Winterkamperen met camper

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Winterkamperen met camper



Bericht door Reisbijbel »

Dag allemaal, wij hebben een artikel gemaakt over onze ervaringen met kamperen in de winter. Vooral handig voor beginnende camperaars in de winter, maar ook nuttig als je een camper moet huren en informatie wil over bijvoorbeeld de gasaansluiting. Aanvullingen zijn uiteraard van harte welkom!! https://www.reisbijbel.nl/reistips/cool ... ze-5-tips/
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24444
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door javanes »

Ik denk dat je de onderstaande zin wat moet aanpassen en er bij kunt schrijven dat dit over een dampgasfles gaat en niet over een gewone gasfles. Die laatste mag je namelijk niet zelf vullen aan de pomp.
Als je direct gas kan bijtanken in de fles, met een verloopstuk, scheelt dat veel geld. Je rijdt dan onderweg af en toe naar een benzinestation om gas te tanken.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door jepebe »

Ik zou niet adviseren om langs de snelweg in duitsland te overnachten.

Mbv park4night, campercontact of wohmobilforum.de ben je nooit verdr dan 20 km verwijderd van een rustige camperplek, dat lijkt me pas echt relaxed.

Verder een leuk stuk! Deze winter voor t eerst met de camper gaan skien bij Aosta. Geweldig leuk!

Wij hebben de camper onderaan de gondel geparkeerd. Het loont echt de moeite om de liftbedrijven op te bellen om te vragen of dit mag. Velen schrijven op internet dat het niet kan, maar ter plaatse blijkt dat vaak perkeerruimte van het liftbedrijf en niet van de gemeente is, en dat er veel te bespreken valt.

Bv Aosta, Zillertal, Kronplatz, allemaal vrijstaan mbv liftbedrijf toegestaan!
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Reisbijbel »

Wat een goede tip, van die liftplaatsen. Ik denk dat het idd heel persoonlijk is, of je van de weg af gaat voor een camperplaats, of de parkeerplaats verkiest. Wij waren de eerste keer een beetje bang, je leest allerlei enge verhalen. Maar recht tegenover de ingang van een 24/7 pompstation kan weinig gebeuren. We hebben ook wel eens wat betaald, dan stonden we tussen de vrachtwagens geparkeerd. Toen hadden we panne :-).
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Reisbijbel »

jepebe schreef:
vr 22 feb 2019, 18:29
Ik zou niet adviseren om langs de snelweg in duitsland te overnachten.

Mbv park4night, campercontact of wohmobilforum.de ben je nooit verdr dan 20 km verwijderd van een rustige camperplek, dat lijkt me pas echt relaxed.

Verder een leuk stuk! Deze winter voor t eerst met de camper gaan skien bij Aosta. Geweldig leuk!

Wij hebben de camper onderaan de gondel geparkeerd. Het loont echt de moeite om de liftbedrijven op te bellen om te vragen of dit mag. Velen schrijven op internet dat het niet kan, maar ter plaatse blijkt dat vaak perkeerruimte van het liftbedrijf en niet van de gemeente is, en dat er veel te bespreken valt.

Bv Aosta, Zillertal, Kronplatz, allemaal vrijstaan mbv liftbedrijf toegestaan!
Ik heb je tip meteen even aan het artikel toegevoegd!
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door linus »

Oeps! Deze pagina kon niet worden gevonden
:mrgreen:
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Reisbijbel »

linus schreef:
ma 25 feb 2019, 14:28
Oeps! Deze pagina kon niet worden gevonden
:mrgreen:
Wat bedoel je?
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Aloys »

Nou dit: je plaatst nogal wat linkjes naar je website, maar bij mij geven die allemaal hetzelfde, onderstaande resultaat:
.
reisbijbel.jpg
reisbijbel.jpg (50.29 KiB) 2391 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19104
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Aloys »

En op je homepage krijg ik telkens weer dit resultaat (in de laatste bijgewerkte versie van Chrome):
.
reisbijbel.jpg
reisbijbel.jpg (55.56 KiB) 2385 keer bekeken
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10104
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Peter LMC »

Vreemd. :?:
Bij mij werkt de link gewoon. :-B
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door henk en lila »

In mijn nieuwste versie van Chrome doen ze het wel; zelfs die uit het onderschrift van reisbijbel die naar een oud, niet https adres verwijst, wordt keurig doorgeschakeld.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Reisbijbel
Berichten: 99
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 14:11
Contacteer:

Re: Winterkamperen met camper



Bericht door Reisbijbel »

henk en lila schreef:
do 28 feb 2019, 17:16
In mijn nieuwste versie van Chrome doen ze het wel; zelfs die uit het onderschrift van reisbijbel die naar een oud, niet https adres verwijst, wordt keurig doorgeschakeld.
Hmm, dat is natuurlijk niet handig, dat het niet overal werkt @aloys. We gaan er naar kijken, krijg zelf de foutmelding niet. En dank Henk en Lila, onderschrift even aangepast :-)
Met onze camper, een Volkswagen Multivan, doen we op onze site www.reisbijbel.nl verslag van onze Europese roadtrips. Eerder hadden we een Fiat Ducato. En we huren geregeld een camper voor winterreizen.
Plaats reactie