Annuleringsverzekering & camperhuur

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door jheeck »

Een punt van aandacht voor de toekomst:

Ik heb mijn campervakantie van deze week om begrijpelijke redenen moeten afzeggen en heb dus ook de huurcamper geannuleerd. Gelukkig zag mijn verhuurder ook de ernst en overmacht van de situatie in en heeft, in afwijking van de huurovereenkomst, maar de helft van de huur in rekening gebracht in plaats van de volle mep. Met de andere helft ben ik naar mijn verzekeraar gegaan, waar ik een doorlopende reisverzekering heb met sinds enige tijd ook de module 'annulering', juist vanwege die huurvoorwaarde "boeken=betalen".

Dat de claim afgewezen werd verbaasde me niet heel erg, de reden wel: "Gehuurde zaken vallen niet onder de dekking." Kennelijk ziet deze verzekeraar een gehuurde camper niet als reis(-deel) of accomodatie.

Let er bij het afsluiten van een annuleringsverzekering dus op dat sommige verzekeraars camperhuur daar niet onder scharen. Is voor nu even niet relevant, een annuleringsverzekering afsluiten in deze periode is net zo iets als een brandend huis proberen te verzekeren, maar voor de toekomst zeker goed om te weten. Vraag het na! Ik heb de betreffende module onmiddelijk weer uitgeschakeld, ik weet wel leukere doelen als ik geld over de balk wil gooien.
Laatst gewijzigd door jheeck op za 18 apr 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door roma »

Zo is het ook belangrijk te bekijken hoe groot het maximum uit te keren bedrag is bij diefstal van cash.
Overkwam mij in zuidelijk Afrika. Mijn ING reisverzekering heeft als maximum €250, hetgeen een groot verschil is met de reisverzekeringen van bv ANWB en de NKC. Die hanteren maxima (even uit het hoofd) van €750.
En dan gaan er ook nog €100 Euros eigen risico af van je schadeclaim.
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door Sandor Gora »

En... kijk ook of een pandemie uitgesloten is. Nu aan de hand met een huisje van Landal voor een familielid.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door TestCase »

@TS
Ik zou protesteren bij de verzekeraar, een vakantiewoning en of huurauto worden ook gehuurd en dat wordt wel vergoed?
Rare redenering, klopt niets van zou ik zeggen. (Of de verwoording van de verzekeraar was toch iets anders?)

//Kees.


Laatst gewijzigd door TestCase op za 18 apr 2020, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door jheeck »

TestCase schreef:
za 18 apr 2020, 10:32
(Of de verwoording van de verzekeraar was toch iets anders?)
Nee, dit was 'm. Bedrag is helaas niet de moeite om echt voor te gaan strijden. Huurauto's zouden bij deze verzekering -kennelijk- ook buiten de dekking vallen.
Dat een camper niet als accomodatie gezien wordt wringt wel.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door EasyBee »

Ze zullen zich er ongetwijfeld op beroepen dat gehuurd onroerend goed (huisje, appartement ect) een vast reisdoel heeft en je dat reisdoel moeilijk kunt veranderen, terwijl met een huurauto/huurcamper kun je theoretisch andere kant op waardoor je flexibeler zou kunnen zijn, qua reisdoel.
Blijft bij een pandemie met heel Europa in lockdown natuurlijk een schijnvertoning, maar ja: verzekeringsmaatschappij hè.
Laatst gewijzigd door EasyBee op za 18 apr 2020, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door jheeck »

Zoiets zal het zijn, ja. Ik had dat ding natuurlijk gewoon op kunnen halen bij de verhuurder.....

Wel balen, ik heb voor eind augustus een huurperiode van drie weken staan, dit was maar één week, en daar heb ik nu dus geen bruikbare annuleringsverzekering voor. Dat wordt wel even au als die ook niet doorgaat, dan loopt het wel in de papieren.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door TestCase »

Makkelijk verdiend zo voor die verzekeraar. Je kunt zelfs in NL nergens heen want campings gesloten en regering zegt ' BLIJF THUIS'.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door Peace78 »

Wij hebben ook een camper gehuurd, voor de laatste week van juli en de eerste twee van augustus. Gaan niet annuleren, maar verwacht eigenlijk dat we binnen Nederland zullen moeten blijven. Als grote evenementen in Frankrijk bijvoorbeeld tot 1 september verboden zijn, dan mogen de grote campings vast niet open, en drukke stranden zullen ook wel gesloten blijven. Datzelfde zal wel gelden voor Nederland. Vooral dat van die stranden (en zwembaden) vind ik met de kinderen (6 en 7) wel heel jammer. Aan de andere kant: wie weet wat er in augustus weer mogelijk is... Duimen maar.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door jheeck »

Ik heb -na wat mopperen op Twitter- inmiddels een nieuwe afwijzing van mijn verzekeraar binnen, nu op grond van het corona-virus, zo'n uitbraak valt niet onder de dekking.
Dat zij camperhuur niet zouden dekken in de annuleringsverzekering berust op een misverstand.

Netto geen resultaat maar het is niet zo bizar als ik eerst dacht.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door TestCase »

Inderdaad soms is pandemie uitgesloten in de kleine lettertjes. Kleine lettertjes wel ff gelezen?

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
FrS
Berichten: 1006
Lid geworden op: zo 16 okt 2005, 20:30

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door FrS »

zo werkt dat met verzekeringen, altijd wel ergens een regeltje in de kleine lettertjes dat ze er onder uit kunnen om te betalen.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door DiffRental »

Om dat soort "kleine" lettertjes kan ik mij altijd zo boos maken.
Om niet meer boos te worden heb ik alleen nog maar verzekeringen die verplicht zijn.
(als uitzondering is het camperbusje wel all-risk verzekerd)
Groeten Peter
Gebruikersavatar
Bossche Bollen M&R
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 10 jul 2006, 22:30
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Annuleringsverzekering & camperhuur



Bericht door Bossche Bollen M&R »

Indien je weet dat je het geld toch niet gaat terug krijgen van de verzekering, kun je nog altijd vragen aan de verhuurder of je bij voorbeeld een voucher voor een jaar kunt krijgen. De ene gaat er wel in mee, een ander niet, maar nee heb je en ja kun je krijgen.
Gespot in Alice Springs (Australia): "Life is a mistery to be lived, not a problem to be solved!"
Nog zo één: de spreuk op de kentekens van New Hampshire (USA): "Live free or die!"

http://tweebosschebollenopreis.jouwweb.nl
Plaats reactie