dat geld evenzeer voor Polen.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Rijgedrag in Polen



Bericht door Vertrokken2 »

In BiH hechten ze niet aan de gordel, maar er wordt zeer beheerst gereden. In mijn optiek zelfs langzaam. Wellicht heb je een incidentele ervaring van voor de Joegoslavische oorlog of zo, maar het doet geen recht aan het huidige verkeer.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie