wie reist er weleens alleen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door jepebe »

ik ben ooit eens 3 maanden alleen op de fiets geweest in Egypte en, na een vlucht, in India.

Omdat je alleen reist trek je meer mensen die je aanspreken. Ik genoot r wel van, maar je hebt na een tijdje behoefte om je enthousiasme te delen. Dat kan lastiger in je eentje. Je zit na een poos gewoon vol met ervaringen en die met je kwijt door te vertellen.

Ik zou nog wel eens willen. Je hebt wel een maandje nodig om te wennen, dus het wordt geen kort tripje. Nu, met jonge kinderen heb ik dit even op sterk water gezet.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door roma »

BasHetDok schreef:...........Ben vorig jaar voor het eerst alleen weg geweest. Beviel me prima. Wel jammer dat je de mooie dingen niet kunt delen, maar kan het iedereen aanraden om eens zonder je partner weg te gaan..........
Hoe fijn is het dan om bij thuiskomst de mooie dingen en de mooie verhalen met je partner te kunnen delen.
Het wordt echter anders als je thuiskomt in een leeg huis waar geen partner meer is..........
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Hoofdnoorman »

Dat komt mij zeer bekend voor.
Dus praat ik maar wat met mijn hond.
Moet je trouwens ook weer mee oppassen. Voor je het weet stopt iemand je in een gekkenhuis. :crazy:
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door hwendt »

Marjorie schreef:
hwendt schreef:
Groetjes Hugo man slank met mooie ogen en leuke kop met George Clooney uiterlijk zoekt reispartner
uiterlijk 35 jaar en vallend op ietsje oudere mannen.. :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:
Dan kom ik niet in aanmerking :lol:

Ach ik ben snel te verleiden met een knipoog....

:lol3: :lol3: :bow: :cheers:
Swieber
Berichten: 422
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 11:04

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Swieber »

Hallo

Ik wou ook wel eens alleen weg. Dus eind 1993 de stap gezet.
Ik dacht....20 jaar getrouwd.....mijn straf zit erop, mijn camper ingepakt en hup Europa in.
Dat bevalt mij nu nog steeds zeer goed, en rij met mijn camper lekker solo door heel Europa.
Heb in december dus mijn 20 jarig jubileum als Swieber

Heb nu wel sinds kort een klein hondje. Die werd in mijn handen gedrukt.
Ze mist een oogje, haar bekje is stuk, ze heeft een navelbreukje, en nog wat ongemakken.
Maar ze is zo lief, ze zit altijd in de deur opening van de camper heel eigenwijs naar buiten te kijken,
of ze ligt in haar mandje onder de dinette tafel.
Ze gaat strakjes naar de dierenarts in Duitsland.
Dat scheelt mij ruim 700 euro.
In dit fijne landje vragen ze 900 euro voor de reparaties.
In Duitsland, in Kleve zijn de kosten 180 euro.
Ze heeft al een paspoort en een chippie (die had ze ook niet)
Dus als ze straks klaar is en het hier te koud word, gaan we lekker overwinteren in Spanje.

Groetjes en tot ziens ergens in Europa. Swieber.
BasHetDok
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 11:39

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door BasHetDok »

Hoe fijn is het dan om bij thuiskomst de mooie dingen en de mooie verhalen met je partner te kunnen delen.
Het wordt echter anders als je thuiskomt in een leeg huis waar geen partner meer is..........[/quote]


snap het...
had al verwacht dat iemand het ook zo op zou kunnen vatten. En terecht. Ik bedoelde alleen maar dat er veel mensen in een relatie te weinig voor zichzelf kiezen.
Ik ervaar dat alleen op reis gaan ook erg prettig is.
Jeannette
Berichten: 6869
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:59
Locatie: Renkum
Contacteer:

wie reist er weleens alleen?



Bericht door Jeannette »

Heb nog niet alles gelezen. Ik denk dat ik wel alleen zou gaan reizen als het moet. Ook is het geen probleem dat wij dingen doen zonder elkaar. Wel hebben we beiden dezelfde droomwens reizen, dus dat wordt samen gaan. Stel dat ik nu alleen kom te staan. Dan heb ik dus de keus om de camper te verkopen, thuis te blijven zitten of toch maar mijzelf een schop te geven en op pad te gaan. Zou wel een kleinere camper kopen. Nu moet ik wel zeggen dat zowel Henk als ik alleen zijn geweest voor we elkaar leerden kennen.
Een relatie hieft niet slecht te zijn als je dingen doet zonder elkaar. Geef elkaar gewoon die ruimte.

Roma? Jij komt er wel! Petje af. Fijn dat je aanspraak krijgt.
Jeannette
Geniet vandaag, overmorgen is morgen alweer verleden!
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Lonewolf »

Ik heb veel alleen motor gereden en had daar absoluut geen problemen mee. Eerder andersom. Ik kon net zo hard of langzaam rijden als mij paste. Stoppen wanneer mij dat uitkwam. En er waren ook geen discussies over waarheen en hoe lang.

Vorig jaar ben ik alleen met de camper van hier (Spanje) naar mijn huis in Hongarije gereden. Na een paar weken vloog mijn vrouw naar Boedapest en vandaar zijn we samen door Griekenland gereisd.

Alleen reizen is dus voor mij geen bezwaar. Maar eerlijk is eerlijk het is veel gezelliger als mijn vrouw meegaat. Dat heb ik veruit het liefst.

Als we verschillende voorkeuren zouden hebben, zou ik er geen enkel bezwaar tegen hebben als mijn vrouw alleen op reis zou willen gaan.
Ze heeft er van haar kant geen problemen mee als ik alleen op reis zou willen.
carlocarlo
Berichten: 7
Lid geworden op: di 02 feb 2021, 10:34

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door carlocarlo »

Blijkbaar is dit draadje stilgevallen.
Nu is het zo dat ik van plan ben als alleenstaande, na 4 en 17 jaar gevangengezeten te hebben (in een relatie) , om alleen op reis te gaan met een camper.
Gezien we niet buiten Europa meer welkom zijn (corona) wil ik Europa doorkruisen.
Iemand goede tips waar naartoe als singelganger? Is bvb Ibiza een goed reisdoel om te fuiven?
groet
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door AadenAnke »

Gelukkig kan ik het gevoel van gevangen zitten in een relatie niet! Ik denk dat als ik alleen zou komen te staan gevangen zou worden door het gemis en de eenzaamheid. Maar ik zou zeker proberen om alleen verder te reizen en daarvan te genieten! Misschien zelfs na enige tijd open te staan voor een nieuwe reisgezel. Maar ik denk hierbij aan de worden die een alleenstaand iemand alweer tig jaar geleden tegen me zei "waar je ook heen gaat en wie je daar ook mee naar toeneemt jezelf kom je overal tegen"

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Bob Diesel »

carlocarlo schreef:
ma 08 feb 2021, 23:52

Iemand goede tips waar naartoe als singelganger? Is bvb Ibiza een goed reisdoel om te fuiven?
groet
Met de camper :roll: ,altijd proberen
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jansloos
Berichten: 6848
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door jansloos »

Van een vaak alleenreizende vriend:

"Als je alleen reist, heb je sneller aanspraak als met een koppel."
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik kan dit eerlijk gezegd niet zo serieus nemen.
Als eerste posting zeggen dat je een camper hebt (weet je zeker dat je op het goede forum zit) en dan vragen op je op Ibiza een beetje goed kan fuiven... :wtf:
Ik heb geen idee, waar dit over zou moeten gaan.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Bob Diesel »

Daar om Simonne :wink:
Ik mag niet meer bot en afwijzend doen tegen dit soort 1e postings
Zeker in een topic wat al 8jaren stil lag
Maar met de camper naar ibiza om te fuiven :crazy: :crazy:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie