Nederlanders niet welkom!

Vragen en tips over bestemmingen, routes en camperplaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel S
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 9:26

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Marcel S »

ik heb nooit frans gehad, behalve de woorden die we in onze taal krijgen .
ik ben in Coo geweest, en het was er fantastisch overal geweest, en geen last van de taalbarrière.

in frankrijk daar in tegen, komen wij nooit weer, wat een rot volk is dat zeg, werkt totaal niet mee.
wij weigeren ze toch ook niks ,als ze hier op vakantie zijn?
ik heb in de horeca gewerkt, en genoeg fransen mee gemaakt, ze doen ook geen moeite om Nederlands te proberen .

dus, ik ga lekker naar duitsland :mrgreen:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Dafluc »

Sauregurkenzeit :wink:
(sorry, kon me niet inhouden, zal het niet meer doen :oops:}
Maar ook in Frankrijk zijn er heus mensen die je wel proberen te verstaan. Dus om nou steeds een heel land te veroordelen na wat slechte ervaringen gaat me toch wat ver.
En wat mij betreft heeft het ook wel wat dat je er zelf wat moeite voor moet doen.
Afbeelding
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Laikatrin »

't Is altijd en overal hetzelfde....'t is de schuld van de tutsi's, 't is de schuld van de kleurlingen, de joden, de zigeuners, de Serviers, de moslims, de soenieten, de walen......
Machthebbers/willers stoken mensen op tot ze als runderen volgen met de gekende gevolgen. Wil je macht, stook mensen op, steek de schuld van alles op diegenen die verschillen van huidskleur, taal, stam, godsdienst enz.

Ik heb jaren doorgebracht tussen Walen en Vlamingen, zo'n plezante tijd. Er was geen taalbarrière, we verstonden mekaar met handen en voeten als het moest.
Als jong meisje ging ik met mijn zus kamperen met Waalse broer en zus en 2 Brugse broers.
Onze buren bekeken ons heel nieuwsgierig want het was een mengelmoes van talen, Frans-Antwerps en Westvlaams. Op den duur kwam een Nederlander een praatje maken, hij was te nieuwsgierig en wou wat meer weten, hij vond het geweldig! :D
Ik werd verliefd op een jongen die er ook op vakantie was, een Waal uit Charleroi die een Vlaamse moeder en Siciliaanse vader had!
Ik vertelde in mijn beste Frans aan mijn vrienden dat ik boenk verliefd was geworden.
Ze konden hun lach niet inhouden, ze rolden bijna over de grond.
In 't Frans zeggen ze "le coup de foudre" en ik had gezegd " le fou de coudre"! (Fou=gek coudre=naaien :mrgreen: )

De gewone Waal heeft niks tegen de Vlaming en omgekeerd ook niet!

Owja, als ik in de Walen Frans spreek dan horen ze aan mijn accent dat ik Vlaamse ben en in Frankrijk horen ze aan mijn accent dat ik Italiaanse ben! :mrgreen:
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door de Guust »

Marcel S schreef: in frankrijk daar in tegen, komen wij nooit weer, wat een rot volk is dat zeg, werkt totaal niet mee.
wij weigeren ze toch ook niks ,als ze hier op vakantie zijn?
ik heb in de horeca gewerkt, en genoeg fransen mee gemaakt, ze doen ook geen moeite om Nederlands te proberen .

dus, ik ga lekker naar duitsland :mrgreen:
Helemaal mee eens, iedereen naar duitsland. :cheers:
wij vertrekken straks naar frankrijk, heb ik lekker veel plek!!!
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
axel
Berichten: 147
Lid geworden op: di 03 feb 2004, 21:21

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door axel »

Om het in het Engels te zeggen :

the smile you send out returns to you !

Wees vriendelijk, wees beleefd, doe je best om de mensen te woord te staan in een taal die ze ook begrijpen en : :cheers:
Gebruikersavatar
de Guust
Berichten: 20645
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 2:47
Locatie: Thuis

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door de Guust »

absoluut!! goed gezegd.
gr de Guust
Als je aanmerkingen wil maken op mijn spelling kan je hier terecht
Gebruikersavatar
wies
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 2:34
Locatie: Hulst

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door wies »

Ik ken Frans

hij mij ook want het is mijn zwager
Deb72
Berichten: 159
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 19:19
Locatie: Heerhugowaard

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Deb72 »

Na aardig wat jaren als kind 3 weken in het zuiden van Frankrijk doorgebracht te hebben, dacht ik te weten dat geen enkele Fransman/vrouw Engels spreekt...


Vorig jaar een lang weekend Parijs, verbazing alom! Iedereen sprak ons aan in het Engels!!! Paar weken later op een camping 300 km schuin onder parijs, weer Engels!
Ze kunnen en willen het wel, maar je moet wel zelf je best doen! Iedereen heeft toch wel Frans gehad op school? Begin met handen en voeten en 3 woorden...


:cheers:
Sinds maart 2012 trotse eigenaars van:
Fiat ducato 1990, met een Maess 1886 opbouw

-de Maess is inmiddels overleden....
Vanaf mei 2016 Carthago vw t4 uit 1993 (te koop)
Vanaf mei 2019 Colorado vw t5 uit 2007
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Jan en Simonne »

Afbeelding
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marcel S
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 9:26

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Marcel S »

Dafluc schreef:Sauregurkenzeit :wink:
(sorry, kon me niet inhouden, zal het niet meer doen :oops:}
Maar ook in Frankrijk zijn er heus mensen die je wel proberen te verstaan. Dus om nou steeds een heel land te veroordelen na wat slechte ervaringen gaat me toch wat ver.
En wat mij betreft heeft het ook wel wat dat je er zelf wat moeite voor moet doen.
ik ben die mensen niet tegen gekomen :wink:

het is me niet alleen om de taal te doen hoor , we liepen ook vaak tegen de tijden op, keukens waren altijd dicht als we honger hadden, dus dat Bourgondische viel heel erg tegen, we gingen heen met lekker uit eten in ons hoofd, maar we hebben voornamelijk zelf gekookt , dat viel toch wel erg tegen.

het land zelf is wel mooi hoor , maar ze rijden er als gekken wegen waar wij 60 rijden in nederland rijden ze gewoon 90 :silent:

in Coo hebben we wel een top tijd gehad, een hoop kunnen daar nederlands of verstaan het gewoon,en met een beetje engels en wat spaans en nederlands kun je met aanwijzen op menu kaarten een hoop duidelijk maken, en dan is het gewoon leuk om van 2 kanten te proberen elkaar te verstaan :-B

als de camper klaar is gaan we daar op zeker ook weer eens heen, en dan aan de tafel zitten die op een steiger boven de rivier staat zitten ,maar verder houden wij het voor de taal meer oostelijk ,ook verder dan duitsland.
Gebruikersavatar
mariekeafrance
Berichten: 319
Lid geworden op: vr 15 apr 2011, 8:45
Locatie: Bourgondië

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door mariekeafrance »

Dit is nu een klassiek voorbeeld van iemand die zich niet aan WIL passen. Of dient heel Frankrijk zich aan te moeten passen aan u?
Trouwens, wat hebben jullie dan gedaan met al dat eten dat in je hoofd zat?
Frankrijk ligt u niet, dat kan natuurlijk maar oordeel ook niet zo snel. Mij zullen ze niet snel meer in Marocco zien, maar ik zal hier geen slecht woord schrijven..ieder voor zich.
Gebruikersavatar
Marcel S
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 9:26

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Marcel S »

ik wil me eigen best aanpssen, ik heb 7 jaar op Curacao gewoont,dus dat is het probleem niet, ik zou het alleen fijn vinden als ik ga wandelen en we hebben honger dat we dan gewoon ergens een broodje kunnen halen , ipv een hard NO! te horen , vond ik best onvriendelijk.
en nee frankrijk ligt ons niet meer nee , maar ik ben niet bevooroordeeld, dit was mijn ervaring, zoals ik dat ervaren heb.

ik wil niemand voor de schenen schoppen , ik deel gewoon mijn ervaring......

mag toch?

jullie hoeven niet meteen er boven op te springen hoor.

en ik ben gewoon vriendelijk ,ben ik altijd dat is echt het probleem niet .......
mariekeafrance schreef:
Dit is nu een klassiek voorbeeld van iemand die zich niet aan WIL passen. Of dient heel Frankrijk zich aan te moeten passen aan u?
Trouwens, wat hebben jullie dan gedaan met al dat eten dat in je hoofd zat?
Frankrijk ligt u niet, dat kan natuurlijk maar oordeel ook niet zo snel. Mij zullen ze niet snel meer in Marocco zien, maar ik zal hier geen slecht woord schrijven..ieder voor zich.
wie oordeelt nou wie ?
en nee Frankrijk hoeft niet aan te passen, maar in het toeristen zeisoen zou het prettig zijn als de restaurants en andere eet tenten wat langere keuken tijden hebben (is mijn mening ,ik moest mij ook altijd aanpassen in de horeca )
wij dachten aan bourgondisch eten.

dus , en nu hou ik er over op, want het begint uit de hand te lopen, dat lijkt mij niet de bedoeling, respecteer elkaars mening en ervaring.
Gebruikersavatar
teddybeer
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr 13 aug 2010, 13:29
Locatie: Dopheide
Contacteer:

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door teddybeer »

Je zou je ook eens kunnen verdiepen in de gewoontes die in een land gebruikelijk zijn, dan kom je ook niet zo gauw voor verassingen te staan. :roll:
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Adria Coral S670SL Supreme
Gebruikersavatar
Marcel S
Berichten: 19
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 9:26

Re: Nederlanders niet welkom!



Bericht door Marcel S »

tja, het is al goed, het ligt allemaal aan mij, en alleen aan mij, prima . :thumbup:
Plaats reactie