Archies camping-updates

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door Bob Diesel »

We waren net met Tommie aan het spelen
Dus onze dank is zo als altijd GROOT :thumbup:
Bedankt en de beste wensen voor 2020 :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Archies camping-updates



Bericht door EasyBee »

:bow: Dank en een gezond en gelukkig 2020 toegewenst.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24441
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Archies camping-updates



Bericht door javanes »

Sjaak,

Weer bedankt en ook een fijne jaarwisseling toegewenst.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door Peter LMC »

Hij staat er weer op Sjaak. :thumbup:
Gebruikersavatar
marchugo
Berichten: 330
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 12:28

Re: Archies camping-updates



Bericht door marchugo »

archie schreef:
vr 27 dec 2019, 13:52
Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.
Sjaak, hartelijk dank, hij staat er weer op.

Overigens weten veel camperaars niet dat de CKE campingkaart van de ANWB ook geldig is op veel campings van de Caravan and Motorhome Club. Je hoeft dan bijvoorbeeld op deze campings geen toeslag te betalen die zij doorgaans opleggen aan niet-leden.

https://www.anwb.nl/experts/vakantie/11 ... n-engeland

Marc.
MAGEIA LINUX: het veilige en voor leken gemakkelijke pc-besturingssysteem.
www.mageia.org
archie
Berichten: 114
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 0:26
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door archie »

Bedankt voor alle reacties en goede wensen en uiteraard wens ik u ook allemaal een fijn, gezond en geslaagd kampeerjaar toe in 2020!

Ook nog even terugkomend op de diverse posts over het wel of niet toegankelijk zijn van de Britse CL- en CS- campings voor niet-leden, het volgende:
Zoals Bob Diesel al aangaf in zijn reactie op mijn eerdere post eind oktober, ik moet uitgaan van de door de campings zelf gegeven informatie.
Dat er zich tussen deze campings ook zijn die het met de door de clubs opgelegde regels niet zo nauw nemen, is ook mij bekend. Ik weet echter ook dat dit lang niet geldt voor al de CL en CS campings en waar de niet-leden de toegang wordt geweigerd.

Hetzelfde doet zich voor bij de andere restricties, zoals het alleen toestaan van volwassenen, of het veel voorkomende "no tents". Er zullen altijd campings zijn die in de praktijk wat minder star zijn in het toepassen van hun eigen regels.
Ook de CKE-kaart zal niet altijd als toegangsbewijsje worden geaccepteerd, al valt het natuurlijk zeker te proberen.

Mijn advies is en blijft altijd, bel even vooraf om teleurstelling te voorkomen!

Inmiddels heb ik ook begrepen dat er op dit moment nog startproblemen zijn met de apps.
De Windows app is nu de enige die wel de gewenste resultaten levert, al is ook deze nog niet helemaal zoals ik wil.
De apps voor zowel de IOS- (Apple) en Android-gebruikers zijn nofg helemaal niet aangepast, hoewel ik de ontwikkelaars kort na de zomer al op de hoogte had gesteld van de komende veranderingen per 28 december.
Omdat de apps niet van mij zijn en ikzelf daarvoor "alleen maar" de gegevens beschikbaar stel, moet ik ook zelf afwachten tot alles wel naar wens is.
Uiteraard heb ik wel direct contact opgenomen hierover en ik heb goede hoop dat over enkele weken alles weer op orde is.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door hurktoilet »

Vraagje over de CL en CS campings: hoeveel zijn dat er? Wij hebben het idee komend jaar naar Schotland te gaan, maar als ik op de websites kijk, heb ik het idee dat je het met enkele tientallen gehad hebt. Dan zijn de gevraagde contributies fors. Aan de andere kant: zijn er veel andere campings?
Wild staan vinden we prima, maar om de paar dagen moeten we toch een toilet legen. Er schijnen net als in Ierland openbare toiletten te zijn, maar daar hebben we gemerkt dat het niet overal gewaardeerd werd als je daar je toilet leegde.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
archie
Berichten: 114
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 0:26
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door archie »

hurktoilet schreef:
ma 30 dec 2019, 8:12
Vraagje over de CL en CS campings: hoeveel zijn dat er? Wij hebben het idee komend jaar naar Schotland te gaan, maar als ik op de websites kijk, heb ik het idee dat je het met enkele tientallen gehad hebt. Dan zijn de gevraagde contributies fors. Aan de andere kant: zijn er veel andere campings?
Wild staan vinden we prima, maar om de paar dagen moeten we toch een toilet legen. Er schijnen net als in Ierland openbare toiletten te zijn, maar daar hebben we gemerkt dat het niet overal gewaardeerd werd als je daar je toilet leegde.
Helaas heb ik voor Schotland apart niet de exacte getallen voor je paraat, omdat Schotalnd (nog steeds?) deel uimaakt van de UK.
Maar het zijn er zeker veel meer dan enkele tientallen.
Ter voorbereiding van je reis kun je een aardig beeld van de campings in Schotland zien (zowel CL, CS als overige campings) door op mijn website onder Menu te klikken op "Bekijk de campings van bovenaf". Met behulp van Google Earth worden de verschillende campings dan getoond die er in het noordelijk deel van de UK beschikbaar zijn. De CL- en CS-campings kunnen afzonderlijk worden gekozen, de overige campings vind je onder Noord_groot-Britannië. Enfin, dit wijst zich vanzelf.
Veel pelzier alvast met je voorbereidingen!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door hurktoilet »

Die optie had ik n og niet ontdekt. Je bent onovertroffen :cheers:
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door macfocus »

hurktoilet schreef:
ma 30 dec 2019, 8:12
Vraagje over de CL en CS campings: hoeveel zijn dat er? Wij hebben het idee komend jaar naar Schotland te gaan, maar als ik op de websites kijk, heb ik het idee dat je het met enkele tientallen gehad hebt. Dan zijn de gevraagde contributies fors. Aan de andere kant: zijn er veel andere campings?
Wild staan vinden we prima, maar om de paar dagen moeten we toch een toilet legen. Er schijnen net als in Ierland openbare toiletten te zijn, maar daar hebben we gemerkt dat het niet overal gewaardeerd werd als je daar je toilet leegde.
Hi,

Wij waren 1,5 jaar geleden in schotland. Geen lidmaatschap afgesloten van een caravan club. Gewoon naar de Cl/Cs campings toegaan (die meestal eg leuk zijn). Anwb kaart kan wel handig zijn.
Campervoorzieningen zijn schaars in het VK.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
archie
Berichten: 114
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 0:26
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door archie »

De problemen met de Archiescampings app voor Android zijn nu opgelost en de app is weer beschikbaar in Google Play.

Groeten,
Archie
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Archies camping-updates



Bericht door EasyBee »

Nou heb ik versie 2.12 op mijn Android staan. Moet ik die deinstalleren en dan de nieuwe installeren of gaat de update vanzelf?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
archie
Berichten: 114
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 0:26
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door archie »

marchugo schreef:
za 28 dec 2019, 11:53
archie schreef:
vr 27 dec 2019, 13:52
Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.
Sjaak, hartelijk dank, hij staat er weer op.

Overigens weten veel camperaars niet dat de CKE campingkaart van de ANWB ook geldig is op veel campings van de Caravan and Motorhome Club. Je hoeft dan bijvoorbeeld op deze campings geen toeslag te betalen die zij doorgaans opleggen aan niet-leden.

https://www.anwb.nl/experts/vakantie/11 ... n-engeland

Marc.
Hallo Marc en alle anderen die in het Verenigd Koninkrijk een kampeerplaatsje zoeken,

Ik wil nog even terugkomen op je opmerking dat op een aantal campings van de Caravan en Motorhome Club (in mijn bestanden de CL-campings) ook met de CKE-kaart kan worden gekampeerd zonder extra toeslag. De reden daarvan is dat je 100% gelijk hebt!
Let wel, dit geldt dus niet voor alle CL-campings, zoals je ook zelf al opmerkte en niet voor de CS-campings!

Zodra ik weer wat meer tijd heb en daarvoor interesse bestaat, wil ik wel eens een poging wagen of ik een overzicht kan maken van welke CL-campings kampeerders met een CKE-kaart toelaten. Dus laat van je horen als je hierin bent geïnteresseerd!

Archie
archie
Berichten: 114
Lid geworden op: do 27 dec 2007, 0:26
Contacteer:

Re: Archies camping-updates



Bericht door archie »

Sinds een paar uur is er weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online. Veel campinggegevens zijn weer geactualiseerd in heel Europa, met name veel telefoonnummers en openingsdata bleken te zijn veranderd.

Vooral in Denemarken en voormalig Joegoslavië (Bosnië-Herzegovina, Noord- Macedonië, Servië, Slovenië en Kroatië) zijn deze keer veel gegevens aangepast.
Als u plannen hebt om een van deze landen te bezoeken is het absoluut belangrijk voor vertrek de laatste informatie te downloaden!

Om alle gegevens zo actueel mogelijk te houden, is het enorm belangrijk dat iedereen die iets ontdekt dat niet 100% (meer) correct is even een mailtje stuurt via het contactformulier op mijn website.

Archie
Plaats reactie