wie reist er weleens alleen?

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

In de loop der jaren zijn we nogal eens mensen tegengekomen die alleen op reis waren. Soms noodgedwongen, soms uit vrije wil. Ik heb veel bewondering voor mensen die alleen op reis durven gaan en vraag me af of ik zelf zo’n heldin zou zijn.
Zo ontmoette we eens iemand die graag in Spanje wilde fietsen, maar zijn vrouw had daar totaal geen zin in. Hij is voor een paar maanden alleen met zijn campertje en fiets naar Spanje gegaan, alles in goed overleg, en zij is met iemand anders op safari naar Afrika gegaan. In het geval van Jan en mij lopen de reiswensen soms ook uiteen (we hebben het heus leuk samen, hoor, voordat hier commentaar op komt). Mijn ultieme reisdroom is bijv. niet de droom van Jan. Mocht ik echter ooit in de gelegenheid komen om die reis te realiseren, dan zou ik hem maken zonder Jan, die daar overigens geen probleem mee zou hebben (tenzij het een reis van maanden zou worden, want dan hoef ik niet meer terug te komen, vrees ik).
.
Nu vraag ik me af
- of jullie ook wel eens alleen op reis gaan?
- mocht je de middelen en de mogelijkheid hebben om je droomreis waar te maken en je partner juicht het toe, zou je die reis daadwerkelijk maken?
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Starline 660 »

Njet, mijn Ega gaat altijd mee, als ik een paar weken alleen ga reizen ben ik dakloos bij terugkomst :lol:

Moet lullen als Brugman om één keer per jaar alleen een ritje Italië te doen met de truck, vind ze maar niks en ik vind het zo leuk :thumbup:

Mogen we die ultieme reis droom ook weten?
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door wingman01 »

toen ik getrouwd was waren we altijd samen op pad en op vakantie....
ik ben daarna jaren alleen geweest en ben 2x alleen mat vakantie gegaan maar vond er niks aan .......je loopt de hele dag tegen jezelf te roepen hoe mooi het wel niet is , en bij thuiskomst is er niemand om de memories mee te delen.
Nu..samen met Roeleen , en na jaren alleen , doen we apaart wel dingetjes.......
zij alleen naar de stad, ik alleen naar bekenden b.v..
maar vakantie doen we samen .....................
zou ik alleen willen gaan is voor haar geen probleem , zou zij alleen willen gaan wil ik mee...... :lol: :lol:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

@Sieb: dus je gaat wel 1x per jaar alleen op reis. Mijn ultieme (vind het wat overdreven, maar goed) reisdroom staat in een ander topic.

@Louis: dat lijkt me dus ook het minder leuke van alleen op vakantie/reis te zijn. Niemand om tegen te praten en je verhaal niet kwijt kunnen. Maar je kunt ook met een vriend/vriendin op reis gaan (dat zou ik dus doen). Jammer dat Roeleen niet alleen op vakantie mag :lol:
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door thole »

Dus eigenlijk zou de vraag moeten luiden : wie gaat er wel eens met een ander dan met zijn vaste partner op reis. :lol:
Nou wij dus niet , het samen reizen bevalt ons prima van de eerste keer samen liften in 1970 tot nu al enkele decennia met de camper.
Maar we ontmoeten ook wel mensen die naar volle tevredenheid alleen reizen, zelden iemand waarvan de partner thuis zit of een andere reis maakt.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Starline 660
Berichten: 9939
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 22:20
Locatie: Wolsztyn PL

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Starline 660 »

Marjorie, Ik heb even teruggebladerd en gevonden. :-B

Mijn vrouw zou nooit alleen op reis gaan als ik eerder dan zij de pijp aan Maarten geef.

Mocht het andersom zijn, wat ik natuurlijk niet hoop! Dan zou ik wel makkelijk alleen met de camper op pad gaan, ik kan prima tegen alleen zijn, in mijn tien jarig leven als internationaal chauffeur was ik bijna altijd alleen en dat vond ik niet erg.
Ik reis ook liever alleen dan in groeps verband en mensen kom je overal tegen dus dat is het probleem niet.
Maar met z'n tweeën is het natuurlijk wel leuker :-B
Laatst gewijzigd door Starline 660 op do 08 aug 2013, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Sieb

Every mile with a smile
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door wingman01 »

Marjorie schreef:@Sieb: dus je gaat wel 1x per jaar alleen op reis. Mijn ultieme (vind het wat overdreven, maar goed) reisdroom staat in een ander topic.

@Louis: dat lijkt me dus ook het minder leuke van alleen op vakantie/reis te zijn. Niemand om tegen te praten en je verhaal niet kwijt kunnen. Maar je kunt ook met een vriend/vriendin op reis gaan (dat zou ik dus doen). Jammer dat Roeleen niet alleen op vakantie mag :lol:
ik heb niet gezegt dat ze niet mag......ik heb gezegt dat ik dan mee WIL...... :lol:
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

O, sorry :-B
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
wingman01
Berichten: 7546
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:52
Locatie: Vinkel, in (privé)vriendschap verbonden met Vanrhynsdorp (Zuid Afrika)

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door wingman01 »

Punt is dat ze dan naar Z.A wil......en dat wil ik natuurlijk ook......
maar als ze alleen op vakantie zou willen zou ik daar niks op tegen hebben.
zelf zou ik niet alleen willen gaan .......
Old Truckers never die....they get a new Daf 105 XL
Afbeelding
Louis & Roeleen
CAMPERCLASSICS.NL
Peugeot J5 Pilote, 55KW, 1989.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Kroppie »

ik reis altijd alleen .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Goldedition »

Wij zijn al 30 jaar samen en doen alles samen.
We staan samen op, werken samen, kijken samen tv en gaan samen naar bed.
We gaan samen op reis, soms is het wat meer haar ding (wat ik kies voor haar) soms dwingt ze zich op een boot, omdat ze weet dat ik .....
Als ik ze een keer een paar uur moet alleen laten, omdat ze een hobby heeft die ik niet deel, dan ben ik heel gelukkig omdat ik weet dat ze het naar har zin heeft, maar na een uur begin ik ze al te missen.
Alleen op reis ? No way !

Hoeveel mensen hebben een gelukkige relatie en kiezen ervoor alleen te reizen ?
Want noodgedwongen is een heel andere zaak
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

een relatie hoeft niet ongelukkig te zijn, als je eens alleen of met een goede vriend/vriendin op reis gaat. Maar zo denk ik erover. Mijn relatie is uitstekend, wie weet omdat ik een enkel keertje zonder partner reis. Het weerzien is geweldig :-B
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 18448
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 0:58
Locatie: Friesland

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Fleur »

We hebben samen een camper, maar de eerste reis was het al raak...
Wegens we zullen het maar noemen 'uitgebreide werkzaamheden' en de niet eeuwig durende schoolvakanties van de kinderen was ik genoodzaakt alvast te vertrekken. Enfin, een week later, in Zuid-Frankrijk heb ik hem van het vliegtuig kunnen halen. Toen had ik mijn camperdoop, samen met een hok vol pubers, ruimschoots gehad :mrgreen:
Ik ga regelmatig alleen op stap. Meestal is mijn partner dan aan het werk trouwens. Hij is langere periodes van huis. Echt lange reizen totnogtoe niet. Maar het zit er in de toekomst best wel in dat we naar bijvoorbeeld Spanje rijden en als hij na een week of wat weer aan het werk moet ik daar gewoon blijf en hij daar na gedane arbeid na een paar weken weer op aanvliegt. Ik weet zeker dat ik, als ik alleen zou zijn, ook zou camperen.
Gebruikersavatar
Marjorie
Berichten: 22063
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 16:04
Locatie: New Fun

Re: wie reist er weleens alleen?



Bericht door Marjorie »

leuk verhaal. Of ik alleen zou gaan camperen, mocht ik ooit alleen zijn, weet ik nog niet zo zeker, maar soms denk je wel eens over die dingen na. Met een klein campertje eropuit, waarom niet?
groetjes, Marjorie

My home is my castle, my camper is my home
Jan-Hidde en Marjorie - Magirus Deutz (1978)
Plaats reactie