Camperplaats beginnen

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Camperplaats beginnen



Bericht door Marco Polo »

staal571 schreef:
Sietse schreef:Dit vindt ik een rare opvatting, het is toch normaal dat je niet betaald voor wat je niet gebruikt. Als je een winkel binnenstapt betaal je toch ook voor dat gene wat je mee neemt en niet het hele assortiment wat aangeboden wordt.

Dat werkt toch niet, stel je voor Jantje komt op de CP/Camping en zegt ik heb zonnepanelen dus wil niet voor de stroom betalen maar wel van het toilet gebouw gebruik maken, maar dan komt Klaas en die zegt ik heb een toilet (badkamer) aan boord wil dus niet voor de toiletten betalen maar wel voor de stroom, en Kees zegt dan ik wil alleen voor de plaats waar ik sta betalen en niet voor de rest van de voorzieningen.

Dat gaat een toestand worden en is in de praktijk niet uitvoerbaar.
Volgens mij is dat op diverse CP's in Denemarken wel gebruikelijk.
(Met name bij jachthavens).

Je trekt bij aankomst een chipkaart uit de muur en waardeert die op en elke keer als je wat verbruikt stop je die kaart in een automaat. Van de E of van het toiletgebouw.
Is dus niet alleen uitvoerbaar maar wordt toegepast.

Ook in Trier (D) waar we laatst waren werkte het ongeveer op die manier.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door de Jonckheer »

En in Klusserath ga je staan, er komt een mevrouw elke dag langs waar je je staangeld aan betaald. Wil je stroom? Rol een kabel uit en gooi wat euri's in die paal. Wil je water? Dan betaal je €1 voor 100 of €0,10 voor 10 liter. Aftappen gratis. Verder geen toiletgebouwen, douches en dat soort onzin. Als je dat wilt kun je op de ernaast gelegen camping terecht die maar een klein beetje meer kost. Er kunnen er 200 staan dus voor niets erheen rijden zal niet snel gebeuren :lol: . Kijk en zo moet het nou, niks te 4 plekjes en dergelijk kneuterig en miereneukerig gedoe. Ook geen gezeur over lengtes, aanhangers en auto's. Ik mag die Duitsers wel, ook vanwege hun meer dan prima :cheers: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Autocaravana »

Je kunt lang blijven filosoferen over het hoe en wat maar het belangrijkste blijft hier onderbelicht: de vergunning.
Omdat ik er in Spanje zelf mee bezig ben geweest kan ik vertellen dat er geen landelijke of regionale regels zijn maar dat de gemeente je toestemming moet geven.
In mijn geval werd het ondanks een goed gesprek met de burgemeester in het voortraject al afgewezen. De officiële aanvraag is vervolgens niet meer ingediend.

Het niet hebben van de juiste papieren kan je duur komen te staan, zoals o.a. bleek met de sluiting van het succesvolle camperpark in Denia.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

Pagina1 :!:

Jan en Simonne schreef:Heb je al eens geïnformeerd, waar je aan moet voldoen, wat betreft de eisen in Spanje?
Vergunningen schijnen erg moeilijk te krijgen te zijn.
Of hebben jullie daar geen problemen mee?
Bob Diesel schreef:Ik zou me voor hier alles aan te horen eerst eens verdiepen in het spaanse vergunningen stelsel
Je begint namelijk wel aan een minicamping

Ik dacht tot 5 vrienden uitnodigen op eigen terrein mag :idea: zonder vergunning
Je zal de eerste niet zijn die zich falliet inversteert

De kunst van niksdoen :wave:
!
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Uitgeschreven

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Uitgeschreven »

En dat allemaal voor een cp met 4 plaatsen ??
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Cee Pee »

Ze zijn toch met z'n tweeën vier stel vrienden van meneer en vier stel vrienden van mevrouw :wink: :hug:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
lauradb
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 03 mei 2017, 13:22

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door lauradb »

Wij overwegen zeker het te doen zoals Bob het zegt. Dus zonder al teveel rompslomp, 5 plekken en gewoon voldoende om van te leven (met eventueel een bijbaantje in de omgeving). Dan moet je wel een mooie plaats aanbieden anders krijg je die 5 plaatsen al niet vol lijkt mij...

Maar dan moet ik wel snel zoveel vrienden gaan maken :D
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door JoopBrekken »

Om ook 's, winters gasten aan te trekken moet je wel aan de zuidoostkust kust gaan zitten.
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 963
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Metor »

Ga hier eens langs en praat met de eigenaren.
Dit stel heeft het goed aangepakt.
Weet zeker dat je hier diverse ideen kunt opdoen.
https://www.campercontact.com/nl/spanje ... r=|&src=as
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

Zo is de makkelijkste weg, weinig romslomp
de klanten komen vanzelf >mond op mond reclame

Niet in de overvolle kust regio
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Vertrokken2 »

Een camperplaats is mooi voor een boer die de grond toch al heeft, maar als je moet gaan financieren voor zoiets onzekers.... denk dat je weinig banken bereid vindt.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Camperplaats beginnen



Bericht door appellover »

Wij wonen al jaren in Spanje aan Costa Blanca en zeg : kijk uit in Spanje ,vele Spanjaarden zijn piraten hebben wij helaas ondervonden.Wij zijn net terug van campertocht van 7 weken door Spanje en Portugal en hebben maar 1 nacht op camping gestaan vanwege regen in Almerimar op camping Mar Azul ,pracht camping op het strand voor 15 €. Verder alle
camperplaatsen gratis meestal met water en afvoer en sommige met toiletten.
Zomers vertrekken wij naar de Pyreneeën vanwege de hitte aan de kust waar we wonen.Overdag 40 of meer en s'nachts 30 graden.
Verwacht niet dat er campers zomers in die hitte in achterland gaan staan.Denk dat prijs van 5 of 7 euro max haalbaar is.
Meeste camperaars zijn selfsupporting ,waterkraan om de paar dagen is voldoende .Spanje is heerlijk land om te wonen maar niet om te werken 47 % verdient minder dan 1000 € en betaalt daarom geen belasting .Let op electra is duur en zonnepanelen zijn extra belast en daarom voor consumenten niet aan de orde.Hoop dat jullie nog andere bron van inkomen hebben.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
reinolt
Berichten: 3892
Lid geworden op: ma 25 aug 2003, 19:16
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door reinolt »

360x5x15=€ 27.000 maximale omzet bij 100% bezetting. Daar moeten de kosten nog vanaf. Daar kun je toch niet van leven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Trotse bezitter van een Adria Coral S 660 SL
I amsterdam AJAX de passie die in je zit
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats beginnen



Bericht door Bob Diesel »

Niet iedereen wil ervan leven
Maar graag regelmatig andere mensen ontmoeten en een klein beetje aanspraak hebben
Kan je er dan ook nog een zakcent bij krijgen
Dan is dat mooi mee genomen
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 06 mei 2017, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie