Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Hermes »

Zijn de grenzen binnenkort weer open of zijn er landen waar je met de camper naar toe kunt? Wat zijn de verwachtingen?
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door AadenAnke »

Als je lang genoeg wacht wel nu nog ff een paar maanden geduld.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Bob Diesel »

Je kan je dom houden en dwaas gedragen en gaan rijden
Maar vraag en vertel dat dan niet :idea:

Of doen wat Aad hierboven schrijft

Andere vraag , ben je al gevaccineerd, zo ja :thumbup: fijn voor je
Zo nee, zou je daar dan ook het geduld niet voor kunnen op brengen :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Mathijs_ »

De grenzen zijn nooit dicht geweest hè.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Bob Diesel »

Maar wel het advies om geen niet :!: essentiele reizen te maken :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door AadenAnke »

Nee grenzen zijn niet dicht maar de vraag is met de camper naar toe :oops: lijkt mij nu niet echt een optie. Ik denk dat je op veel plekken nu met de nek wordt aangekeken als je er komt met je camper

Gr. Aad
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Premiumliner »

Er wordt niet eens goed gekeken naar de vraagstelling van topicstarter, maar de moraalridders presenteren zich alweer!

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Zwerfsteen »

Hermes schreef:
vr 05 mar 2021, 10:55
Zijn de grenzen binnenkort weer open of zijn er landen waar je met de camper naar toe kunt? Wat zijn de verwachtingen?
De grenzen zijn zoals al vermeld open, er kan om een negatieve test gevraagd worden.

De berichten over landen waar je naar toe kunt zijn nogal tegenstrijdig.
Je kunt op de reisapp van de overheid kijken of het aan desbtreffende ambassade vragen.

De verwachting is net als de weersverwachting, het kan vriezen of dooien.
De hoop is er maar of het realistisch is dat het in de nabije toekomst veilig zal kunnen weet nog niemand.
Laatst gewijzigd door Zwerfsteen op vr 05 mar 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Leny en Pieter
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door isoplus »

Je kan toch echt met je camper nu al naar het buitenland, in de landen waar je doorreist of verblijft moet je je aan de regels houden dat is alles.
Nu is je aan de regels houden niet een echte Hollandse eigenschap dus daar kan je in conflictsituaties terecht komen, al was het alleen maar over de interpretatie van de daar geldende regels.
Je moet je dus afvragen of je dat allemaal wel aankan op je vakantiereis(je), met een gladde rug en een ruim geweten moet het wel gaan :wink:
Het advies is voorlopig nog niet te reizen indien niet noodzakelijk!

Ik heb Covid gehad en mijn partner ook, geen pretje voor twee oudjes, dat kan ik je wel vertellen. Wij blijven dus ruim bij iedereen uit de buurt, vooral onze jongeren omdat wij vinden dat die nog moeten kunnen leven zonder alle beperkingen die wij ons vrijwillig opleggen.
Ook zonder camper is er echt nog een leven hoor, wij vervelen ons geen moment vooral niet met dat prachtige weer van de laatste tijd.
Dus doe je ding maar vraag geen advies hier omdat je telkens zal horen dat niet noodzakelijk reizen afgeraden wordt.
Ga je wel, hoeven wij dat niet te weten, dat is geheel je eigen feestje :thumbup:
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Hermes »

Ik heb pas gekeken op de site van camperplaats Saarburg. Die is nog helemaal dicht dus ook voor Duitsers. Vorig jaar ben ik op veel plaatsen geweest in Duitsland. Ik had en heb niet het idee dat je op een camperplaats eerder besmet raakt dan thuis. Overigens hebben mijn vrouw en ik Corona gehad vorig jaar in Maart. Bij een test een maand geleden had zij nog veel immuniteit. Gelukkig zijn wij er goed vanaf gekomen.
Wij houden ons wel aan de regels. Ik denk dat als Pasen geweest is dat er weer gereden kan worden.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Bob Diesel »

Premiumliner schreef:
vr 05 mar 2021, 11:27
Er wordt niet eens goed gekeken naar de vraagstelling van topicstarter, maar de moraalridders presenteren zich alweer!

https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer
Jou anwb site begint zo :!:

Reizen en corona: is mijn vakantieland toegankelijk?

De Nederlandse overheid raadt op dit moment buitenlandse vakanties tot eind maart af.

Heeft dus niks met moraal ridders te maken

Ik schrijf daar om ook
Doe wat je wilt , maar vraag en vertel het niet
Doe je dit wel :crazy: hoef iemand die een ander mening heeft niet als moraalridder te worden neer gezet
Je kop in het zand steken is dom ,maar als je struisvogelpoliteik wil bedrijven
Gaat je gang
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Premiumliner »

Bob Diesel schreef:
vr 05 mar 2021, 11:10
Je kan je dom houden en dwaas gedragen en gaan rijden
Maar vraag en vertel dat dan niet :idea:

Of doen wat Aad hierboven schrijft

Andere vraag , ben je al gevaccineerd, zo ja :thumbup: fijn voor je
Zo nee, zou je daar dan ook het geduld niet voor kunnen op brengen :?:
Nou...., u kunt uw woorden fraai verdraaien, maar u schreef toch echt wat hierboven staat!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Bob Diesel »

Vraag en vertel het dan niet

Ik schrijf dat :!:

Maar als je iets anders bedoelt :?:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 05 mar 2021, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zijn er mogelijkheden om binnenkort met de camper naar het buitenland te gaan?



Bericht door Dafluc »

Kortom: een deel van de forumleden is van mening dat het nog niet kan. Ze verwijzen daarbij naar het dringende advies van de overheid. Ook in veel andere landen is niet noodzakelijk reizen nog niet de bedoeling. Nog even wachten is daarom het advies. Er zijn ook forumleden die van mening zijn dat het wel kan. Want het is niet expliciet verboden. De grenzen zijn immers open. Gaan en je aan de regels houden is hun devies. Dat zijn de twee meningen. Waarmee we die gehad hebben.
Die hoeven we hierna niet meer tot in den treure te herhalen.
Zo gauw Nederland het advies afschaft of andere landen zeggen dat je, al dan niet met een vaccinbewijs, weer welkom bent zal dat hier en in andere topics zeker te lezen zijn.
Afbeelding
Plaats reactie