Overnachten bij Auschwitz in Polen?

Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door meijdoel »

Wij zijn van plan om binnenkort naar Oost-Duitsland te gaan en vervolgens
vanaf Dresden Auschwitz in Polen te gaan bezoeken. Zijn er misschien mensen
die er nog niet zolang geleden er ook zijn geweest en die mij wat tips kunnen geven
over een camping of camperplaats in de buurt of op de route van Dresden naar Auschwitz?
Gebruikersavatar
Bob v.d.Heijdt
Berichten: 349
Lid geworden op: vr 22 sep 2006, 18:47
Locatie: Vroomshoop

Re: Auschwitz in Polen.



Bericht door Bob v.d.Heijdt »

Bij het kamp op de parkeerplaats is gelegenheid tot
overnachten, of je dat wil moet je zelf bepalen.
In de nabijheid van Auschwitz zijn een paar campings
en wel in Czestochowa iets boven het kamp en ten oosten
in Krakow[Krakau]
Even zoeken op internet op campings Polen en je heb alles.
Groet Bob.
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Auschwitz in Polen.



Bericht door Bohemia »

Toedeledoki

Re: Auschwitz in Polen.



Bericht door Toedeledoki »

De weg van Dresden naar Krakau is een heel goed te berijden 2 baans auto(snel)weg.

Bij Auschwitz zelf kun je op de parkeerplaats staan met je camper. Kost iets meer dan met een auto, maar is nog steeds erg goedkoop.

Wij zijn er een paar weken geleden voor de 2e keer geweest. Nog steeds erg indrukwekkend. Het viel mij wel op dat het er steeds drukker wordt. Paar jaar geleden waren wij nog de enige bezoekers. Nu was het dringen om binnen te komen. Vergeet niet Birkenau te bezoeken. Er rijdt een pendelbus. Birkenau is veel minder druk. Maar nog indrukwekkender.

Als je toch in deze hoek van Polen zit. Dan zou ik zeker Krakau bezoeken. Een van de mooiste en best bewaarde steden van Europa. Zakopane tegen de hoge Tatra aan is ook prachtig. In deze omgeving zijn ook campings genoeg. Wij hebben zelf al eens op een camping in Bielsko Biala gestaan. Dat was ook een erg mooie omgeving. Je kunt natuurlijk ook een camping in Krakau of Zakopane zoeken en dan een dagtrip naar Auschwitz maken. De direkte omgeving van Auschwitz is niet echt inspirerend.
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Opgezegd »

Wij zijn in Polen en ik wil eigenlijk ook naar Auschwitz. Probleem is wel lopen beiden slecht, kan iemand me vertellen of het veel lopen is en of er alternatieve oplossing zijn daar?
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door VAN-tastique »

Camping "Smok" in Krakau is een prima camping net aan de rand van de stad, Krakau is inderdaad een hele mooie stad.

Op de camping kunnen ze je alles vertellen over vervoer naar Auschwits, kan waarschijnlijk vanaf de camping.
Bij een plaats met zo'n beladen en gruwelijke verleden wil ik sowieso niet in een camper op de parkeerplaats overnachten.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Toedeledoki

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Toedeledoki »

Martin schreef:Wij zijn in Polen en ik wil eigenlijk ook naar Auschwitz. Probleem is wel lopen beiden slecht, kan iemand me vertellen of het veel lopen is en of er alternatieve oplossing zijn daar?
Auschwitz is vrij veel lopen inderdaad. Van de parkeerplaats naar het museum slechts een paar honderd meter (hangt ervan af waar je staat). Het museum zelf is ook allemaal lopen uiteraard. Het zou wat mij betreft een beetje vreemd zijn als ze de barakken allemaal aan zouden passen aan een rolstoel/scootmobiel. Dus voor mensen die niet zo goed te been zijn wordt het lastiger.

Auschwitz zelf is misschien nog wel te doen. Maar Birkenau is nóg meer lopen
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door jepebe »

Ik keek even op en.auschwitz.org bij visit, rules of visit.

Daar staat dat de conservering van de gebouwen toegang voor minder mobiele mensen niet zo simpel maakt. Wel zijn er rolstoelen beschikbaar. Ik meen dat je sommige tentoonstellingen in barakken wel middels een hellinkjje kon betreden.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Opgezegd »

Bedankt voor de info allemaal.
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Hymer572 »

Een kameraad van mij wil daar ook graag een keer heen .
zijn gezondheid is zo dat hij niet alleen kan reizen .
Het is geen kampeerder verre van dat maar ik wil hem er met de camper heen rijden .
Weet iemand of daar ook in de buurt hotels of B en B is .
Hij is formaat kledingkast zeg maar, dus overnachten in de camper is niet echt een optie .
Groet,

John uut Apeldoorn.
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door jepebe »

pal tegenover de ingang heb ik twee of drie jaar geleden twee hotels gezien. Als je op internet zoekt op "hotel auschwitz" kom je genoeg tegen.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door meijdoel »

Ik kom er net vandaan en inderdaad is er recht tegenover de ingang een hotel
Hymer572
Berichten: 761
Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 20:59
Locatie: Apeldoorn

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Hymer572 »

Alles bekeken en overwogen heeft opgeleverd dat we naar krakau vliegen en daar in een hotel gaan nicl excursies naar auswich en de zoutmijnen .
Dus geen camperreis .
Toch bedankt voor de antwoorden .
Groet,

John uut Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overnachten bij Auschwitz in Polen?



Bericht door Cee Pee »

Wij willen half november ook Auschwitz bezoeken maar op deze site staat dat je je van te voren moet aanmelden.
Heeft iemand daar al ervaring mee of kan je nog gewoon op de bonnefooi daarheen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie