Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Sempai »

bently schreef:
ma 05 okt 2020, 11:55
Besef wel wat je daar wil gaan doen dan. In deze tijd met corona is het daar ook niet even makkelijk met een terrasje of winkelen of tanken, alles wat je gaat doen met een mondkapje voor ! Buiten het gegeven dat het ook nog eens een negatief reisadvies is wat de verzekering zeker gaat toepassen bij eventuele corona gerelateerde declaraties.
Wij gaan normaliter vanaf begin November tot half Mei naar Zuid Spanje / Portugal. Hebben ook in Roquetas de Mar 4 maanden een gereserveerde vaste staanplaats op de camping vanaf 15 November tot 15 Maart.
Voor komende winter wordt dat afgezegd en een jaartje opgeschoven, wat vele campinggasten die al gereserveerd hadden ook al gedaan hebben.
Maar als je toch wil gaan, zou ik er toch zeker 4 dagen voor uittrekken op de heenreis. Het zal drukker op de weg zijn als 7 maanden geleden toen we de autobaan zowat voor ons alleen hadden.
Mocht het zo verder blijven escaleren dan blijven we uiteraard thuis !! Maar een mondmasker enz. moeten we hier ook respecteren.
We gaan geen risico's gaan opzoeken :wink:
Grt,Sempai
Groeten,

Sempai
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Zinvol?



Bericht door Camper-T »

linus schreef:
zo 04 okt 2020, 19:26
alle tolwegen pakken en halverwege de avond de eerste stop onder Barcelona maken
O ja.....1600 km vanaf Utrecht in een camper en halverwege de avond aankomen....., meen je dat echt ? :shock:
Ik zou tegenwoordig bij het idee ook al de rillingen krijgen, terwijl ik het in mijn vroegere jaren wel heb gedaan.
's Avonds 19:00 uur uit Nederland weg en de volgende dag rond 14:30 uur op de eindbestemming net voor Valencia, nog een stukje verder.

En het is wat TS volgens mij probeert uit te vogelen middels dit topic, moet ik dit willen doen om zo veel mogelijk dagen in Spanje te zijn.

De laatste jaren doe ik hier liever een week dan een dag over, want ik trek dit zelf niet meer, veel te lang en kapot op de eindbestemming.
Maar ik lees nog regelmatig dat mensen dit toch doen, al dan niet met afwisselen wie er rijdt.
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
ooitmisschien
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 22:07

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door ooitmisschien »

De kunst, volgens mij, is om toch van de heen- en terugrit vakantie te maken.
Dat is iets moeilijker ten noorden van midden-Frankrijk, maar wel makkelijker vanaf daar.
En dan doe je maar twee weken en vijf dagen in het echte Spaanse winterzonnetje.

Toch ook nog maar eens mijn visie over lang en veilig rijden. Onmogelijk dat je dat nog kan doen als je ouder bent dan 60. (wat natuurlijk wel wat verandert, als je beiden het stuur kunt nemen ..)
Ik ken er ook die beweren dat ze nog veilig kunnen rijden met zes of zeven pils, gespreid over een langere avond, gecombineerd met een maaltijd. Niet doen dus.
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Autocaravana »

De kunst, volgens mij, is om toch van de heen- en terugrit vakantie te maken.
We zijn wel 15 of 20 keer in de winter door Frankrijk gereden op weg naar Spanje (of terug), maar het is ons nog nooit gelukt. Het weer valt altijd dusdanig tegen dat we altijd in 2 dagen doorrijden naar Valencia of verder. Tegenwoordig in 3 dagen.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door de Jonckheer »

Vier keer hebben we overwinterd in Portugal. Om er te komen deden we een week over en dat terwijl ik als touringcar chauffeur best wel in staat ben om km te maken (Amsterdam - Berlijn met een dubbeldekker met alleen halverwege een half uur pauze). Dat wil ik in mijn eigen tijd absoluut niet en waarom ook, er is onderweg heel veel te zien wat je allemaal niet ziet als je met verstand op 0 aan het rossen bent op de snelweg. Nee, dan de Route National in Frankrijk. Leuke steden en dorpjes waar je aan voorbij komt en waar je ook makkelijk kunt overnachten zonder te zoeken naar een camping of cp. Met vier weken zou ik zelf lekker relaxed gaan toeren richting het zuiden. Eenmaal door Frankrijk is daar Baskenland in Spanje, dat wil je niet voorbij rijden want dat is écht de moeite waard. Of Gibraltar moet je einddoel zijn, dat kan en verder kun je dan niet. Wel heel leuk om je familie te bezoeken op die rots . . :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Bob Diesel »

Autocaravana schreef:
ma 05 okt 2020, 20:37
De kunst, volgens mij, is om toch van de heen- en terugrit vakantie te maken.
We zijn wel 15 of 20 keer in de winter door Frankrijk gereden op weg naar Spanje (of terug), maar het is ons nog nooit gelukt. Het weer valt altijd dusdanig tegen dat we altijd in 2 dagen doorrijden naar Valencia of verder. Tegenwoordig in 3 dagen.
Ook hier ,tussen kerst en nieuwjaar
en half febr , dan is het weer en zijn temperatuur zo danig dat je met 3 rijdagen ,2 overnachtingen
onder de Ebro delta uit komt

Het kan echter ook zo maar lente achtig zijn in Z,FR en daar ben je vlugger :wink:

maar doe maar normaal ,vertrek op tijd en stop op tijd , ben je nooit te laat :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door gjvonk »

Wij gaan ook rond Kerst en oud en nieuw 2 1/2 week naar Spanje. Heen met 2 overnachtingen: in de middag thuis weg, 's avonds door Parijs en net ten zuiden daarvan de 1e overnachting. De 2e dag tot ongeveer de Spaanse grens, dan komen we op dag 3 in de buurt van Valencia, waar in onze beleving het mooie weer begint. We rijden zowel heen als terug veel tolwegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Sempai »

Ik krijg er alsmaar meer zin in :-B 8-)
Bedankt voor de zinvolle info !! Ik zal eens een planning maken (stops inlassen enz;) om er te geraken :P
Jullie mogen altijd jullie raad hier melden hé, want ik ben echt een debutant :-B
Waar moet ik op letten ,wat neem ik best wel/niet mee.
Wat zijn mijn voorzieningen :
Camper burstner T732 (2020)
2 lpg flessen
luifel
2 e-bikes
tv ZONDER antenne (werkt perfekt met chromecast -data)
en...mijn lieve vrouw :-B

groetjes,
Sempai
Groeten,

Sempai
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Jan en Simonne »

Vergeet je fietshelmen niet, die zijn verplicht daar.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Sempai »

Die zijn uiteraard aanwezig !! :thumbup:
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 06 okt 2020, 9:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Zadowolony »

Kijk ff je zorg en camperverzekering na. Sommigen vergoeden alles in oranje of rode gebieden , anderen niets, en van alles er tussen in.
Tendens is; zodra van geel naar oranje/rood dan alleen gedekt bij de korte en snelste weg naar huis.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door jaap van duijn »

@Sempai,

Waar zijn die fiets helmen verlicht a.u.b. welk landen of landen als U het weet.

mvgr Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Sempai »

Zadowolony schreef:
di 06 okt 2020, 8:50
Kijk ff je zorg en camperverzekering na. Sommigen vergoeden alles in oranje of rode gebieden , anderen niets, en van alles er tussen in.
Tendens is; zodra van geel naar oranje/rood dan alleen gedekt bij de korte en snelste weg naar huis.
Bedankt voor de tip :idea: :thumbup:
Groeten,

Sempai
Gebruikersavatar
Sempai
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 27 mei 2020, 19:50
Locatie: Mattentaartenstad

Re: Overwinteren met 4 weken verlof: zinvol?



Bericht door Sempai »

jaap van duijn schreef:
di 06 okt 2020, 8:53
@Sempai,

Waar zijn die fiets helmen verlicht a.u.b. welk landen of landen als U het weet.

mvgr Jaap van Duijn.
Fietsen hoeven voor ons geen verplichting te zijn.....we dragen ze sowieso :wink:

grts,Sempai
Groeten,

Sempai
Plaats reactie