Met het willen bij boeken van de terug vaart uit Corsica zag ik dat ik voor de heen reis een voertuig hoogte heb opgegeven van max 2,4m.
Dat klopt dus niet helemaal, onze camper is 2,9m hoog.
Gaat die 40cm een probleem zijn..??
En kan ik dus beter de boeking aanpassen..??
Direct ferries.nl waarbij we gereserveerd hebben rekend daar voor 35 euro kosten, exlusief de eventuele kosten van corsica ferries zelf nog.
Kan iemand met ervaring hier mee ons raad geven..??
Veerboot + camper afmetingen
Re: Veerboot + camper afmetingen
Voor de veerboot naar Corsica weet ik het niet. Onze ervaring met veerboten naar Engeland, Griekenland en Sicilië is wel dat je met een hoger voertuig meestal tussen de vrachtauto's terecht komt. Dat is een ander dek dan dat voor gewone personenauto's. Vaak is het dek voor personenauto's daadwerkelijk lager en pas je daar dan met je hoge camper niet. In hoeverre het echt een probleem is/wordt, hangt denk ik ook samen met de drukte op de boot. Is er plek zat, dan zal het geen probleem zijn en kun je ter plekke wel worden overgeboekt naar het vrachtdek. Ik zou het wel melden bij het kantoor ter plekke, waar je moet inchecken, want anders loop je de kans naar de verkeerde opstelrij te worden gestuurd, met het risico dat het inderdaad niet past. De meerprijs voor een grotere hoogte zal je in ieder geval moeten bijbetalen, schat ik zo. Of je dan voor 35 euro extra het risico van 'gedoe' in het Frans wilt lopen, kun je zelf het beste beoordelen. Succes.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dank je Jotr,
Ik had gisteren al voor me zelf besloten dit risico niet te willen nemen.
Heb dus direct ferries opgebeld en onze boeking aan laten passen.
Kosten: 45 euro, 35 voor direct ferries en 10 voor corsica ferries.
Al met al kost nu de overtocht (alleen heen dus) 180 euro.
Terug reis had ik het weekend ook al even gekeken, 200euro.
Vgende keer dus beter om alles in 1 keer en goed vroeg te boeken.
Ik had gisteren al voor me zelf besloten dit risico niet te willen nemen.
Heb dus direct ferries opgebeld en onze boeking aan laten passen.
Kosten: 45 euro, 35 voor direct ferries en 10 voor corsica ferries.
Al met al kost nu de overtocht (alleen heen dus) 180 euro.
Terug reis had ik het weekend ook al even gekeken, 200euro.
Vgende keer dus beter om alles in 1 keer en goed vroeg te boeken.
-
- Contacteer:
Heel goed dat je dat gewijzigd hebt. Want regelmatig staan ze met meetlatten om te zien hoog je bent. Enerzijds om te zien op welk dek ze je kwijt kunnen anderzijds of je wel voldoende betaald hebt.
En je hebt natuurlijk geen zin als je de boot op mag rijden om terug naar de ticketservice te worden gestuurd....
Ik heb ze gezien en dat is stressen, want de boot vaart gewoon op tijd weg!
En je hebt natuurlijk geen zin als je de boot op mag rijden om terug naar de ticketservice te worden gestuurd....
Ik heb ze gezien en dat is stressen, want de boot vaart gewoon op tijd weg!
Bezoek ook eens mijn Corsicawebsite.... en Sardiniësite
Oké welliswaar niet naar Corsica,
Afgelopen zomer met de boot naar Noorwegen,Fjordline express
Thuis geboekt en de juiste hoogte ingevuld met boeken,zoveel duurder was dit niet.
En maar goed ook want vanwege de hoogte moesten wij achteruit omhoog de boot op,
de zgn lage campers reden vooruit de boot op en dan via het midden dek weer aansluiten.
Een mede camperaar dacht misschien slim te zijn ( of echt vergeten) maar deze reed zich dus klem.
Tijdens het inchecken werden wij dan ook appart gehouden voor het laden v/d boot
Afgelopen zomer met de boot naar Noorwegen,Fjordline express
Thuis geboekt en de juiste hoogte ingevuld met boeken,zoveel duurder was dit niet.
En maar goed ook want vanwege de hoogte moesten wij achteruit omhoog de boot op,
de zgn lage campers reden vooruit de boot op en dan via het midden dek weer aansluiten.
Een mede camperaar dacht misschien slim te zijn ( of echt vergeten) maar deze reed zich dus klem.
Tijdens het inchecken werden wij dan ook appart gehouden voor het laden v/d boot
De Horizon Voorbij
De boten naar Noorwegen hebben ook beweegbare dekken, die komen omlaag om daarboven nog meer auto's te laden.
Als je te hoog bent, past het niet.
Als je te hoog bent, past het niet.
Mijn camper is niet hoog, 2,60, maar die past niet in het personenautodek.Een mede camperaar dacht misschien slim te zijn ( of echt vergeten) maar deze reed zich dus klem.