camping/camperplaats in Polen

Plaats reactie
rghofte
Berichten: 27
Lid geworden op: di 06 aug 2013, 21:17

camping/camperplaats in Polen



Bericht door rghofte »

Ik kom al ruim 25 jaar gemiddeld 4 x per jaar in Polen. dat vanwege een kinderhuis wat wij (Sint Jansklooster) hebben geadopteerd. Grenzend aan het kinderhuis ligt een gedeeltelijke gerestaureerd kasteel. Dat kasteel is eigendom van een baptisten gemeente die sterke banden heeft met geloofsgenoten uit Australie. De beheerder\dominee in het kasteel is Ken Herwijnen. Van oorsprong komen zijn ouders uit Steenwijk, maar hij is een australier. Het stadje heet Lwowek Sl.. Het ligt als je via Dresden, Gorlitz ongeveer 3 kwartier rijden Polen in.
In de prachtige tuin binnen een omheinde muur is een soort kampeerplaats; elektrisch, water en in het kasteel sanitaire voorzieningen. Het zijn zeer vriendelijke mensen die duits, nederlands en engels spreken.
Het is een prachtige omgeving met vele mogelijkheden om tochtjes te maken. Het is een ideale tussenstop als je via duitsland, polen naar praag wilt. Vanuit Lwowek Sl. is het ongeveer 250 km naar praag.
Voor een overnachting vragen ze €10 . Pas op want er zijn 2 plaatsen die Lwowek heten. Die andere ligt niet ver van Poznan maar heeft geen achtervoegsel van Sl.
Wij gaan er heen vanaf 3 mei. Het is een aanrader. Voor nadere info mogen jullie mij bellen. 0654638429
Roel Hofte
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: camping/camperplaats in Polen



Bericht door Vertrokken4 »

Vanwaar zo ingewikkeld, is het niet normaal toegankelijk?? Wat zijn de coördinaten, misschien kom ik volgende week op heen of terugweg wel even langs.

Groetjes,

JP
Gebruikersavatar
brein
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 10 mar 2014, 15:39
Locatie: Wolvega

Re: camping/camperplaats in Polen



Bericht door brein »

Hoi Roel.

Wij zijn van plan om vanaf volgend weekend naar polen te gaan.

Kunnen wij misschien het adres krijgen, lijkt ons een mooie plaats voor een stop.

Alvast bedankt.

Rein.
En elke week weer 2000 km.
Plaats reactie