'Via Toll Box' Polen en tolwegen

twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door twente1946 »

hathi schreef:Alleen zie je dan ook niets,kun je ook een cruise maken,incl eten

terug een stukje polen en dan Slowakije-tsjechie etc.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door hathi »

:thumbup:
Hans
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door NAWM »

ik wil mij alvast aanmelden bij de via-tol, Heavy Vehicle Preregistration om in Polen met een tolkastje te kunnen rijden.
Op het formulier vragen ze "Preferred CP for contract signing" en "Preferred date for contract signing".
Dus waar ik het op wil halen en wanneer.

Maar we weten niet waar en wanneer want we rijden rustig aan en weten nog niet waar we Polen in rijden.
Kan ik een willekeurige plaats en datum invullen? Of raakt de Poolse bureaucratie daarvan in de war?

groeten van Bert.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door hathi »

7C59CA68-1655-41F7-9316-4379D1812D52.jpeg
......Ja er is het afgelopen jaar,wel weer het een en ander veranderd,voor Campers boven de 3500 kg,wat Tol betreft,dus het kan geen kwaad om v.t.v even te informeren als je in Deze categorie valt,en wil je na je vakantie,geen verassingen,terwijl er voor Campers onder de 3500 kg eigenlijk weinig veranderd
Hans
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Vertrokken4 »

Totaal zinloos om je van te voren aan te melden, loop met je kenteken, je bankpas en je pas of rijbewijs naar binnen en met 5 minuten sta je met je kastje buiten, keurig netjes geregeld. Land verlaten, kastje inleveren en binnen 2 dagen resterende centjes op je rekening.

Groetjes,
JP
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door NAWM »

:thumbup:
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door cees van der togt »

In overtreding!

Met een camper met max massa boven 3500 probeer ik zonder Via-box Polen door te komen. Maar dat blijkt toch lastig. Er zijn inmiddels zoveel stukken waar tol geheven wordt.
Vandaag heb ik tussen Katovice en Cracow de 94 gereden en die staat vol tolpoorten en camera's.

Heeft iemand al eens meegemaakt wat er dan gebeurt? Heeft Polen een overeenkomst met Nederland zodat er bij thuiskomst een boete op de mat ligt?
Overigens is mijn camper <3500 afgeleverd en later opgewaardeerd. Op kenteken is alleen te zien dat hij >3500 is. Dat betekent dat alleen een connectie via de RDW bestanden tot een boete kan leiden.
Dus de vraag is: heeft iemand hier ervaring mee ondervonden?
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Kroppie »

ik heb wel de ervaring dat polen ook niet gek zijn, betaal wat je moet betalen of waardeer niet op of blijf weg.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door cees van der togt »

Sorry maar aan bestraffende teksten heb ik geen behoefte. Ik heb gewoon een concrete vraag, niet meer.
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Kroppie »

ik denk dat de gemiddelde camperaar ook niet zit te wachten op strengere regels omdat er camperaars zijn die wel willen profiteren maar niet betalen, ook krijgen de goedwillenden ook een slechte naam, die zitten daar niet op te wachten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
cees van der togt
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 08 jun 2008, 11:10
Locatie: Amstelveen

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door cees van der togt »

Probeer je me nou weer een schuldgevoel aan te praten? Ik heb me vandaag gewoon in de route vergist en wil weten wat de gevolgen zijn. Mijn verzoek om het een beetje zakelijk te houden.
Bezocht met camper (Hymer Tramp 654SL): Ned, België, Duitsl, Polen, Balticum, Finland, Zweden, Norway, Denemarken, France, Oostenrijk, Zwitserland, Italy, Greece, Turkije, Spanje, Portugal, Marokko, Australië, Zd-Afrika, Botswana, Namibië, Zimbabwe, Argentinie, Chili, Peru, Bolivia, Ecuador, Colombia, Panama, Costa Rica, Nicaragua, El Salvador, Honduras, Guatemala, Belize, Mexico, VS, Canada...
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Vertrokken4 »

Alle kenteken gegevens zijn in alle EU landen onderling zichtbaar. Of je een boet krijgt is maar de vraag want op veel wegen met poorten werken die dingen (nog) niet. Er is een duidelijke kaart waar het wel/(nog) werkt.

Groetjes,

Jeroen
gawron
Berichten: 32
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 19:18
Locatie: Kapkazy PL
Contacteer:

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door gawron »

Dat klopt er zijn meer wegen (buiten de snelwegen) waar boven de 3500kg tol moet worden betaald. Boven de weg hangen sensoren die in contact staan met je viatoll box
Viabox
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 jul 2018, 13:59

Re: 'Via Toll Box' Polen en tolwegen



Bericht door Viabox »

Ben erg lang bezig geweest uit te rekenen welk tegoed ik op de Viabox moet zetten. We willen reizen van Jędrzychowice(A4)naar Oswiecim. De tol begint bij Wezel Zgorzelec, als ik het goed heb, dan Wezel Mystowice Kosztowy, maar tot dan? Ik kan het niet vinden.
Plaats reactie