Camperplekken met (kleine) kinderen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door macfocus »

Het adagium “kinderen hebben vriendjes nodig” is echt gel*l.
Ze willen een leuke vakantie, dat is iets heel anders.

Ieder zijn ding, maar scheer niet iedereen over een kam.
Natuurlijk is het leuk als ze dat hebben, maar nodig is iets heel anders.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Bob Diesel »

een leuke vakantie van :roll: 3 weken
zonder andere leeftijdgenoten tegen te komen

gebeurt dat wel ,is de vakantie voor hun leuker

soms vraag je je zelf wel eens af
wie doe je een lol ,op vakantie
je zelf of

bij ons waren op vakantie de kinderen beslissend :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Gino608D »

Mijn kinderen zijn 9 en 11 en sinds de jongste geboren is hebben we een camper. We staan nooit op campings. We staan altijd op camperplaatsen of vrij als het mag. Veel andere kinderen komen ze niet tegen, maar ze vermaken zichzelf prima met elkaar.

Het hangt er vanaf wat je kinderen gewend zijn. Mijn kinderen wandelen ook graag en genieten van de natuur. Ook kan ik ze blij maken met een museum of een stukje historie. Ze hebben de grootste plezier gehad op de meest simpele plekken waar niks voorhanden was.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door macfocus »

Ze hebben het hier nog steeds over de vakantie met Kalle en de trampoline.
We zaten in een huisje ergens in Zweden, de eigenaren van het hoofdhuis waren die drie welen toevallig ook weg. Hun kat (Kalle) liep dus bij ons te schooien op een leuke manier en ze hadden een trampoline.
Natuurlijk gingen we dingen doen, maar geen anderen erbij.
Maar ze vonden het geweldig en hebben het er nog steeds over.

Om maar aan te geven, ze hebben niet veel nodig, druk vertier en veel vriendjes is geen must.
Het kan, maar het moet niet. That’s my point.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Bob Diesel »

dat laatste zijn we het mee eens :idea:

het kan ,maar het moet niet :wink: :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door hurktoilet »

Bob Diesel schreef:
soms vraag je je zelf wel eens af
wie doe je een lol ,op vakantie
je zelf of

bij ons waren op vakantie de kinderen beslissend :idea:
Dat was ook altijd ons uitgangspunt: hebben je kinderen het naar hun zin, dan heb jij vakantie! En hoe je het wendt of keert, dat krijg je makkelijker voor elkaar als ze vriendjes om zich heen hebben.
Wij hadden alleen de keuze niet. We kampeerden met tent en zorgden er voor overal minimaal een week te blijven (niet veel langer want we zijn trekkers in hart en nieren, gebruikten voor we kinderen kregen al een besteleend als mini-camper), dus werden het toch wel campings. Topper: de aire naturelle in La Motte-Chalançon, tot de eigenaar van de gemeente het dammetje in de beek moest slopen zodat je er niet meer kon zwemmen. Tegenwoordig hebben ze geloof ik wel een zwembad, maar da's toch minder spannend dan een beek waarin je waterslangen tegenkomt.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Aloys »

Van het geven van tips zijn jullie nu overgeschakeld op het ophalen van herinneringen? :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Jan en Simonne »

Houd er wel rekening mee, dat je op camperplaatsen ogen van achter en van voren moet hebben.
Kleine kinderen, eventueel op kleine fietsjes, die tussen wagens van meer dan 3 ton (gewicht) heen en weer hollen, is geen goede combinatie.
Je kijkt bij manoevreren zo makkelijk over die kleintjes heen, ze zijn zo snel...
Ik heb het gezien op de camperplaats in Calais, echt levensgevaarlijk.
En de ouders zitten dan met een glas wijn voor hun camper naar de boten te kijken en laten de hartverzakkingen aan iedereen anders over...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Bob Diesel »

Aloys schreef:
wo 31 jul 2019, 7:20
Van het geven van tips zijn jullie nu overgeschakeld op het ophalen van herinneringen? :D
en in die herineringen zitten de tips
voortgekomen uit ervaring :!:

en ervaring doe je op in de praktijk

TS Schreef :!:
dit jaar gaan wij voor het eerst met de camper op reis
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Gino608D »

Jan en Simonne schreef:
wo 31 jul 2019, 8:01
Houd er wel rekening mee, dat je op camperplaatsen ogen van achter en van voren moet hebben.
Kleine kinderen, eventueel op kleine fietsjes, die tussen wagens van meer dan 3 ton (gewicht) heen en weer hollen, is geen goede combinatie.
Je kijkt bij manoevreren zo makkelijk over die kleintjes heen, ze zijn zo snel...
Ik heb het gezien op de camperplaats in Calais, echt levensgevaarlijk.
En de ouders zitten dan met een glas wijn voor hun camper naar de boten te kijken en laten de hartverzakkingen aan iedereen anders over...
Daar ben ik het mee eens. Je blijft als ouders ten allen tijden verantwoordelijk voor je eigen kinderen. Wij hebben de kinderen nooit laten fietsen op een drukke camperplaats. We hebben de kinderen altijd duidelijk gemaakt wat de gevaren zijn en dat hebben ze altijd goed opgepakt. Het is allemaal een kwestie van gezond verstand, maar er zijn genoeg ouders die de opvoedtaak grotendeels uitbesteed hebben, maar dat is een andere discussie.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Peace78 »

Bedankt voor de tips. Het is zeker onze bedoeling om ook voor een paar dagen aansluitend op een camping met zwemparadijs enzo te staan. Leek me alleen handig om soms onderweg een nachtje te overnachten op een camperplek die een beetje leuk is voor de kinderen.

De oudste heeft zelf aangegeven dat ze graag naar 4 campings wil en dan op elke camping 2 dagen staan, want dat heeft ze ‘op een vlog gezien’ 🤣. De jongste krijgt altijd snel heinwee, ik hoop dat dat met een camper als eigen plekje wat meevalt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Bob Diesel »

dan gaat dat best lukken
met in de gedachte dat :idea:
zeker langs de doorgaande route,s :!: een CP
meestal een veredelde parkeerplaats is voor campers

fijne en veilige vakantie :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Gwen1980 »

Wij wisselen campings en camperplekken meestal af. Net hoe het uitkomt. En er zijn zeker wel leuke camperplekken met kinderen te vinden. Niet altijd gratis, maar dat is voor ons geen criterium. Ik heb geen probleem met betalen voor een overnachtingsplek. Wij houden zelf niet van gewone parkeerplaatsen (mixed parkings), ook niet als we geen kinderen bij ons hebben. Liever een leuk plekje aan een park, in een bos of bij een zwembad, waar je dan toevallig mag overnachten. Dat laatste is in Duitsland erg vaak mogelijk. Overdag lekker zwemmen, 's avonds is het stil op de parkeerplaats en kun je er prima overnachten. Hieronder de link naar mijn blog waar ik de leukste camperplekken waar wij de afgelopen 3 jaar met onze kinderen zijn geweest bij elkaar heb gezet. En elke vakantie komen er meer bij :wink:

http://eijkeltjesopreis.blogspot.com/p/ ... deren.html

En wij hebben altijd al rondgetrokken met de kinderen, bijna nooit langer dan een paar nachten op 1 plek. Ze zijn het gewend en vinden het prima. Na een paar nachten begint het bij iedereen echt te kriebelen. Maar goed, ik heb 3 jongens, die genoeg gezelschap aan elkaar hebben en op vakantie niet op zoek zijn naar andere kinderen. Misschien als je maar 1 kind hebt, dat het anders is. Maar niet alle kinderen willen dus per se 3 weken op een camping in Zuid-Frankrijk met 100 andere Nederlandse kinderen om zich heen.
Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Camperplekken met (kleine) kinderen



Bericht door Peace78 »

Bedankt Gwen! Mooie site! Ik ga eens lekker lezen, en ook snuffelen in de app Campercontact.
Plaats reactie