Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Uitgeschreven

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Uitgeschreven »

https://www.campercontact.com/nl/portug ... outao.aspx

Ben daar geweest. 6 Euro,met douches en al.vuil water,vers water,wc uitgieten etc
Geen eten, geen kok,geen pizza.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door juanv »

Een segmentering van diensten ,( afval lozen, vers water, stroom, douche enz..) waar een prijsje aanhangt lijkt mij wel logisch, met uitzondering van toilet en .... Wifi welke vandaag echt wel een lokvogel is ( met een te verwaarlozen kostprijs) voor lang onderweg zijnde camperaars.
Verder zou ik kijken naar een regio met mooi historische steden en goede fietsverbindingen. Zoals Bvb tussen Ubeda & Baeza of Trujillo of ergens aan een via Verde bVb. Tortosa.
Kortom zoek een regio waar nog weinig camperplaatsen zijn en waar wat te zien & te beleven is, daar kan je toch zeker +_ 8€ voor rekenen plus wat iedereen zelf in optie wil .

Ik ben benieuwd te vernemen waar het uiteindelijk wordt ?

Alvast veel succes :bow:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Laikatrin »

on4avt schreef:https://www.campercontact.com/nl/portug ... outao.aspx

Ben daar geweest. 6 Euro,met douches en al.vuil water,vers water,wc uitgieten etc
Geen eten, geen kok,geen pizza.
Dit is een gemeentelijke plaats, kan je (financieel) niet vergelijken met een privé initiatief.
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18104
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Cee Pee »

Wifi welke vandaag echt wel een lokvogel is
Met de Europese databundels hoeft WiFi volgens mij geen issue meer zijn voor de meeste camperaars.
Zelfs als het er is maak ik er geen gebruik van ik heb meer vertrouwen in mijn eigen verbinding.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door waarnaartoe »

Cor, op veel plaatsen is de satellietverbinding echt wel gebrekkig.
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door staal571 »

de Jonckheer schreef:
All in prijzen heb ik een hekel aan, ik wil betalen voor wat ik gebruik, niks meer en niks minder. Dus schijnt de zon volop dan geen stroom, is het een paar dagen bewolkt, dan wel. Is dat zo raar dan?

Dus als ik het goed begrijp wil je bijvoorbeeld alleen voor de wegenbelasting betalen als je rijdt, en niet als je ergens op een CP bent, man dat is toch niet de praktijk, rare opvattingen hou je er op na.
Sietse
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 01 feb 2004, 16:04
Locatie: Het warme hart van SudWestFryslan

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Sietse »

Dit vindt ik een rare opvatting, het is toch normaal dat je niet betaald voor wat je niet gebruikt. Als je een winkel binnenstapt betaal je toch ook voor dat gene wat je mee neemt en niet het hele assortiment wat aangeboden wordt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

En alleen wegenbelasting betalen als je rijd ,is rekeningrijjden
En staat die van de openbare weg ,kan je schorsen
Dus :?:
De gebruiker betaalt

Maar de praktijk :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

staal571 schreef:Dus als ik het goed begrijp wil je bijvoorbeeld alleen voor de wegenbelasting betalen als je rijdt
Zou dat zo raar zijn dan? Maar ja, ze hebben het motorrijtuigenbelasting (houderschapsbelasting) genoemd zodat je ten allen tijden betaald, of je rijd of niet. Oneerlijker kunnen we het niet maken, wel duurder..... :bang:
Het is helemaal niet raar om niet te willen betalen voor iets wat je niet gebruikt. Het is juist raar als je wél moet betalen voor wat je niet gebruikt. Ik heb flinke zonnepanelen op het dak en dan kom ik ergens en moet dan betalen voor stroom want dat is inclusief. Ja, en dat vind ik dan raar. :wave:
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Bedankt voor alle berichten, daar kunnen we echt wel wat mee.

Dan is er nog een vraagje bij me opgekomen, omdat ik even naar het weer in Spanje aan het kijken was :wink: :

We gaan er niet vanuit dat we een stuk grond kunnen kopen met een zwembad, maar hebben mensen ervaring met een los bad waar mensen kunnen afkoelen? Dus niet om echt te zwemmen, maar even een nat pak halen. Zoiets als de bijgevoegde foto. Natuurlijk wel met pomp om het lekker fris te houden... Zijn jullie een dergelijk bad tegengekomen en werd daar überhaupt gebruik van gemaakt?
Bijlagen
stalen_wand_zwembad.jpg
stalen_wand_zwembad.jpg (160.72 KiB) 10538 keer bekeken
Gebruikersavatar
staal571
Berichten: 313
Lid geworden op: vr 04 dec 2015, 21:10
Locatie: Twente

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door staal571 »

Sietse schreef:Dit vindt ik een rare opvatting, het is toch normaal dat je niet betaald voor wat je niet gebruikt. Als je een winkel binnenstapt betaal je toch ook voor dat gene wat je mee neemt en niet het hele assortiment wat aangeboden wordt.
Dat werkt toch niet, stel je voor Jantje komt op de CP/Camping en zegt ik heb zonnepanelen dus wil niet voor de stroom betalen maar wel van het toilet gebouw gebruik maken, maar dan komt Klaas en die zegt ik heb een toilet (badkamer) aan boord wil dus niet voor de toiletten betalen maar wel voor de stroom, en Kees zegt dan ik wil alleen voor de plaats waar ik sta betalen en niet voor de rest van de voorzieningen.

Dat gaat een toestand worden en is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

Staal ,je draaft door
Bij de acsi,cc is alles incl
Zonder dat kaartje alles afzonderlijk

Voor TS
Zo,n koelteil,alleen prive gebruiken
Hopeloze dingen :thumbdown:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door KTManiac »

lauradb schreef:Zijn jullie een dergelijk bad tegengekomen en werd daar überhaupt gebruik van gemaakt?
Prive zou ik zo'n ding wel gebruiken. Openbaar nooit van z'n leven.
Het is niet de vraag of er in gezeken wordt, maar hoeveel....
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Vertrokken2 »

de Jonckheer schreef:
staal571 schreef:Dus als ik het goed begrijp wil je bijvoorbeeld alleen voor de wegenbelasting betalen als je rijdt
Zou dat zo raar zijn dan? Maar ja, ze hebben het motorrijtuigenbelasting (houderschapsbelasting) genoemd zodat je ten allen tijden betaald, of je rijd of niet. Oneerlijker kunnen we het niet maken, wel duurder..... :bang:
Het is helemaal niet raar om niet te willen betalen voor iets wat je niet gebruikt. Het is juist raar als je wél moet betalen voor wat je niet gebruikt. Ik heb flinke zonnepanelen op het dak en dan kom ik ergens en moet dan betalen voor stroom want dat is inclusief. Ja, en dat vind ik dan raar. :wave:
Ik neem aan dat ze jou sowieso een triple tarief laten betalen met dat bakbeest van je.
Anders is het buitengewoon oneerlijk tov mijn hefdakkie.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie