Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Mathijs_ »

Niks is onmogelijk, ook in Spanje niet.
Een NL stel is 2 jaar geleden een Camperplaats begonnen aan de kust in het zuiden.

9 van de 10 dagen zitten ze vol ook op dit moment.
Ik kan niet in hun portemonnee kijken, naar volgens mij gaat het goed.
Succes en hoop dat jullie droom lukt.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Mathijs_ »

norwin schreef:
wo 13 jan 2021, 14:03
Ik hoop niet dat ze in 2019 zijn gegaan, door covid weinig kans op succes, die je juist bij de start zo nodig hebt.
In Spanje leven ze hun leven alweer hoor. Heus missen ze (of niet) een flink aantal campers in vergelijking met andere jaren.
Dus ook een Camperplaats op de juiste plek kan een prima start hebben dit jaar.
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

We hebben nu gekeken in het binnenland van Benidorm. Maar om mensen lekker rust te gunnen (en ons zelf ook) zoeken we een paar hectare. Dat is nog niet zo makkelijk. We gaan ook bij Tarragona kijken als de situatie het toe laat. Gelukkig ga ik ook aan online werk beginnen dus zijn we er niet afhankelijk van. Maar het is leuk om mensen te kunnen ontvangen als je een mooi stuk land hebt
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Camperplaats beginnen



Bericht door appellover »

Als je hele jaar open wilt,zorg dat je onder Valencia blijft.
Veel campings boven Valencia sluiten in winter en dat heeft een rede.
Onder Valencia staan de wasmachines buiten en hangen de boilers op balcon.
Heb een tijd in Oliva gewoond en daar kon net de wasmachine buiten,dus geen vorst.
Denk dat het moeilijker wordt om het zomers vol te krijgen.Dan zoekt men schaduw onder donkere bomen.
Succes.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
HarvdLaan
Berichten: 85
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 22:33

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door HarvdLaan »

appellover schreef:Wij wonen al jaren in Spanje aan Costa Blanca en zeg : kijk uit in Spanje ,vele Spanjaarden zijn piraten hebben wij helaas ondervonden.Wij zijn net terug van campertocht van 7 weken door Spanje en Portugal en hebben maar 1 nacht op camping gestaan vanwege regen in Almerimar op camping Mar Azul ,pracht camping op het strand voor 15 €. Verder alle
camperplaatsen gratis meestal met water en afvoer en sommige met toiletten.
Zomers vertrekken wij naar de Pyreneeën vanwege de hitte aan de kust waar we wonen.Overdag 40 of meer en s'nachts 30 graden.
Verwacht niet dat er campers zomers in die hitte in achterland gaan staan.Denk dat prijs van 5 of 7 euro max haalbaar is.
Meeste camperaars zijn selfsupporting ,waterkraan om de paar dagen is voldoende .Spanje is heerlijk land om te wonen maar niet om te werken 47 % verdient minder dan 1000 € en betaalt daarom geen belasting .Let op electra is duur en zonnepanelen zijn extra belast en daarom voor consumenten niet aan de orde.Hoop dat jullie nog andere bron van inkomen hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Zonnepanelen extra belast !
Waarom?
Is dat omdat Nederlands gas gepromoot moet worden Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Willempie1
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 30 sep 2020, 20:32

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Willempie1 »

Hallo,
Ben al maanden bezig via makelaars of opzoeken op internet naar een perceel voor uitbating van camperplaats aan de costa blanca (zuid) en costa calida ,HOPELOOS .
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door seth_space »

https://casascostablanca.nl/onroerend-g ... penaguila/
Dit grondstuk biedt enorm veel potentieel voor allerlei bouwprojecten. Ook gesplitste aankoop van de verschillende percelen mogelijk: vraagprijs 8€/m2.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
alstro
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 16 jul 2008, 16:21
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door alstro »

Mathijs_ schreef:
wo 13 jan 2021, 18:34
Niks is onmogelijk, ook in Spanje niet.
Een NL stel is 2 jaar geleden een Camperplaats begonnen aan de kust in het zuiden.

9 van de 10 dagen zitten ze vol ook op dit moment.
Ik kan niet in hun portemonnee kijken, naar volgens mij gaat het goed.
Succes en hoop dat jullie droom lukt.
Klopt, maar bij veel mensen blijft het bij dromen.

Je bent ondernemer of je bent het niet. Als het hiervniet lukt dan zal het je ook ergens anders niet lukken. Gewoon hard werken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Marco Polo »

In het buitenland speelt denk ik de factor taal ook een hele grote rol.
Spraken een paar maanden geleden een naar regio Valencia geëmigreerd stel en die hadden een hoop voordeel gehad aan het feit dat ze Spaans spreken en begrijpen.
Toch diverse problemen voortijdig onderkend en opgelost doordat ze begrepen wat er speelde, ook tussen andere betrokken partijen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Camperplaats beginnen



Bericht door appellover »

Marco,woon nu ruim 6 jaar in regio Valencia en spreek geen woord Spaans.Is ook niet nodig hoor,Engels is de voertaal in het grote bejaardenhuis.Vraag tegenwoordig waar men vandaan komt want kwam regelmatig voor ik met Hollanders in het Engels stond te lullen.
Voor de moeilijke dingen zoals belasting heb ik een gestor.
Bij bv de Lidl spreken ze je aan in Engels.
Verder zijn er veel Hollandse bedrijven,heb een Nederlandse garage,camperdealer,kapper,paar supermarkten ,restaurants,allemaal gewoon Hollands.
Bij mij in de weide omgeving woont helemaal geen Spanjaard,ook geen kinderen trouwens want is het grootste seniorencentrum van west Europa.
Gr.Ron.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Marco Polo »

Dit was dan een uurtje rijden ten noordwesten van Torrevieja ;-)
-Ray-
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 jul 2023, 19:18

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door -Ray- »

lauradb schreef:
wo 13 jan 2021, 15:52
Wat leuk dat er nog gereageerd wordt op het topic wat eigenlijk al heel oud is zie ik!
Het was sowieso een plan op wat langere termijn, maar we hopen volgend jaar te vertrekken.

Een camperplaats is dus altijd nog aan de orde, maar aangezien we ons realiseren dat het met vergunningen oid misschien niet loopt zoals we willen moeten we voorbereid zijn op andere werkzaamheden.

Maar mocht het zover zijn dan zal ik zeker nog wel even een berichtje plaatsen!!

En het is inmiddels in 2023... Nieuws ?

Omdat ik ergens in een recent bericht las dat er steeds meer "vrij-parkeren" verboden wordt en er ook steeds meer op gecontroleerd wordt. Dus dacht ik; Zou dat wat zijn om te beginnen??
Plaats reactie