Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door Jelle »

Wel of niet betalen?
De boete van Bart werd namelijk verhoogd van 147 naar 707 euro, een verhoging van 560 euro. :bang:

Jaren later een verkeersboete uit Italië: wel of niet betalen? - NPO ...
https://www.nporadio1.nl/consument/1574 ... et-betalen

Logo NPO Radio 1 ... Bart kreeg ruim tweeënhalf jaar na zijn vakantie in Italië ineens een brief ... In Nederland kennen we dat niet, sterker nog, alleen een te late ... Wel roepen ze consumenten op om contact op te nemen als ze ...

Je zou haast een camera aanschaffen die je totale rijd met tijd snelheid en datum opneemt zou misschien als bewijs kunnen gebruiken, ik vraag me af of zoiets kan.

Zoiets als een navigator met die mogelijkheid, bestaan die???
Nooit zichtbaar ik camper achterlaten. :DD
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door jielus »

Nou Jelle, dat doe ik al jaren! Maar laat dat nu niet bindend zijn. Je bent ten aller tijden overgeleverd aan de grillen van de overheid.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door rijschoollucassen »

Mijn Garmin neemt alle routes en rijsnelheden op. Is inderdaad geen wettelijk bewijs en dus ook geen argument om boetes aan te vechten. Wel een keer profijt van gehad na een aanrijding. Had het apparaat uitgeleend aan een bevriende motorrijder die dus aangereden werd. Beschuldigingen van de tegenpartij over giga snelheden zijn met deze gegevens weerlegd. Op de track was zelfs te zien waar de motor ná de klap heen geschoven was..

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door jielus »

In Thailand een boete gekregen voor te snel rijden! De dienstdoende agenten waren erg onder de indruk van mijn betoog en de ondersteunende gegevens uit de Garmin die mijn mAcBook het traject en snelheden zichtbaar maakten. De boete werd omgezet naar gevaarlijk rijden! Dat kostte me twaalf euro buitenlanders belasting voor de plaatselijke politie, een boete moet contant worden betaald zonder een betalingsbewijs!
En voor het geval dat er iemand denkt dat je hier tegen in kan gaan? Zou ik niet doen, dan kan het namelijk een stuk slechter aflopen dan die twaalf euro "tea money"!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door Jelle »

Mooie reacties bedankt. :thumbup:

Hebben jullie ook ervaring met het niet betalen van boetes en dat je er makkelijk van afkomt. :D
Kan het buitenland je gerechtelijk vervolgen, en dat het leid tot zware boetes of erger. :bang:
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door roma »

Alweer lang geleden dat ik 's nachts te snel door de Scheldetunnel bij Antwerpen ging. Zegt een kennis: "Hoor je nooit meer wat van, Nergens op reageren!" Mooi niet. Alles gaat via Leeuwarden. Boete werd flink verhoogd, zelfs een agent aan de deur om info te vragen. Ik heb dus een flink stuk van die Tunnel betaald.
Vorig jaar in Hongarije gaat mn telefoon. Ik stuur een strook op aan de kant van de weg, netjes toch, en begin een gesprek. Binnen de minuut politie met zwaailichten en sirene. Sta ik aan die verlaten weg bij een bushalte. Mag niet. Praten als brugman, maar boete. Iets van 30 Euro, te betalen binnen een maand, mogelijk vanaf elke bank of postkantoor in Hongarije of ander Europees land. Ik dacht: "Krijg de hik. Dus niet!" Van een in Hongarije wonende Hollander kreeg ik te horen dat ook Hongaarse boetes via Leeuwarden worden afgehandeld. Heb dus maar betaald.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door roma op di 09 apr 2019, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelle
Berichten: 592
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 16:30
Locatie: Weer terug in stad Groningen, hopelijk binnen kort naar het buitenland, als alles mee zit.

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door Jelle »

Hier zit nog weer een tip in voor ons mijn vrouw heeft de pest aan tunnels dus rijd ik er vaak sneller door heen dat is ze er vanaf maar ja daar kunnen ook camera's in zitten, :x tuurlijk logies daar moet men ook veilig door heen rijden en de camera's is een stok achter de deur.

Normaal rijden we aardig rustig is brandstof en boete besparen, ook geniet je meer van het rijden en omgeving.
Binnen wegen rijden we vaak zestig, en door dorpjes 30/40/45 km.
Mvg, Jelle.
Ps, mocht ik iets kunnen verbeteren, schrijf mij gerust een PBtje,
de MOD's hebben het al druk genoeg, en willen ook genieten van het forum.
Ik wens verder iedereen veel genoegen op het fijne forum.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Jaren later een verkeersboete uit Italië: verhoogd van 147 naar 707 euro



Bericht door Vertrokken2 »

Hi Jelle,
Ze halen je erbij de grens uit en dan smijten ze je in het schavot.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie